Варіативна складова - необхідна умова розвитку мотивів навчання.
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
“Є два мистецтва, що можуть поставити людину на найвищий щабель пошани: одне – мистецтво полководця, друге – мистецтво вправного оратора” Цицерон Марк Туллий Цицерон (106—43 гг. до н. э.)— знаменитый римский оратор, юрист, государственный деятель и мыслитель. В его обширном творчестве значительное внимание уделено проблемам государства и права. Работы «О государстве» и «О законах». Целый ряд политико-правовых проблем рассматривается и в других его произведениях (например, в работе «Об обязанностях»), а также в его многочисленных политических и судебных речах.
С У Ч А С Н А Р И Т О Р И К А 10 А клас 11 А клас Основи ораторського мистецтва Основи журналістики Прикладна риторика Ділове мовлення
Розвиток риторичної особистості, удосконалення комунікативних умінь, формувань основ майстерності публічного мовлення Мета та завдання Засвоєння державної мови відповідно до норм офіційного спілкування, формування вмінь і навичок спілкування в офіційній сфері громадського життя, навичок комунікативно виправданого використання засобів мови з добиранням етикетних норм ділового спілкування. Формування вмінь вимогливо сприймати масовий вплив засобів інформації. Формування суспільної свідомості
Учні (аудиторія) Склад учнів з різними пізнавальними мотивами Здатність до самостійності, глибини, оперативності, ерудиції, відкритості мислення; Виразність, доцільність, точність мовлення; Сором'язливість, страх виступати перед аудиторією; Відсутність поваги до співрозмовника, невміння управляти аудиторією Невизначеність у професійному виборі Матеріальним цінностям над духовними. Вчитель (оратор) Фаховий рівень підготовки викладача з предмету (доцільно у ВНЗ готувати спеціалістів з даного предмету) Вибір ефективних форм роботи для зацікавлення до вивчення предмета та досягнень завдання; Здатність до творчості; Уміння зацікавити, заінтригувати, збудити потяг до знань; Зорієнтуватися у потоці інформаційного простору й інтуїтивно відчути потреби сучасного школяра; Висока самоорганізованість, відповідальність; Своєчасно виявити проблеми у навчальній діяльності та вміло їх розв'язувати; Створювати необхідні умови для учнів з метою відчуття задоволення результатами своєї праці; Виховувати учнів на основі власного прикладу. “Лектор без підготовки подібний до сліпого, який веде іншого сліпого” Дейл Карнегі Культура мислення Культура мовлення Психологічний аспект Культура спілкування
“Труднощі схожі на собак: вони кусають тих, хто їх боїться” Антисфен Из Афин (Antisthénes) (родился около 435 — умер 370 до н. э.), древнегреческий философ, основатель школы киников. Ученик софиста Горгия и Сократа, после смерти которого открыл собственную школу. Высший критерий истинности видел в добродетели, а целью познания и философии считал совпадение этического и природного в "автаркии" (независимости) от социальных влияний и человеческих установлений.
“Імпровізатори намагаються видатися розумними перед дурнями, а виходять дурнями перед розумними” Квінтіліан Марк Фабий Квинтилиан (лат. Marcus Fabius Quintilianus, ок. 35, Каллагурис, совр. Калаорра, Испания — ок. 96) — римский ритор (учитель красноречия), автор «Наставлений оратору» — самого полного учебника ораторского искусства, дошедшего до нас от античности. Эту книгу изучали во всех риторических школах, наряду с сочинениями Цицерона. Квинтилиан стал не только выразителем вкусов высшего римского общества, но и реформатором литературного стиля, исследователем проблем латинского языка.
“Асоціативний кущ” Організаційно- мотиваційний етап “Мозковий штурм” Звернення до інтересів аудиторії Постановка проблеми Легенди Притчі Парадокс Анекдот Цікавий епізод із життя представників різних професій Заповнення таблиці Мої плани Мої досягнення
Етап навчально-пізнавальної діяльності Наочність Самостійне опрацювання за роздатковим матеріалом Метод “Проектів” Індивідуальні та групові повідомлення Інтерактивні вправи (стратегія “Акваріум”, “Ток-шоу”, “Коло-ідей”, “Спільний проект”, імітація гри, громадське спонукання) Практичні вправи Творчі завдання Виступи з мініпромовами
Етап узагальнення та систематизації Тестування Анкетування Рефлексія Саморефлексія Стратегія “ знаю, хочу, вивчаю” Міні-ігри Кросворди Ребуси Графічні завдання (створення класифікаційних таблиць) “Мікрофон”
Учні Набувають навичок промовця Набувають навичок самостійної і групової роботи Вчаться відокремлювати головне Виховують впевненість , повагу до співрозмовника Засвоюють етикет ділової кореспонденції Відкривають в собі нові здібності Позбуваються “страхів”, “комплексів” Самовизначаються Вчаться писати твори різних жанрів
На оволодіння мімікою, жестами Щодо техніки мовлення вголос На правильне дихання З дикції Створення іміджу промовця Громадські слухання Захисти проектів
“Дурно говорить для интеллигентного человека считается таким же неприличным, как не уметь читать и писать” А.П.Чехов
проведення професійно-орієнтаційної роботи в середніх та старших класах; творчий підхід до організації занять як з боку учнів, так і з боку вчителя; створення матеріальної бази; систематична робота з метою підвищення фахового професійного росту; прищеплювати потяг до знань, любов до мови, живого слова; цілеспрямовано прагнути успіху у виконанні будь - якої справи тісна співпраця з вчителями-словесниками, що працюють в профільній школі.
Схожі презентації
Категорії