Співпраця сім´ї та школи на сучасному етапі
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Сім´я та школа – це берег та море. На березі дитина робить свої перші кроки, Отримує перші уроки життя, а потім перед нею відкриваються море знань, а курс у цьому морі прокладає школа. Це не означає, що вона повинна зовсім відірватися від берега… Л.А. Касиль
Родина - це і рід, покоління людей із спільними інтересами, спільною діяльністю, у яких панує пошана один до одного і взаємодопомога Родина - це перша школа найбільшого і найважливішого скарбу людини - рідної мови Родинне виховання - перша природна й постійно діюча ланка національного виховання У системі виховання саме технологія - особливо важливий компонент. Вона приводить у динамічний рух усю систему, процес. Педагогічна технологія визначає загальний морально-психологічний клімат навчального закладу, складає образ, імідж його та ідеал педагога-вихователя
Причини, що викликають напруженість під час спілкування дорослих та дітей У вчителів: батьки мало часу приділяють шкільній діяльності дітей, недостатньо контролюють домашні завдвння діти мало читають, часто не підготовлені до уроків, деякі – погано виховані, пасивні виникають проблеми із чергуванням дітей, тому що їх не привчили до домашньої праці У батьків: школа перегружає дітей завданнями, в класах не має всього необхідного, вчитель часто байдужий до дітей не всі проблеми вирішуються оперативно ставлення до дітей у класі агрессивне по відношенню один до одного У дітей: вчителі задають багато завдань часто ображають однокласники, а вчитель не звертає на це уваги у школі сумно, проводиться мало загальношкільних заходів, у них не всі приймають участь
Серед завдань діяльності школи є: науково-педагогічне забезпечення єдності фізичного, духовного, інтелектуального розвитку особистості; визнання в освіті пріоритету гуманістично-світоглядних засад, формування цілісного бачення світу й людини в гармонії з природою, космосом, собою; гармонізація стосунків учня - родини - учителя - соціальних інституцій - довкілля; утвердження пріоритету національного і як синтезу світового досвіду на засадах родинності; розвиток в учнів почуття відповідальності за збереження національних традицій, звичаїв, культурних надбань, реалізація ідеї "діалогу культур"; творення індивідуального "Я" в його духовній автономності й суверенності та в умінні поєднувати особисті інтереси з інтересами державними; освоєння діагностики та критеріїв ефективності виховного процесу на ідеях проектної особистісно зорієнтованої педагогіки.
Розвиток особистості дитини через формування у нього потреб у досягненні успіху нерозривно пов´вязано з тим, наскільки єдині у співпраці з дитиною сім´я та школа. Организатором такої співпраці стає педагог. Партнерство сім´ї та школи повинно працювати в інтересах дитини, разподіляючи відповідальність за його освіту та розвиток. У ранній шкільний період батьки та сімейна атмосфера є найважливішим фактором развитку дитини. Деякі батьки потребують спеціальної підготовки та підтримки педагога у їх прагненні допомогти дитині. У свою чергу, вчитель повинен усвідомити, що його робота в класі не принесе належних результатів без активної участі батьків.
Форми взаємодії сім´ї та школи Урок-спостереження за діяльністю педагога та учнів дозволяє батькам відслідкувати , як будується система навчання на сучасному етапі, які методи та прийоми використовує вчитель, яким чином складаються відносини дитини з вчителем, однолітками, побачити характер ускладнень, які виникають у дитини, своєчасно надавати їй допомогу або звертатися за підтримкою до вчителя.
Урок-практична участь батьків знайомить із рівнем сучасного розвитку сучасного освітнього процесу, спонукає батьків, вчителя та дітей до співпраці. Батькам пропонується роль активных учасників уроку.
Урок- змагання дітей та батьків створює ситуації успіху в навчальній діяльності дітей, стимулює їх пізнавальні інтереси.
Урок сумісного вивчення інформаційних технологій ознаймлює батьків із можливостями сучасних освітніх технологій. Вчитель використовує інформаційні технології в навчально- виховному процесі, в тому числі й ресурси Інтернету.
Консультування батьків може бути двох типів методичне (усе, що стосується освоєння освітньої програми, індивідуального освітнього маршруту учня - для обдарованих учнів); психологічне (усе, що повязане з індивідуальними особливостями дитини і його соціалізацією) Однак незалежно від типу, існують певні принципи консультування: створення відносин довіри; взаємоповага; зацікавленість консультантів; компетентність; формування в батьків установки на самостійне розвязання проблеми; професійна організація консультування.
Доброзичлива атмосфера в класі й батьківському колективі - це потужний стимул для творчої роботи вчителя, який так само гостро відчуває потребу у визнанні своїх досягнень. Думаю, буде важливо додати такі умови, як рівноправність і постійний розвиток цієї спільної взаємодії. І тоді наш наелектризований соціальний ланцюжок з епіцентром в особі дитини шляхом раціонального розміщення сил перешикується в коло, де всі учасники зможуть реалізувати свої амбіції й творчий потенціал, і наш умовний "світлофор" допоможе нам відрегулювати рух на дорозі з маршрутом "родина - школа" буде для дитини радісною й безпечною.
Результат- «велика родина» Зеленогайського НВК створення дієвої системи взаємодії суб’єктів "великої родини" є та родинна атмосфера взаємодопомоги та співробітництва, яка панує в нашому освітньому закладі. Так, лише співпраця з родинами учнів включає: організацію та проведення психологічного та інформаційного всеобучу батьків, що охоплює: тестування, діагностику тестування, надання шкільними психологами індивідуальних практичних порад батькам учнів; організацію клубу "Родинних зустрічей"; укладання угод про співпрацю між адміністрацією та родинами інтенсифікацію індивідуальної навчальної діяльності - поради вчителів; розробку та реалізацію проекту "Здорова родина - успішна дитина"; систематичне проведення тематичних засідань батьківської ради школи; проведення семінарів педагогічної просвіти батьків; співпрацю з Центром соціальних служб для дітей, сім´ї та молоді, психологами, Центром здоров´я та іншими громадськими організаціями.
Творче спілкування із родиною – те головне, що допомагає вчителю успішно впливати на розвиток особистості кожної дитини, формує ціннісне ставлення до сім´ї.
Схожі презентації
Категорії