Частка
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Тема. Написання часток Мета: поглибити набуті учнями відомості про частки, їх розряди за значенням, засвоїти правила написання часток; формувати в учнів вміння та навички знаходити частки в реченні, правильно вживати їх у мовленні, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати сумлінне ставлення до навчання , виховувати в учнів мовленнєву культуру.
1. а) питальні: чи, хіба, невже; б)окличні: що за, як, та, що то; в) стверджувальні: егеж, так, атож, еге. 2. Хай – формотворча, не – заперечна, тільки ж – модальна, же – модальна.
З’ясуймо значення часток в реченнях Коли б твоя не жила в тих краях, не повірив би я і у спів солов’я. Для інших і доля , і щастя хай буде, собі ж я бажаю не сну, а життя. Лиш трутень звик солодкі жерти соти, бджола ж для меду й серце віддала. 4) Якби ж то правдонька щербата не була, то, може, й справді б так жила. 5) Пісня ні в добру, ні в злу годину не покидає людину.
Відгадайте загадки Які дві частки літають? Які дві частки завжди над нами? Які дві частки ріжуть хліб? Яка частка, повторена двічі, стає настирливою мухою? В назві якого дерева заховалася вказівна частка, прийменник і нота? Коника хочеш? Будь ласка! З тебе прийменник і частка. Заперечну частку взяти І прийменник приєднати, А до них вже наостатку Ще й для пса маленьку хатку, Вийде квітка голубенька, Символічна, хоч маленька.
Розподільний диктант “Тиша” Окремо Написав би Електроніка ж Майнув тільки що А все ж таки Ні до кого Іди ж бо Чого б небудь Он куди Ген далеко Ось так отже Разом немовби економимо чимало спотикаємось щоразу тішиться експерементують з чимось робить абияк пішов абикуди ніскільки іти щонайшвидше шурхотить начебто отож гойдаються отже
Через дефіс як-небудь казна-що надумав-таки екс-чемпіон роздивився-таки отакий-то будь-куди стань-бо тільки-но все-таки отак-от Ключ: Нема нічого нестерпнішого як неробство.
Якщо складні сполучники і частки можна замінити іншим словом, то ми пишемо їх разом, якщо ж ні – окремо. Поясніть, чому в першому реченні тож пишемо разом, у другому – окремо. Скорить повинні дощову ми непокірну хмару, тож сіймо у ріллю нову пшеницю. Народна пісня – то ж вона усій землі окраса. Проблемне завдання
Завдання Написати невеличкий діалог на тему: «Якби мене обрали президентом», використовуючи при цьому частки.
Схожі презентації
Категорії