Суб‘єкти адміністративного права
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
П Л А Н ВСТУП 1. Поняття суб’єктів адміністративного права. 2. Адміністративно-правовий статус Президента України. 3. Органи виконавчої влади, як суб’єкти адміністративного права. 4. Громадяни, як суб’єкти адміністративного права. 5. Особливості правового статусу об’єднань громадян. ВИСНОВОК
ЛІТЕРАТУРА 1. Конституція України. Офіційне видання Верховної Ради України,1996. 2. Про об'єднання громадян: Закон України від 16.06.1992р. // Відомості Верховної Ради України. - 1992.- № 34.- Ст.504. 3. Про правовий статус іноземців: Закон України від 04.02.1994р. // Голос України.-1994.- 30 березня. 4. Про громадянство України: Закон України в редакції від 16.04.1997р. // Відомості Верховної Ради України. 1997. № 23. 5. Про заходи щодо дальшого зміцнення правопорядку, охорони прав і свобод громадян: Указ Президента України від 18 лютого 2002 р. 6. Про невідкладні додаткові заходи щодо посилення боротьби з організованою злочинністю і корупцією: Указ Президента України від 6 лютого 2003 р. № 84/2003.
Суб'єктивні адміністративно-правові обов'язки — це по¬кладена державою і закріплена в адміністративно-право¬вих нормах міра належної поведінки у правовідносинах, їх реалізація забезпечена можливістю державного примусу
Суб’єктивні адміністративно-правові обов'язки у сфері державного управління такі: а) необхідна, належна поведінка; б) можуть покладатися тільки на праводієздатну особу; в) покладаються в інтересах інших осіб; г) існують у правовідносинах; д) не можуть існувати поза зв'язком із суб'єктивними правами у сфері державного управління; е) реалізація забезпечується державним примусом; ж) мають свої межі, міру; з) мають юридичну природу, оскільки закріплені адміністративно-правовими нормами і забезпечуються застосуванням державного примусу.
Суб'єктами адміністративного права є й органи державної виконавчої влади, а також внутрішні частини їх апарату, і органи громадських організацій, діяльність яких регулюється правом, і адміністрація підприємств, установ, організацій, і виконавчо-розпорядчі структури органів місцевого самоврядування. Суб'єктами адміністративного права треба визнати і структурні частини підприємств, установ, організацій, такі, як, наприклад, факультет, цех, відділення в лікарні тощо.
Суб'єктами адміністративного права є громадяни, особи без громадянства, іноземні гро¬мадяни.
Найбільшим обсягом повноважень Президент України наділений у сфері виконавчої влади, їх можна поділити на три групи: а) формування виконавчої влади; б) визначення змісту і спрямування її функціонування; в) забезпечення законності у сфері державного управління.
Основними завданнями Адміністрації Президента України є: організаційне, правове, консультативне, інформаційне і аналітичне забезпечення діяльності Президента України щодо реалізації ним повноважень гаранта державного суверенітету; сприяння Президентові України у забезпеченні узгодженого функціонування і взаємодії Кабінету Міністрів України та ін.; забезпечення взаємодії Президента України з Верховною Радою України та ін.; аналіз соціально-економічних, політичних та правових процесів у державі та внесення відповідних пропозицій Президентові України; організація протокольних заходів, а також здійснення матеріально-технічного та іншого забезпечення діяльності Президента України.
Органи державної виконавчої влади класифікуються за такими критеріями: • за масштабом діяльності; • за порядком утворення; • за обсягом компетенції; • за місцем у державно-управлінській ієрархії. За масштабом діяльності органи виконавчої влади поділяються на: а) вищі; б) центральні; в) місцеві; г) спеціальні.
Чинне законодавство передбачає кілька видів об'єднань громадян та вказує на критерії, за якими здійснюються їх розмежування. Такими критеріями є: • мета створення і діяльності; • територіальний масштаб діяльності; • спосіб обліку членів; • шлях легалізації (легалізація — офіційне визнання); • вік, досягши якого дозволяється бути членом об'єднання громадян.
Розглядати їх адміністративно-правовий статус найдоцільніше за допомогою аналізу: а) адміністративної правоздатності; б) адміністративної дієздатності; в) прав, які зумовлені адміністративним законодавством; г) адміністративно-правових обов'язків.
Види об'єднань Залежно від цілей створення і діяльності об'єднання громадян визнається: а) політичною партією; б) громадською організацією.
ВИСНОВОК Отже. як ми з’ясували у лекції адміністративне право наділяє правосуб‘єктністю велике коло учасників соціальних зв’язків, про що свідчить велика кількість управлінських відносин у суспільстві, а система суб’єктів адміністративного права складніша, ніж система суб’єктів будь-якої іншої галузі права.
Схожі презентації
Категорії