Згадаймо про життя та творчість Тараса Григоровича Шевченка
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Хата дяка сучасна реконструкція Хата Грицька Шевченка була розташована скраю села. І майже за селом стоїть хата дяка, якому Тарас носив воду, підслуховуючи «науку». Хата збереглася. Але в неї не пускають геть нікого — накрили зверху спеціальною будівлею з великими вікнами, через які і можна роздивитися власне хатину — під солом’яною стріхою, біленьку, маленьку, знову ж таки з маленькими дверима і вікнами. Кімната у хаті Шевченків
“ Синові моєму Тарасу зі спадщини після мене нічого не треба. Він не буде людиною абиякою, з нього вийде або щось дуже добре, або велике ледащо; для нього спадщина по мені… нічого не значитиме…”
istyna.pp.ua Там батько плачучи з дітьми, (А ми малі були та голі), Не витерпів лихої долі, Умер на панщині..
1 період творчості У 1840 році в Петербурзі вийшла перша збірка поезій "Кобзар". incognita.day.kiev.ua
Т. Г. Шевченко. Портрет олівцем К.Брюллова К. Брюллов. Портрет Жуковського (1837-1838) blog.i.ua journal.osnova.com.ua
2 період творчості:невольнича поезія ukrkolo.com В солдатах. Автопортрет,1847 wikipedia.org
Тарас Шевченко. Наказание шпицрутенами. Из серии Блудный сын. 1856-1857 гг poltora-bobra.livejournal.com Тарас Шевченко Шевченко среди товарищей .1850 г. liveinternet.ru
Автопортрет Т.Г.Шевченка. 1857 р. uk.wikipedia.org pedagogic.ru 3 період творчості:після заслання
Олег Шупляк. Портрет Шевченко. Олег Шупляк. Пейзаж з кобзарем і невидимим портретом Шевченка.
Мені тринадцятий минало…- це автобіографічний твір? spivanochka.narod.ru nbukids.wordpress.com
1)Порівняйте заняття хлопчика з сучасними справами 13-літніх дітей. 2)Як розумієте вислів «любо, неначе в Бога»? 3)Про що, на вашу думку, молився хлопчик? 4)Як за допомогою природи автор передає стан пастушка? 5)Охарактеризуйте дівчину, яка не виявила байдужості до сироти 6)Чому наприкінці твору автор приходить до думки, що може краще було би бачити тільки село, ниву… Що такого він пережив?
Контраст – це художній засіб, сутність якого в протипоставленні двох властивостей, якостей, особливостей. museum-gallery.org Єгоров Б.К. “Мені тринадцятий минало…” school.xvatit.com І.Їжакеич «Тарас-пастух”
Пам’ятка декламатора 1. Повтори про себе текст вірша. 2. Займи зручну й правильну позу. 3. Для впевненості спочатку читання можеш дивитися на 2-3учнів, а згодом розсіюй свою увагу по всьому класу. 3. Назви автора й твір, який читатимеш. 4. Читання вірша можеш супроводжувати жестами, проте рухи рук мають бути стриманими. 5. Не поспішай під час читання 6. Декламуючи, уявляй картини, які озвучуєш, і з відповідним темпом і настроєм передавай їх. 7. Не варто занадто голосно читати вірш, бо майстерність у читанні визначається передусім темпом, інтонацією, дотриманням пауз, настроєм, мімікою, жестами
Робота з текстом поеми “Тополя”, Т.Шевченка. Перегляд мультфільму та сприймання читання на слух
Теорія літератури: Балада (пригадайте відомі вам балади з уроків світової літератури, назвіть авторів). Ознаки балади Метаморфоза Мотив
Пам’ятка „Читай виразно” 1. Перечитай текст уважно. Визнач зміст, думки, почуття, настрій і переживання героїв, автора. 2. Визнач своє ставлення до подій. 3. Подумки уяви собі їх. 4. Виріши, що будеш повідомляти при читанні слухачам, що вони повинні зрозуміти (яке твоє завдання як читця). 5. Обміркуй відповідно до цих завдань і обери інтонаційні засоби – тон, темп, читання, поміть паузи, логічні наголоси. 6. Прочитай спочатку текст вголос для себе. Не забудь, що ти промовляєш текст перед слухачами і спілкуєшся з ними. 7. Прочитай текст виразно.
Ой чиє ж то жито, чиї ж то покоси, Чия то дівчина розпустила коси? Коси розпустила, гулять не ходила, Молодого хлопця навік полюбила. Проводжала мати сина у солдати, Молоду невістку в поле жито жати. Жала вона, жала, жала — не дожала І до сходу сонця тополею стала... Прийшов син до хати: — Здрастуй, рідна мати! Де ж моя дружина, що не йде стрічати? Не питайся, сину, про свою дружину. Бери топір в руки — рубай тополину. — Як ударив вперше — вона й похилилась, Як ударив вдруге — вона й попросилась: Не рубай, коханий, бо я — твоя мила, На моєму листі спить твоя дитина.— Ой чиє ж то жито, чиї ж то покоси? Не спішіть, дівчата, розпускати коси. Народна балада “Ой чиє ж то жито, чиї ж то покоси”
Схожі презентації
Категорії