X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Умови реалізації принципу наступності між дошкільною та початковою ланками освіти щодо підготовки 5-річних дітей до школи

Завантажити презентацію

Умови реалізації принципу наступності між дошкільною та початковою ланками освіти щодо підготовки 5-річних дітей до школи

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Остапенко А.С., методист Центру громадянського виховання КВНЗ “Харківська академія неперервної освіти” Умови реалізації принципу наступності між дошкільною та початковою ланками освіти щодо підготовки 5-річних дітей до школи

Слайд 2

Пріоритетні напрями роботи у 2011/2012 н.р. організація освітнього процесу з дітьми 5-річного віку; забезпечення наступності в роботі з дітьми старшого дошкільного віку та учнями перших класів та створення розвивального життєвого простору; створення розвивального простору для дітей дошкільного віку. Інструктивно-методичний лист МОНМСУ від 20.06.2011 «Про роботу дошкільних навчальних закладів у 2011/2012 навчальному році»

Слайд 3

Спільна діяльність Р(М)В(У)О, Р(М)МК Навчальні заклади Харківська академія неперервної освіти Пошук механізмів Методичний супровід Підвищення якості освіти Аналіз результатів роботи

Слайд 4

Реалізація принципу наступності Нормативне забезпечення Удосконалення проф. компетентності педагогів Програмне та навч.-метод. забезпечення Система науково-методичних заходів

Слайд 5

Проблемні питання організації роботи щодо забезпечення обов’язкової дошкільної освіти Недостатня підготовка педагогів ЗНЗ до проведення підготовчих занять з дітьми 5-річного віку Стан програмного та навчально-методичного забезпечення Дублювання підготовки до школи на базі ЗНЗ для дітей, які відвідують ДНЗ Організація роботи з дошкільниками без урахування їх вікових особливостей (умови, зміст, форми та методи роботи) Недостатня нормативна грамотність педагогів і батьків

Слайд 6

Система науково-методичних заходів, спрямованих на реалізацію принципу наступності Курси підвищення кваліфікації Науково-методичні семінари (керівники Р(М)МО вихователів ДНЗ, учителів початкових класів) ТТК Система консультацій у межах ДАРів та в індивідуальному порядку Розробка та видання методичних рекомендацій, посібників Інформування про програмне та навчально-методичне забезпечення Дослідження стану реалізації принципу наступності

Слайд 7

Третя Національна виставка-презентація «Інноватика в освіті України» (2011 рік) - Відділ освіти Дергачівської районної державної адміністрації - Красноградський ДНЗ № 17

Слайд 8

ТТК «Організація роботи з дітьми 5-річного віку» (2010-2011 н.р.) КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» Дергачівський р-н Зміївський р-н М. Ізюм Фрунзенський р-н Методичні рекомендації «Організація роботи з дітьми 5-річного віку в умовах обов’язкової дошкільної освіти»

Слайд 9

Семінар для вчителів 4-их класів, які здійснюють підготовку до школи дітей 5-річного віку 29.11.2011

Слайд 10

Презентовано досвід роботи ВО Лозівської міської ради

Слайд 11

З досвіду роботи навчальних закладів Дзержинського району м. Харкова щодо організації роботи груп підготовки до школи

Слайд 12

Результати опитування учителів 4-их класів-учасників семінару 29.11.11 1. Чи здійснюють вони підготовку дітей до школи?

Слайд 13

2. Програмне забезпечення підготовчих занять

Слайд 14

3. Чи відвідують ДНЗ діти, які залучені до групи підготовки до школи при ЗНЗ

Слайд 15

Питання, що викликають труднощі у вчителів, які працюють з дітьми 5-річного віку Нормативне забезпечення організації роботи з дітьми 5-річного віку Матеріально-технічна база для підготовчих занять Особливості організації роботи з дітьми старшого дошкільного віку Дидактичне забезпечення Робота з батьками майбутніх першокласників

Слайд 16

Наради-семінари для керівників навчальних закладів, заступників з НВР, вихователів-методистів Районні (міські) семінари для вчителів та вихователів Спільні Р(М)МО Система консультацій Заходи на рівні районної (міської) методичної служби Доведення інформації та матеріалів обласного семінару, практична допомога відповідно до виявлених проблем

Слайд 17

Не взяли участь у семінарі Балаклійський р-н Барвінківський р-н Богодухівський р-н Борівський р-н Дворічанський р-н Дергачівський р-н Зміївський р-н Кегичівський р-н Коломацький р-н М. Ізюм Чугуївський р-н М. Первомайський

Слайд 18

Проблемні питання організації роботи з 6-річними першокласниками Недостатнє урахування вікових особливостей 6-річних дітей щодо вибору форм та методів навчальної діяльності Невідповідність нормативним вимогам підходів педагогів до системи оцінювання, навчального навантаження (домашні завдання) Організація розвивального середовища Недостатнє забезпечення рухової активності дітей Недооцінювання потенціалу ігрових методів та прийомів у роботі з першокласниками

Слайд 19

Напрями взаємодії педагогів дошкільних закладів і вчителів початкових класів щодо здійснення наступності Інформаційно-просвітницький аспект Практичний аспект Методичний аспект

Слайд 20

Нормативне забезпечення питань наступності між дошкільною та початковою освітою, підготовки дітей до школи Лист МОНМСУ від 19.08.2011 № 1/9-634 «Про забезпечення взаємодії в освітній роботі з дітьми старшого дошкільного і молодшого шкільного віку»; Лист МОНМСУ від 29.07.2011 р. № 1/9-577 «Про організацію короткотривалого перебування дітей у дошкільних навчальних закладах»; Лист МОН України від 27.09.2010 р. № 1/9-666 “Про організацію роботи з дітьми п’ятирічного віку”.

Слайд 21

Нормативне забезпечення питань наступності між дошкільною та початковою освітою, підготовки дітей до школи Закон України «Про внесення змін до статті 18 Закону України «Про загальну середню освіту» (щодо запобігання дискримінації при вступі до початкової школи)» Наказ МОН України від 07.04.2005 № 204 «Про прийом дітей до 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів»

Слайд 22

Принцип наступності – один з найголовніших психолого-дидактичних принципів, який передбачає встановлення взаємозв’язків між дошкільною ланкою освіти та початковою школою за напрямками: психофізичного розвитку дітей; завдань формування особистості; змісту освіти; методів навчання і виховання.

Слайд 23

Напрями забезпечення дієвості системи наступності між дошкільною та початковою ланками освіти 1. Налагодження взаємодії між дошкільним та загальноосвітнім навчальним закладом на основі угоди про співпрацю, у якій визначається мета співпраці, права і обов'язки дошкільного і загальноосвітнього навчального закладу. Угода укладається керівниками навчальних закладів щороку в серпні. 2. Обговорення, складання і затвердження щорічного плану спільної роботи між дошкільним та загальноосвітнім навчальним закладом.

Слайд 24

Орієнтовна схема взаємодії між дошкільним та загальноосвітнім навчальним закладом: складання плану спільних заходів відповідно завдань, що необхідно вирішити на тому чи іншому етапі роботи; проведення круглих столів за участю адміністрацій і методичних служб навчальних закладів, батьків дітей майбутніх першокласників; затвердження спільного плану заходів на методичних об’єднаннях вчителів початкової школи і вихователів дошкільних навчальних закладів.

Слайд 25

Готовність до навчання у школі – інтегративна характеристика психічного розвитку дитини, яка складається на завершення дошкільного дитинства і включає компоненти, що зумовлюють успішну адаптацію дитини до умов і вимог школи. Дане поняття розглядається у двох взаємопов’язаних аспектах: а) загальна готовність; б) спеціальна готовність до навчання у школі.

Слайд 26

Структура готовності дітей до шкільного навчання Загальна готовність фізіологічна; фізична; психологічна: - мотиваційна, - емоційно-вольова; - інтелектуальна; - соціальна. Спеціальна готовність: розвиток мовлення, підготовка до навчання грамоти; формування логіко-математичної компетентності; підготовка руки до письма; формування уявлень про навколишній світ.

Слайд 27

Робота з дітьми старшого дошкільного віку та учнями початкових класів: проведення екскурсій у загальноосвітній навчальний заклад; організація спільних виставок дитячих робіт, вернісажів, конкурсів тощо у дошкільному та загальноосвітньому навчальному закладі; відвідування театралізованих вистав, музеїв у дошкільному і загальноосвітньому навчальному закладі;

Слайд 28

Робота з дітьми старшого дошкільного віку та учнями початкових класів: відвідування дітьми старшого дошкільного віку святкової лінійки 1 вересня, присвяченої Дню знань, свята «Прощання з Букварем» та інших заходів у загальноосвітньому навчальному закладі; спільна участь школярів і дошкільників у проектній діяльності, тощо.  

Слайд 29

В.О. Сухомлинський «Сто порад учителеві» «За півтора ( а якщо можна, й за два) роки до початку занять у 1 класі я раджу вам, майбутньому вчителеві першокласників, зібрати батьків – дуже важливо, щоб прийшли і тата, й матері, - і поговорити з ними про взаємини в сім’ї, які сприяють формуванню здорової нервової системи, а в зв’язку з цим і позитивних морально-психологічних якостей»

Слайд 30

Наступність у змісті дошкільної та початкової освіти Сфери життєдіяльності: Природа Культура Люди Я Сам Освітні галузі: Мови і література Мистецтво Математика Здоров’я і ф.к. Технологія Людина і світ Базовий компонент дошкільної освіти в Україні Державний стандарт початкової загальної освіти Мовленнєва, пізнавальна, фізична, соціально-моральна, емоц.-ціннісна, худ.-естет., креативна лінії розвитку Навчальні предмети

Слайд 31

Робота з батьками Інформованість про можливі шляхи залучення дітей до здобуття дошкільної освіти Поширення практики організації різних форм роботи з батьками Активізація роз’яснювальної роботи щодо переваг та необхідності здобуття дошкільної освіти, її змісту Залучення представників органів охорони здоров’я, психологічної служби, ЗМІ Лист МОН України від 18.08.2010 р. № 1/9-570 “Про організацію роботи з дітьми дошкільного віку у 2010-2011 н.р.” Концепція Державної цільової програми розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року

Слайд 32

Методичне забезпечення освітнього процесу з дітьми 5-річного віку Обов’язкова освіти дітей старшого дошкільного віку: форми здобуття, організація і зміст роботи: Збірник методичних матеріалів / авт.-упоряд. О.П. Долинна, А.П. Бурова. О.В. Низковська, Т.П. Носачова. – Тернопіль: Мандрівець, 2011 Організація роботи з дітьми 5-річного віку в умовах обов’язкової дошкільної освіти: методичні рекомендації / за заг. редакцією Л.Д. Покроєвої / авт.-укл. С.М. Руднєва, А.С. Остапенко, Г.І. Назаренко, Н.Ф. Кугуєнко, Н.С. Ярмонова

Слайд 33

Методичне забезпечення освітнього процесу з дітьми 5-річного віку Видавництво «Ранок» Назаренко А.А., Яковлева О.П. Методичні рекомендації до зошита майбутнього першокласника Зошит майбутнього першокласника Альбом майбутнього першокласника

Слайд 34

Методичне забезпечення освітнього процесу з дітьми 5-річного віку Видавництво «Мандрівець» Зошит дошколярика Малюй-пиши Навчи мене бути здоровим Логіко-математична палітра

Слайд 35

Дякую за увагу! КВНЗ “Харківська академія неперервної освіти” Центр громадянського виховання, т. 731-69-06 http://edu-post-diploma.kharkov.ua alla0102@ukr.net

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Педагогіка