Розвиток особистості гімназиста через педагогіку життєтворчості та виховну технологію самовдосконалення школяра
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Відділ освіти Веселинівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет Веселинівська районна гуманітарна гімназія ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДОСВІДУ РОБОТИ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА 4 (8)-А КЛАСУ ВЕСЕЛИНІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ ГУМАНІТАРНОЇ ГІМНАЗІЇ
Альфою і омегою освітньої стратегії у новому столітті є концепція життєтворчості, ідея плекання людини як суб’єкта власного життя і долі. Основний принцип, який є стрижнем освітнього процесу життєтворчості, - „ Розвивати й виховувати у дитині життя за допомогою самого життя”.
В основу цього трактату покладено зміст віри вчителя в дитину, що складається з трьох постулатів: Постулат перший: Дитина – явище в нашому земному житті, а не випадковість. Постулат другий: Дитина як явище несе в собі своє життєве завдання, життєву місію, якій вона має служити. Постулат третій: Дитина – вище творіння Природи й Космосу й несе в собі їхні риси – могутність і безмежність!
„ Учитель, який не вірить у силу й могутність Дитини, не спроможний будувати оптимістичний, гуманістичний педагогічний процес...” Ш.А. Амонашвілі
У доповіді ЮНЕСКО „Освіта для ХХІ століття” зазначається, що протягом усього життя освіта має базуватися на чотирьох „стовпах” : навчитися пізнавати; навчитися життєвої компетентності; навчитися жити разом; навчитися жити.
Тому основою моєї педагогічної діяльності стало формування цих навичок у роботі з дитячим колективом та батьками.
Виховна система класу – це спосіб життя класного колективу, всі компоненти якого підлягають певним цілям і забезпечують у процесі свого функціонування досягнення заданого результату – певних меж розвитку і моральних якостей особистості. Головне своє завдання як класного керівника я вбачаю у створенні такої системи, яка сприяла б підтримці та поглибленню духовних, моральних цінностей, переконань, норм поведінки, допомоги у саморозвитку та самореалізації особистості учня, розвитку його творчих здібностей.
виховання людини демократичного світогляду і культури; розвиток творчих здібностей; формування навичок самоосвіти і самореалізації особистості; забезпечення духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків; сприяння формуванню повноцінного розвитку дітей, охороні і зміцненню фізичного, духовного, психологічного здоров'я; спонукання до активної протидії проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадської діяльності.
Для досягнення поставленої мети я обрала наступну тематику роботи з учнями протягом 5 – 12 класів, враховуючи вікові особливості школярів: 5 клас – „Пізнай себе” (психологія особистості); 6 клас – „Зроби себе сам” (самовиховання); 7 клас – „Навчи себе вчитися” (самоосвіта); 8 клас – „Стверджуй себе” (культура спілкування, самоствердження); 9 клас – „Знайди себе” (самовизначення); 10 клас – „Керуй собою” (саморегуляція); 11 – 12 класи – „Реалізуй себе” (самореалізація).
У 2005 році я стала класним керівником учнів 5-А класу. Щоб краще пізнати дітей, не тільки їх біографічні дані, а й їхні нахили, уподобання, їх життєву позицію, розроби-ла анкету «Я і мій клас». Так почалася робота над проектом «Я і мій клас», основним завданням якого є:
формування та згуртування дитячого колективу через: усвідомлення поняття «Я — Ми»; створення в ньому комфортного середовища для розвитку особистості; активну діяльність класного колективу через участь у загальногімназійних заходах; розвиток особистості дитини в гімназії і поза нею.
На це спрямовані колективні творчі справи класу, класні години, години спілкування, до яких разом зі мною готуються учні класу. Кожен учень має доручення. Закохані у спорт стали фізоргами класу, допомагають у підготовці змагань «Веселі старти», класних та загальногімназійних спортивних заходів.
Учні, які мають гарний естетичний смак, стали нашими дизайнерами. Вони допомагають в оформленні кожного свята, позакласного заходу. Інші організовують висаджування квітів на пришкільній ділянці, а також доглядають за кімнатними квітами. За цей час наша класна кімната перетворилася на «зимовий сад», тут стало гарно і затишно.
Захоплені танцями, вчать однокласників танцювати, готують номери художньої самодіяльності, виступи, концерти до свят. Я намагаюсь організувати роботу так, щоб учні зрозуміли, що в кожної людини є свої таланти, здібності.
Також для реалізації цієї мети організовую екскурсії, туристичні походи, відвідування музеїв, кінотеатрів, проведення змагань, інтелектуальних конкурсів, вікторин, волонтерських акцій, трудових десантів, випуск стіннівок та ведення класного альбому.
Готуючись до тематичних годин спілкування, я приділяю велику увагу самостійній творчій ініціативі дітей. З великим задоволенням діти готувалися до годин спілкування: „Я + ТИ = Класна родина”, „Світ моїх захоплень”, „Професії наших батьків”, а також анкетування „Який я друг?”, свят: „Посвячення в гімназисти”, “Я – жінка, я – мати, запалена Богом одвічна свіча”, заходів: „Hellowin”, „Навчаймося добра”, “Стежками Софіївки”, конкурсно – розважальних програм: “Ребро Адама”, “Турнір лицарів” та інших. Разом з дітьми ми започаткували традицію проведення щорічних конкурсів „Найрозумніший” та „Леді Ерудит”, на яких хлопці та дівчата розкривають свій інтелект, здібності, чарівність та неповторність. А який Новий рік без чарівної новорічної шоу-програми „Новорічний експрес”, без новорічних побажань та привітань?
Не потрібно робити свята для дітей, а потрібно робити свято разом із дітьми. З такою думкою згодні й батьки. Адже саме їм, батькам, належить ідея проведення екскурсій та походів, толоки „Батьки та діти”, зустрічей з випускниками школи, людьми похилого віку, ветеранами війни та праці. З ініціативи та за підтримки батьків у нас ведеться фото-літопис класу.
Команди хлопців та дівчат класу активні учасники спортивного життя гімназії. Серед них є призери конкурсів малюнків, читців, поетів, переможці пісенних конкурсів, які проводяться не лише в школі, а й в районі та області. Мої вихованці беруть активну участь в гімназійних заходах: в інтелектуальних конкурсах, предметних тижнях, відкритих уроках, навчальних рейдах, шкільних святах, виставках, конкурсах, вікторинах, олімпіадах.
Зустріч в районній дитячій бібліотеці до річниці пам’яті жертв голодомору Захід з англійської мови “Київ – столиця України”
Підготовка до бібліотечного уроку Під час свята “Я – Жінка, Я – Мати, запалена Богом одвічна свіча !”
В роботі зі своїми вихованцями я приділяю значну увагу краєзнавчому туризму, як засобу формування активної життєвої позиції підлітків. Почавши з вивчення природи рідної Веселинівщини, ми поступово розширили географію подорожей. Здійснили екскурсії до столиці України – міста Києва, міста-героя Одеси, Уманського дендрологічного парку „Софіївка”, обласного центру - Миколаєва, а також Очакова та Ольвії.
Під час екскурсій діти відвідали виставки, музеї, історичні пам’ятки, театри, пам’ятки природи, архітектури та мистецтва, Національний університет імені Тараса Шевченка. Переглянули цілий ряд анімаційних та художніх фільмів у кінотеатрах міст Миколаєва та Києва. Незабутні враження залишились після перегляду балету “Лебедине озеро” в Одеській опері.
Традиційними у нашому класі стали походи стежками рідного краю. У походах учні загартовують свій організм, зміцнюють здоров'я, розвивають витривалість, силу й інші фізичні якості, також удосконалюють моральні якості особистості: взаємо-підтримку, дисциплінованість, принциповість, чуйність та уважність до товаришів, почуття відповідальності за друга. Завдяки походам діти отримують найцінніші уроки спілкування, а це сприяє створенню міцного, дружного колективу.
Походи здійснюємо в цікаві місця на природу разом з батьками. Невимушена атмосфера спілкування сприяє кращому порозумінню між батьками і дітьми, що теж дуже важливо. Адже саме родинне виховання є потужним джерелом формування світогляду, високої моральності, любові до батьків, пошани до мови, історії, культури народу. Життя класу ми відображаємо у стінгазетах та класному літописі.
Мої вихованці розуміють, що якщо кожна людина буде жити за цим моральним принципом, то жити на Землі буде набагато краще. «Стався до людей так, як хочеш, щоб ставилися до тебе» - основний закон життя нашого класного колективу.
Плануючи, та організовуючи виховний процес зі своїми учнями, я, як класний керівник, враховую такі особливості роботи: самостійність у роботі; різновіковий склад; тісний зв’язок з навчальним процесом; безперервність, систематичність, послідовність виховного процесу.
Результати своєї роботи визначаю за наступними критеріями: Задоволення і радість дітей. Інтелектуальний та емоційний розвиток. Реальні наслідки. Активність в роботі. Позитивний вплив на навчання.
На мою думку, класний керівник не чиновник, а священик, психотерапевт, оповідач казок, його справа – працювати з душею дитини, засівати зерна Людяності, Добра, Милосердя. І все це заради того, щоб вірили та любили, щоб не пустити дітей у нікуди, щоб дати їм можливість обпектися і водночас уберегти від опіків, щоб пам’ятати Їх і розбудити тремтливу і світлу пам’ять у Них.
Усе починається з розуміння, розумінню, однак, передує знання. І я повинна знати багато такого, що буде дуже важливим для них і таким природним і радісним для мене. І якщо я інколи відчуватиму розпач, то, як молитву, згадаю слова: Господь, учивший нас! Прости, что я учу. Что ношу звание Учителя, которое ты носил на земле. Дай мне ясность и дай мне простоты, Избавь мой урок от ненужности и пустоты. И, наконец, напоминай мне, с бледного полотна Веласкеса, Что учить на земле – это прийти к концу жизни С израненной грудью, пылающей от любви. Габриэлла Мистраль
Схожі презентації
Категорії