Робота з обдарованими і здібними учнями
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Відділ освіти Нікопольської райдержадміністрації Чкаловська ЗОШ І-ІІІ ступенів _________________________________________________________ ________________________________________________ Виконавець проекту : заступник директора з НВР Кутепова Г.М. 2014 р.
Теоретичне обгрунтування Характерними особливостями обдаровахих дітей є: ¤ висока пізнавльна активність і розвинутий інтелект; ¤ багата фантазія; ¤ творчість; ¤ винахідливість; ¤ емоційна безпосередність ¤ високий енергетичний рівень; ¤ чітка моторно-координаційна фізична стабільність. Здібність-окремі психічні властивості,що обумовлюють можливості дитини в тій чи іншій діяльності особистість Здібна ~85% Обдарована ~10% Обдарованість-своєрідне сполучення здібностей у людині,єдність,яку вони складають у своїй взаємодії,що приводить до високих результатів
Загальні здібності індивідуальні властивості особистості, які забезпечують легкість і продуктивність опанування знаннями та досягнення успіху в діяльності. Спеціальні здібності Допомагають досягти високих результатів у певній діяльності (є провідні і допоміжні) Математичні уміння узагальнювати легкість переходу від прямого до зворотного ходу думок гнучкість розумових процесів. Гуманітарні відчуття мови барвистість образної пам'яті розвиток естетичних почуттів творча уява
“Шкільні” типи обдарованих “Найкращий учень” Усі його люблять, робить те, що йому кажуть. Любить подобатись. “Бунтівник” Сперечається. З ним важко спілкуватись. “Підпільник” Знає, що за обдарованість не платять, а навпаки – вимагають, тому прагне бути “як усі” “Втікач” Випадають зі шкільної с-ми, не може прилаштуватись до вимог школи, вчителів. “Цілеспрямований, незалежний, Автономний, знає собі ціну” Знає, що хоче найкращий тип для розробки і індивідуальної програми. “Двобічний” Відстає ж має фізичні вади. Його Розглядають як слабкого, не помічають обдарованості
Відмінники Чекає відповіді Цікавиться Хороші думки та ідеї Наполегливо працює Відповідає Потребує 6-8 повторень Розуміє значення Копіює Запам’ятовує інформацію Має хорошу пам’ять Любить послідовність Задоволений своїми успіхами в навчанні Любить школу Обдарованні Ставить запитання Допитливий “дикі” думки, ідеї Грається, але отримує високі бали, особливо з творчих завдань Дискутує, додає подробиці 1-2 повторень достатньо Прагне скласти умовивід Творить нове Перетворює інформацію Має розвинений розум Любить складність Критично ставиться до себе і до інших і оголошує це Любить пізнання Помилки, яких припускаються вчителі, ототожнюючи обдарованих із відмінниками
Робота з обдарованими та здібними дітьми Передбачає: інтелектуальний, соціальний і духовний розвиток особистості дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, стану здоров’я, потреб суспільства; Оптимальну реалізацію цілісного розвивального впливу навчання, виховання та освіти на особистість учня; Максимальну реалізацію та мобілізацію психічних ресурсів особистості, спрямовану на інтенсивний саморозвиток, і водночас забезпечуватиме і повну самореалізацію, і творчу налаштованність.
Складові діяльності крок за кроком до розвитку особистості Психологічна діагностика та вивчення особистості учня Діагностика навчальних можливостей школяра Організація індивідуальної роботи зі здібними та обдарованими дітьми Робота з формування особистої відповідальності учня за результати навчання Цілеспрямована робота вчителя з виявлення навчальних можливостей та розвитку конкретного учня Створення вчителем умов для розвитку особистості Спільна робота вчителя та учня з формування мотивації до творчої праці
Мета Очікуваний результат Максимальний розвиток особистості дитини, яка має високий рівень здібностей, в одній чи декількох сферах з урахуванням її індивідуальних особливостей Створення комфортних психолого-педагогічних умов для розвитку особистості учнів. Організація навчально-виховного процесу, спрямованого на розкриття і розвиток здібностей і обдаровань конкретного. Створення алгоритму роботи зі здібною і обдарованою особистістю
Співпраця з батьками учнів Запровадження педагогіки співпраці з батьками учнів Постійний зв’язок між школою та родиною задля розвитку особистості учня Спрямування роботи з батьками на виявлення та розвиток здібностей їхньої дитини Створення сприятливих умов для навчання вдома умови взаємодія взаєморозуміння Узгодженність діяльності всіх учасників навчального процесу
Інтелектуальна діяльність Художньо- естетична діяльність Спортивно- оздоровча діяльність Комуніктивна діяльність
Інтелектуальна діяльність ЗМІСТ 1 Розвиток психічних процесів ( пам’ять, увага, уява) 2 Формування інтелектуальних умінь(аналогія, аналіз, абстрагування, класифікація, індукція, вибір раціонального шляху, узагальнення, систематизація, критичне оцінювання результатів) 3 Розвиток мотивації навчання. ФОРМИ РОБОТИ - розвивальні ігри дослідницька робота на уроках підготовка до уроків та викладання предметів з урахуванням індивідуальних особливостей окремих груп учнів, мотивів - постійна цілеспрямована діагностика знань, умінь, навичок, можливостей учня участь в предметних олімпіадах, конкурсах – захистах наукових робіт, старшокласників, інтелектуальних іграх - виховання впевненості учня в своїх можливостях, уміння працювати самостійно
Художньо – естетична діяльність Зміст 1 Розвиток творчих здібностей в : -- образотворчому мистецтві -- музиці -- хореографії -- театральній діяльності -- поезії -- практичній діяльності Форми роботи -- творчі конкурси -- виставки -- драматичні вистави -- огляди -- захист творчих робіт -- формування базу даних про творчу діяльність дітей . -- сприяння організації індивідуальної роботи спеціалістів зі здібними та обдарованими учнями .
Зміст Формування навичок здорового способу життя. Сприяння досягненням у спорті. додаткові курси спортивні секції, та гуртки спортивні змагання, турніри сприяння організації роботи спеціалістів зі здібними та обдарованими учнями виховання в учнів дбайливого ставлення до свого фізичного та психічно здоров’я Спортивно – оздоровча діяльність
Комунікативна діяльність Зміст 1. Формування навичок спілкування 2. Формування рухових цінностей 3. Формування навичок безконфліктного спілкування Форми роботи - психологічні тренінги - години спілкування -нестандартні виховні заходи - ігри, свята та ін.
Схожі презентації
Категорії