Вчительский досвід на тему: Поєднання традиційних і нетрадиційних форм і методів навчання з метою вирішення освітніх, виховних та розвивальних цілей на уроках української мови та літератури
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Бутенко Любов Анатоліївна, учитель української мови та літератури ЗОШ №103, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист А я просто живу. Молюся книгам, квітам, Трудом посильним примножую свій день, Тривожно вдивляюсь в очі дітям І з серцем відкритим іду до людей…
Тема досвіду Поєднання традиційних і нетрадиційних форм і методів навчання з метою вирішення освітніх, виховних та розвивальних цілей на уроках української мови та літератури
Мотивація вибору теми вимога сьогоднішнього дня оптимальний підхід до викладання заглиблення в психологію дитини проекція на майбутнє людина освічена, вихована, щаслива, успішна, творча…
В чому особливість теми відбір із дидактики найоптимальниших методів і прийомів викладання стосовно сьогоднішніх вимог забезпечення єдності навчання і виховання шлях до розкриття творчих можливостей дитини
Шляхи реалізації теми проблемно-пошуковий навчання за блоками ігрові технології особистісно орієнтоване навчання
Детальніше про методи І. Проблемно-пошуковий – створення на кожному уроці чіткої мотиваційної задачі, що спонукає до дії, пошуку, дослідження…
Тема: Проблематика роману О.Т. Гончара «Собор» Тип уроку: урок-захист Мета: самостійно визначати проблеми, порушені в романі, виховувати активну громадянську позицію. Обладнання: ілюстрація собору, грамзапис соборних дзвонів, цитати. Сигнальні картки, грамзапис уривків із роману, портрет письменника.
Хід уроку 1.Мотивація навчальної діяльності: « Орлиний, соколиний роман Ви написали, роман-набат. О! Як засичить ота наша гидь, упізнавши себе !...» ( Григір Тютюнник, письменник) « Роман «Собор» - творча невдача письменника. А його Лобода – герой цілком позитивний.» ( М. Шамота, «чорний академік»)
Тема: «Візьміть правдолюба під варту!» 10 клас (за романом П. Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Тип уроку: урок – суд Проблема: “Нечипір Варениченко – апостол добра і справедливості чи кривавий вбивця-зарізяка?”
ІІ. Навчання за блоками: в чому переваги? економія часу відбір головного, найсуттєвішого розвиток логічного мислення та пам'яті вміння узагальнювати подолання перевантаження
Тема: Речення. 5 клас 1. Р С ш Г С закінчена чи незакінчена думка 2. Р б Рп і Рс 3. Р , якщо ГЧР + ДЧР 4. Р , якщо лише ГЧР 5. Р [ .?!...] – мета висловлювання 6. ЧР – 5 ? 7. ГЧР 8. ~~~ , , ∙ ∙ ДЧР 9. Р передача думок, спілкування.
Тема: Звертання. 5 клас 3 – С чи ГС, що називає або 2. якщо 2 і > якщо 1 3. Якщо 3 , ! то а А 4. Якщо , 3 , 5. Якщо , 3 . 6. 3 ЧР ?
Сенкан Щастя. Чисте, як сльоза. Безгрішне. Світиться. Всміхається. Манить. Тягнуться руки до вічності неба. Веселка. Мить. Зрада Чорна і тяжка. Вражає. Вбиває. Гнітить. Сльози розпуки і болю. Увійде навічно у душу. Не на мить.
Асоціативний кущ. Спокута Вина Гріх Відступництво Кара Капкан Без Бога в душі Заборонений плід
ІІІ. Ігрові технології. Для них характерне: модель реальності рольова діяльність певний ігровий сюжет ігрове змагання згідно правил
Елементи нестандартних прийомів Подорож до орфографічного ресторану Меню: Бульон курячий з фрикадельками Шампініони в маслянному соусі Періг з пичінкою Вареники з мясом, мащені смитаною Холодне з куриці Кампот яблочний Орфографічний круїз Харків (вокзал) Одеса (порт) Запоріжжя (пороги) Овруч (вулиці) Київ (каштани) Миргород (вода) Чугуїв (музей) Харків (школа) Синтаксичний “ланцюжок” “Чесний” диктант (Знаю чи сумніваюся) Аптечка швидкої граматичної допомоги (конверт – рятівник) Біографічний детектив (біографія, в якій допущена помилка або неточність) Фоторобот (впізнай героя твору) Творчий диктант ( в кожне речення додай другорядний член) Творчі роботи: Твір – перевтілення (Я – Тугар Вовк), ( Я – квітка) Твір – лист ( автору чи герою твору) Твір – діалог ( Розмова із своїм власним Я)
IV. Особистісно орієнтоване навчання учень – суб'єкт навчального процесу, активний учасник не дати суму знань, а навчити їх здобувати гнучкість змісту освіти, міжпредметний рівень орієнтованість на майбутнє, на виховання творчої особистості спонукання до творчості створення ситуації успіху, негативний теж результат
«Викладання є мистецтво, а не ремесло.» (М.О. Рибніков) Проблема Пошук Досвід Застосування Учень - активний учасник процесу
Правила для вчителя: Музично – поетичні п'ятихвилинки на кожному уроці літератури. Обов'язковий елемент нестандартності. Глибоке знання психології та вікових особливостей дітей. Ставлення до кожної дитини як до своєї власної. Творча особистість, здатна жити завтра.
Результати роботи Юр’єва Яна, І місце, районний етап, конкурс ім. Петра Яцика, 2007 рік. 2. Кіріліч Влада, ІІ місце, районна олімпіада, 2009 рік
Прийнято до друку Всеукраїнського науково-методичного журналу “Вивчаємо українську мову та літературу”: 1. Конспекти уроків: Позакласне читання за романом П. Загребельного “Роксолана” 8 клас Проблематика роману О. Гончара “Собор” 11 клас “Той, що осягнув глибину душі людської і висоту Всесвіту” (Новела Г.Тютюнника “Три зозулі з поклоном”) Звертання, його місце, роль інтонація та розділові знаки. 8 клас “Шлях у майбутнє лежить з минулого.” (Повість. “Захар Беркут”) 7 клас 2. Виховні заходи: “Веселі посиденьки – 2009” “Ніч перед Різдвом” (на новий лад) “Тореадори з Васюківки” (вистава для шкільного театру) 3. Публіцистика: Твір “Зруйноване гніздо” (присвячено селам, що загинули після Чорнобильської аварії) “Як парость виноградної лози плекайте мову” (стаття в газету “Червона зірка”)
“Прийдуть в серце діти…” “А ця новенька – нічого…” Діти про вчителя: “ Свою рідну маму я майже не пам'ятаю, але доля послала мені іншу чудову жінку-мою вчительку Любов Анатоліївну…” “ Сумую, бо з учителькою буду бачитися рідше .” “ Якщо колись мені Бог пошле донечку, то я обов'язково дам їй красиве ім'я – Любов .”
Побажання молодим колегам: 1. Ні урокам-близнюкам! 2. Вчити “бачити зорі в калюжах”. 3. Творчого учня виховає лише творчий учитель. 4. Я навчаю їх, а вони мене. 5. Щоб отримати любов, її потрібно спочатку віддати.
Схожі презентації
Категорії