Розвиток розумових здібностей та психологічних особливостей учнів початкових класів у процесі впровадження шкільного курсу «Логіка»
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Тема досвіду Розвиток розумових здібностей та психологічних особливостей учнів початкових класів у процесі впровадження курсу «Логіка»
Автор досвіду Фалій Людмила Анатоліївна вчитель початкових класів Вищетарасівської ЗОШ І-ІІІст. “Спеціаліст вищої категорії”, педагогічний стаж – 20 років Кредо: “Успіх приходить до того, хто робить те, що найбільше любить!”
Мета досвіду: створення орієнтованого освітнього середовища в якому розвиваються здібності дитини, на відміну від “навчання”, де відбувається механічне засвоєння знань.
Ідея досвіду розвиток особистості, яка володіє набором ключових загальнонавчальних умінь, у тому числі і сформованим інтелектуальним апаратом який включає розвинене логічне мислення.
Технологія досвіду сприяє рішенню розвивальних можливостей уроків в таких напрямках: розвиток мислення, пам’яті, уваги, уяви, кмітливості, спостережливості, процесів сприймання; оволодіння загальнонавчальними уміннями і навичками; нагромадження індивідуального досвіду пошукової діяльності;
Основні напрямки роботи під час впровадження курсу «Логіка»: І. Розвиток логічного мислення; ІІ. Розвиток сенсорних здібностей; ІІІ. Розвиток пам’яті; ІУ. Розвиток уваги; V. Розвиток уяви і творчих здібностей
Інтерактивні технології навчання Інтерактивні технології кооперативного навчання Робота в парах: “Вмієш сам – допоможи другу”. Робота в групах. “Акваріум”.
Технології колективно-групового навчання “Мікрофон” “Мозковий штурм” “Незакінчені речення” “Дерево рішень”
Технології ситуативного моделювання Імітаційні ігри: “Поміркуй” “Будь уважним” “Найрозумніший” Рольові ігри
Розвиток сенсорних здібностей формування сенсорних еталонів стійких, закріплених у мовленні уявлень про кольори, геометричні фігури і співвідношення за величиною між кількома предметами; навчання способів обстеження предметів, а також уміння розрізняти їх форму, колір та величину і виконувати усе складніші окомірні дії; розвиток аналітичного сприймання: вміння орієнтуватися в поєднаннях кольорів, розчленовувати форму предметів, виділяти окремі вимірні величини.
Розвиток пам’яті та уваги Розвиток слухової, зорової, сенсорної, рухової пам’яті. З допомогою ігор і спеціальних вправ тренується здатність бути уважним.
Розвиток уяви і творчих здібностей Уява дозволяє приймати рішення і знаходити вихід з проблемної ситуації за відсутності знань, які в таких випадках необхідні для мислення. Продуктивному творчому мисленню сприяє оволодіння спеціальними способами: виділення протилежних властивостей, пошук аналогій, асоціювання понять, ставлення запитань, переформулювання, генерування ідей, зміна альтернативи, комбінування.
Висновки 1.Розвиток логічного мислення забезпечує розвиток самостійної логіки мислення. 2. З розвитком сенсорики у дитини з’являється можливість оволодіння естетичними цінностями в природі і суспільстві. 3. За допомогою ігор і вправ тренуються якості уваги: сталість, концентрація, довільність, спостережливість. 4. Розвиток продуктивної уяви - розвиток творчості. 5. Найефективнішим способом навчити дитину мислити творчо є розвиваюча гра. 6. З допомогою пам’яті дитина засвоює знання про навколишній світ і саму себе, оволодіває нормами поведінки, набуває різноманітні вміння і навики.
Схожі презентації
Категорії