ТЕСТУВАННЯ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ТА ЙОГО РІЗНОВИДИ
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Тест – це стандартизована психодіагностична методика, яка призначена для встановлення кількісних і якісних індивідуально-психологічних ознак. У психодіагностиці – стандартизований, обмежений у часі іспит.
Тест досягнень – тип психодіагностичних методик, що спрямовані на оцінку досягнення рівня розвитку здібностей, навичок, умінь і знань. РІЗНОВИДИ ТЕСТІВ ДОСЯГНЕННЯ: Педагогічний тест – система взаємопов’язаних предметним змістом завдань специфічної форми, що дозволяють оцінювати структуру і вимірювати рівень знань. Тести критеріально-зорієнтовані тести досягнень – тип тестів, що призначені для визначення рівня індивідуальних досягнень відносно певного критерію на підставі логіко-функціонального аналізу змісту завдань. В якості критерію (еталону) звичайно розглядаються конкретні знання, уміння навички, що необхідні для успішного виконання конкретного завдання. Отже, спочатку викладач вирішує, що є бажаним результатом, а потім випробовує студента. Нормативно-зорієнтовані тести досягнень – нормована методика, що дозволяє оцінити відносну якість досягнень студента порівняно з іншими. Процесуальні тести – студентам надається можливість продемонструвати когнітивні здібності, що оцінюються на практиці у природній ситуації. Використовуються для вивчення поведінки, яку легко оцінити: оцінка розвитку, публічний екзамен, портфоліо/
Технологічні етапи Створення стислого змісту тесту (тестовий проект); Написання тестових завдань; Проведення тестового іспиту; Оцінка та вдосконалення тесту; Інтерпретація та оцінка тестової методики.
Тестовий проект на основі таксономії Блума: конфігурація тестових завдань для перевірки когнітивних умінь після вивчення теми “Загальні питання вікової психології”
Приклад завдань із завершенням відповіді: Першим президентом України був ____________ Залоза, що виділяє гормон епінефрин, називається _________________ Роман “Доктор Живаго” написав ___________ Два дроби не можна скласти, якщо у них немає спільного _______________ Механізм научіння, описаний Скінером, називається _________________
Правило1. Робіть завдання чіткими, однозначними і вузькими за змістом, щоб можна було дати лише одну правильну відповідь. Правило 2. Не давайте у завданні стільки інформації, щоб правильна відповідь ставала очевидною. Правило 3. Переконайтесь, що правильна відповідь є стислою і не містить непотрібних слів. Правило 4. Слідкуйте за тим, щоб граматика відповіді не містила підказки правильної відповіді. Правило 5. Переконайтесь в тому, що відсутня частина речення – це саме те, що повинен пам’ятати студент.
Варіанти формулювань в залежності від того яку інформацію має пригадати студент: Мислення підлітка досягає за теорією Ж.Піаже рівня _______________; Різновид миленнєвого процесу, у якому використовуються логічні конструкції та готові поняття – це _______________; Інтелектуалізація психічних процесів характеризує розвиток пізнавальної сфери ________________________;
Приклад завдань з множинним вибором на вимірювання знань Провідна діяльність це: а) діяльність, якою переважно займаються діти даного віку; б) діяльність, що призводить до якісних змін в особистості дитини; в) улюблена діяльність дітей певного віку.
Приклад 2. Група різнорідних способів дослідження особистості, що передбачає символічне перенесення людиною змісту внутрішнього світу на зовнішні предмети в психології називається: А) вивчення продуктів діяльності; Б) інтроспекція; В) проективна техніка; Г) соціометрія
Пишіть правдоподібні варіанти; Пишіть відволікаючі відповіді лише помилкові; Використовуйте відволікаючі відповіді які є помилками, що найчастіше роблять студенти; Користуйтесь лише відомими для студентів термінами; Створюйте варіанти з короткими відповідями; Тестуйте лише одне учбове питання у одному завданні Створюйте питання так, щоб одне тестове завдання не містило підказку відповіді на інше. Варіюйте букви для правильної відповіді.
Приклад завдань з вірним і невірним висловлюванням Приклад 1. У підлітковому віці більшість мотивів поведінки є неусвідомлюваним, а отже підліток не здатен підкорятися свідомо поставленій меті або наміру Вірно Невірно
Приклад 2. Мислення визначає головні особливості функціонування та розвитку пізнавальних процесів підлітка Вірно Невірно
Завдання у форматі класифікації: Приклад 1. Обведіть кружечками слова які використовуються у екзистенційній теорії особистості Лібідо Его-стан Базальна тривога Архетип Смисл Аутентичність
Приклад 2. Стратегія дослідження, що вимірює ефекти когорти: А) лонгітюдна; Б) порівняльна; В) комбінована; Г) комплексна.
Завдання за принципом комуляції: Мислення дошкільника є: А) наочно-дійовим; Б) наочно-дійовим і образним; В) наочно-дійове, образне, логічне.
Завдання за принципом циклічності: Історично першими методами дослідження у віковій психології є: А) експеримент та спостереження; Б) спостереження та тестування; В) тестування та експеримент
Завдання на відтворення вірної послідовності Прийняття смерті – це неперервний процес, що поділяється на ряд фаз. Встановіть правильну послідовність, встановивши нумерацію цифрами. ___ депресія; ___ прийняття ___ торги; ___ заперечення; ___ гнів.
Завдання з підбором відповіді: В лівому стовпчику у алфавітному порядку перераховані основні методи дослідження, а у правому – різні об’єкти вивчення. Покажіть стрілочками який об’єкт найкращим чином досліджується кожним із перерахованих методів? Основні методи 1. Анкетування 2. Бесіда, інтерв’ю 3. Вивчення продуктів діяльності 4. Контент-аналіз 5. Спостереження 6. Соціометрія 7. Тест 8. Експеримент Об’єкти вивчення А. Індивідуальні особливості свідомості Б. Міжособистісні стосунки В. Причинно-наслідкові зв’язки Г. Протоколи, звіти, листи, твори Д. Наукові тексти Е. Факти поведінки людей Ж. Факти свідомості (погляди, уявлення та ін.) З. Ціннісні орієнтації, особистісні якості
А Б А) методологія – Б) метод; А) методика – Б) метод; А) експеримент – Б) спостереження; А) проективна техніка – Б) опитувальник; А) формуючий експеримент – Б) навчаючий експеримент; А) метод спостереження – Б) метод навчання; А) лонгітюдний метод – Б) бесіда; Завдання з множинним вибором для вимірювання розуміння: В якому із наступних відношень знаходяться пари понять: 1 2 3 4 5
Приклад 2. Відомо, що людина належить до найбільш багатих людей України. Якими якостями особистості вона володіє, на ваш погляд?... З якими механізмами соціальної перцепції ви мали справу при відповіді на поставлене питання: А) каузальна атрибуція; Б) стереотипізація; В) емпатія; Д) рефлексія.
Крок п’ятий: тлумачення результатів 1. Тлумачення, що ґрунтується на віднесенні результату до критерію. 2. Тлумачення тестів на основі норми.
Схожі презентації
Категорії