Як в нації вождів нема, тоді вожді її – поети
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Цілі Знати життя і творчість українських письменників в еміграції Уміти самостійно працювати з літературою, виділяти головне Виховувати повагу до митців-патріотів, любов до поетичного слова.
Крок 1 Літературна розминка А) установи відповідність Назва твору автор Жанр Ти знаєш, що ти людина? А) О.Вишня А) усмішки Камінний хрест Б) Ю.Яновський Б) новела Мисливські усмішки В) П.Тичина В) поезія Вершники Г) В.Підмогильний Г) роман Місто Д) М.Хвильовий Д) роман у новелах Я ( Романтика) Е)В.Стефаник
Тематичний словник - діаспора – (З грец. розсіяння) по різних країнах народів, вигнаних за межі Батьківщини завойовниками; - міграція - переселення народів у межах однієї країни або з однієї країни в іншу; - імміграція - в'їзд чужоземців до будь-якої країни на постійне проживання; - еміграція - переселення зі своєї країни в іншу на постійне місце проживання, зумовлене соціально-економічними, політичними або релігійними причинами.
«Празька школа» Ю.Дараган, Є. Маланюк, О. Ольжич, О.Теліга та інші Відсутність статуту, членства, структури Вражала своєю цілісність. Хоча митці жили у різних містах Європи Мали активну громадянську позицію «Аристократи духу» творили в різних стилях Зобразили вольовий тип українця
Згадай! Неоромантизм, стильова течія модернізму, що виникла в українській літературі на початку XX ст., названа Лесею Українкою «новоромантизмом». Зі «старим» романтизмом його ріднить порив до ідеального, виняткового. Відкинувши раціоцентризм, неоромантики на перше місце поставили чуттєву сферу людини, емоційно-інтуїтивне пізнання.
неокласицизм, - європейський неокласицизм XIX ст. поставив завданням покласти в основу творчості певні канони, витворені на основі естетизму, що мав тривалий досвід, починаючи від античності, гармонійно поєднувати чуттєву красу і культурно-мистецькі ідеали. Неокласицизм заперечував модне, злободенне, мелодраматично-сентиментальне, бунтарське, примітивно-побутове. Французький неокласик А. Шеньє висунув гасло: «На теми, що нові, античний вірш складаймо!»
Експресіонізм - Визначальні риси експресіонізму: - зацікавленість глибинними психічними процесами; - заперечення як позитивізму, так і раціоналізму; - оновлення формально-стилістичних засобів, художньої образності та виразності, часом непоєднуваних між собою, як глибокий ліризм і всеохоплюючий пафос; - суб'єктивізм і зацікавленість громадянською темою., .
Модернізм - новизна та антитрадиціоналізм (хоча модерністи ніколи не поривають із літературною традицією цілком ); - у творах затверджується перевага форми над змістом; - заперечення матеріалістичного детермінізму, визнання інтуїтивного поруч із логічним шляхом пізнання; - індивідуалізм, зосередження на «Я» автора, героя, читача; - психологізм, пильна увага до позасвідомих сфер психіки, до внутрішньої боротьби роздвоєного людського «Я»; - широко використовуються такі художні прийоми, як «потік свідомості» та монтаж, що прийшов у літературу з кіномистецтва; - використання символу як засобу пізнання і відтворення світу; - ліризм (навіть у прозі, драматургії, публіцистиці); - естетизм.
Авангардизм ( футуризм) - заперечення традиційної культури (особливо її моральних і художніх цінностей); - прагнення до новацій, бунтівливості порушення традицій; - культивування урбанізму (естетика машинної індустрії і великого міста); - переплетіння документального матеріалу з фантастикою; - у поезії — руйнування загальноприйнятої мови, використання «слів на свободі».
Є.Маланюк - імператор залізних строф Народився на Херсонщині ( 20.01.1897р) Воїн армії УНР У 1920 році емігрував З Ю. Дараганом заснував журнал «Веселка» 50 років прожив на чужині Плідно працює Пише поезії Почесний голова об»єднання українських письменниікв «Слово» Створює образ борця патріота
Один адресат і один герой - Україна Головна тема – проблема державності; Образ України як символ степової Еллади Вірить у свій народ , але критикує його негативні риси Свідомо протистояв «українській розляпаності й солодкавості Культивував дисципліну вислову Не потопав у емоціях, але була чітка разюча метафорика
Рефлексія Робота у групах І група . Презентувати схему «Празька школа» письменників ІІ група. Презентація схеми « Портрет Є.Маланюка»
. Домашнє завдання Вміти характеризувати творчість Є.Маланюка. Письмовий аналіз поезії «Сучасники» або «Шевченко»
Схожі презентації
Категорії