Сучасний досвід підготовки менеджерів для міжнародного бізнесу
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
ПЛАН 1. Сучасні методи навчання для міжнародного бізнесу Кейс-метод Гарвардської школи бізнесу Метод досліджень Чиказької школи бізнесу Навчання за допомогою практикуючих менеджерів у Кейптаунському університеті (Південно-Африканська Республіка) Японський підхід до навчання 2. Підготовка менеджерів у різних країнах Підготовка менеджерів у США Бізнес-школи в Європі
1. СУЧАСНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ ДЛЯ МІЖНАРОДНОГО БІЗНЕСУ Узагальнення досвіду навчання маркетингу і менеджменту у провідних школах бізнесу світу дає змогу вирізнити такі альтернативні підходи до навчання маркетингу, менеджменту, фінансів та ін.
кейс-метод Гарвардської школи бізнесу; метод досліджень Чиказької школи бізнесу; навчання за допомогою практикуючих менеджерів у Кейптаунському університеті (Південно-Африканська Республіка); японський підхід до навчання.
1.1. Кейс-метод Гарвардської школи бізнесу Кейс-метод було започатковано у Гарвардській школі бізнесу доктором Копеландом ще в 1921 р., хоч активно він почав використовуватись у післявоєнний період. Цей метод приніс всесвітню славу Гарвардській школі бізнесу, яка останні 26 років 6 разів посідала перші місця в 13 проведених журналом “Бізнес-уїк” обстеженнях. Він дає можливість через колективну творчу дискусію на прикладі конкретної абсолютно правдивої ситуації, що містить у собі оригінальний практичний досвід, виробити у слухачів цілком конкретні практичні навички.
Переваги кейс-методу: -наближеність до життя в бізнесі; -двоетапне обговорення (мікрогрупа і програма в цілому); -співпраця слухачів і формування навичок роботи в групі; -співпраця слухачів із викладачами; -можливість перевірити пропозиції реальною практикою; -розмаїття підходів; -висока мотивація навчання; -формування навичок прийняття рішень.
Недоліки кейс-методу: -високі витрати на підготовку кейсів (до 2 тис. дол. на 1 кейс); -потреба у висококваліфікованих дослідниках для підготовки нових кейсів; -старіння кейсів; -складна методика проведення занять і потреба тренінгу викладачів; -спеціальні аудиторії (амфітеатр, модернізована система дощок, технічні засоби та ін.); -відсутність індивідуального підходу.
1.2.Метод досліджень Чиказької школи бізнесу Метод досліджень Чиказької школи бізнесу, другої за віком, заснованої у 1898 р., грунтується на самостійних дослідженнях слухачами публікацій і діяльності корпорацій з певних питань, наступному обговоренні отриманих висновків і результатів і внесенні пропозицій щодо прийняття відповідних рішень у компаніях. Слухачам надається право не тільки самостійно обирати тему дослідження, а й наукового керівника, план опанування дисциплін у межах встановленої логіки навчання. Виконавши низку досліджень літератури і корпорацій з різних дисциплін, слухачі набувають навичок не лише консалтингової діяльності, а й вміння співпрацювати з різними працівниками компанії.
Переваги: -високий рівень фундаментальної підготовки; -гнучкість програм і змісту навчання; -конкуренція серед слухачів, викладачів, до яких записується певна кількість слухачів; -формування надійних практичних навичок аналізу, обгрунтування концепції, прийняття рішень, які спрямовані в майбутнє; -співпраця з компаніями та обгрунтування для них комплексних пропозицій; -розвиток самостійності слухачів, відповідальність за результати, вміння працювати у складі тимчасових проектних груп.
Проблеми: -необхідність створення великого банку публікацій, що можуть бути предметом дослідження з конкретних дисциплін; -високі вимоги до викладачів, які мають поєднувати у своїй діяльності педагогічну діяльність, дослідження, консалтинг і вміння організувати колективну роботу; -надмірна індивідуалізація навчання, що утруднює групову роботу серед студентів і призводить до різного рівня кваліфікації; -складність започаткування і підтримання взаємовигідних стосунків із компаніями.
1.3. Навчання за допомогою практикуючих менеджерів у Кейптаунському університеті (Південно-Африканська Республіка) Підхід Кейптаунського університету полягає в тому, щоб залучати до викладання не окремих тем, а цілих курсів менеджерів-практиків, які мають певний хист до педагогічної роботи і досвід викладацької діяльності. У Південній Африці дуже мало викладачів, здатних викладати дисципліни з урахуванням сучасних тенденцій розвитку бізнесу. Тому інтеграція теорії і практики тут здійснюється шляхом активного і продуманого суміщення викладацької роботи на засадах залучення управлінського персоналу провідних компаній, які закінчили, як правило, провідні школи бізнесу США і мають ступінь магістра ділової адміністрації.
Переваги: -практична спрямованість навчання: вивчається те, що корисно і стосується справи; -добрі знання слухачами сучасних проблем і реального досвіду бізнесу, інструментів менеджменту; -економія витрат на утримання викладачів; -проведення значної кількості занять безпосередньо в компаніях; -дієві зв'язки навчальних закладів із компаніями.
Недоліки: -труднощі формування команди викладачів; -різний рівень викладання дисциплін, різна методика, що потребує від слухачів пристосування до викладачів; -порушення логіки опанування навчального плану і розкладу через зайнятість викладачів; -недостатній рівень фундаментальної підготовки слухачів.
1.4.Японський підхід до навчання Японський підхід до навчання менеджменту і маркетингу грунтується переважно на підготовці фахівців у навчальних центрах в середині компаній, орієнтуючись насамперед на власний досвід фірми. Однак викладачі для таких центрів готуються переважно централізовано в Токійському інституті менеджменту.
Переваги: -чітка орієнтація навчання на практику роботи у конкретній компанії; -висока мотивація навчання; -відсутність бар'єрів між навчанням і практикою; -висока віддача від навчання, оскільки підготовка здійснюється під певні посади; -сприятливі матеріально-технічні й фінансові умови для навчання.
Недоліки: -недостатня фундаментальна підготовка, завищення ролі прикладних дисциплін; -вузький світогляд навчання, труднощі застосування отриманих знань і навичок в інших компаніях, а також на вищому рівні менеджменту; -висока вартість навчання в розрахунку на одного слухача. Як спосіб розв'язання проблем японські компанії практикують підготовку менеджерів у провідних школах бізнесу США, а останнім часом і Західної Європи, а також їхніх відділень (філій) у Тихоокеанському регіоні.
2. ПІДГОТОВКА МЕНЕДЖЕРІВ У РІЗНИХ КРАЇНАХ 2.1. Підготовка менеджерів у США. Першими ступінь МВА одержали випускники бізнес школи Дортлеутского коледжу штату Нью-Хэмпшир у 1901 р. Кваліфікація МВА швидко одержала визнання серед студентів і роботодавців. Це зв'язано з тим, що дисципліни минулого, що викладалися, тісно зв'язані з потребами виробництва і ринку.
Програми МВА – основні для шкіл бізнесу, особливо провідних. Вони відрізняються високою інтенсивністю навчання і гарантують високу якість фахівців. За випускниками першої десятки найбільш престижних шкіл бізнесу йде дійсне полювання. Гарвардська школа бізнесу вже багато років займає перше місце. Її постійний суперник – Стэнфордская школа бізнесу. Провідні місця займають також Уортонська школа в Пенсільванії, Слоуновская школа в Массачусетском технологічному інституті, школа бізнесу Мічіганського університету
2.2. Бізнес-школи в Європі Перші бізнес-школи в Європі були відкриті у Великобританії в Лондоні і Манчестері у 1967 р. Пізніше бізнес-школи з'явилися в континентальній Європі. В даний час у ведучій європейській асоціації EFMD (Європейський фонд розвитку менеджменту) зареєстровано близько 300 повноцінних центрів навчання менеджерів.
При виборі бізнес-школи варто звернути увагу на її спрямованість і спеціалізацію. У деяких бізнесах-школах, наприклад у INSEAD, IMD чи в Оксфорді можна одержати ступінь МВА по програмі «full time» усього за рік. Лондонська бізнес-школа (LBS) спеціалізується на фінансах і консалтингу, школа IMD – на підприємництві, сильна сторона школи Rotterdam – електронна комерція, а іспанської IESE – ділова етика. При виборі школи варто враховувати знання іноземних мов, тому що в школі НІС у Парижі й у ESADE у Барселоні викладання ведеться на англійській, французькій і іспанській мовах.
Одним з показників надійності школи є її участь у AACSB – міжнародної організації, що займається питаннями бізнес-освіти. У Північній Америці, у Великобританії і континентальній Європі акредитацією програм МВА займається АМВА (The Association of MBAs - Асоціація навчальних закладів, що привласнюють ступінь МВА). У цій організації пройшли акредитацію програми МВА 60 навчальних закладів. Акредитацію бізнесів-шкіл, здійснює EQUIS (European Quality Improvement System - Європейська система поліпшення якості). В даний час тільки 47 бізнес-шкіл мають Марку Європейської Якості EQUIS. Ще менше бізнес шкіл, що пройшли акредитацію в EQUIS і, одночасно, що має програми МВА, що пройшли акредитацію в АМВА. Таких всього 22 бізнес-школи.
Схожі презентації
Категорії