Робота з обдарованими дітьми
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Система роботи з обдарованими дітьми вчителя української мови та літератури ЗОШ І-ІІІ ступенів села Раштівці Любої Надії Омелянівни Педагогічне кредо “Мудрість вчителя – це розум настояний на совісті”
За те, що живу на цім світі, За ранки, росою умиті, За сонце на видноколі – Я дякую тобі, доле! Що серцем вросла в Україну І маю здорову родину, Що друзів у мене доволі, Я дякую тобі, доле! За пізнане і невідоме, За сміх дітей у домі, За вічну дорогу до школи, Я дякую тобі доле.
Проблема: “ Розвиток творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури засобами ІКТ Вчителі предметники Методоб’єднання класних керівників Шкільна рада Позашкільні культурні заклади Батьківський комітет Церква Клас Вчитель Якщо Господь посилає у світ дітей, значить він ще не розчарувався в людстві.
Що значить обдаровані діти? Музичний слух Відчуття ритму Зорова пам’ять задатки здібності основа обдарованість сукупність талант вищий ступінь прояву здібності у певній сфері геніальність досягнення видатних результатів одночасно у багатьох сферах
Калейдоскоп тлумачень «Обдарований – який має великі природні здібності, здібний, талановитий…» («Великий тлумачний словник сучасної української мови», 2002р.) «Обдарованість – високий рівень розвитку загальних і спеціальних здібностей» (В. Юркевич) «Обдарованість – поєднання трьох компонентів: мотивації, орієнтованої на виконання завдання, видатних розумових здібностей і креативності» (Дж. Рензуллі) «Обдарованість – це працелюбство» (Н. Лейтес) Моє тлумачення, обґрунтоване досвідом роботи з обдарованими дітьми. «Обдарованість – це поєднання трьох компонентів: генетики, працелюбства, умов»
Характерні особливості обдарованих дітей Добра пам’ять Висока активність Вимогливість до себе, наполегливість Розвинене почуття справедливості Мотивовані до навчання Уміння фантазувати Ставлять багато запитань Мають великий словниковий запас Із задоволенням виконують складні і тривалі завдання Здатні самостійно знайти важливі джерела інформації Їм притаманне почуття гумору У них перебільшене почуття страху
Визначають три категорії обдарованих дітей Учні з прискореним розумовим розвитком – це діти, які дуже вирізняються серед інших високим рівнем інтелекту, особливо вони бувають помітні в молодших класах Учні з ранньою розумовою реалізацією – це діти, у яких за звичайного рівня інтелекту спостерігається інтерес до якогось окремого навчального предмета – уроки з інших предметів можуть їх обмежувати . Учні з окремими ознаками нестандартних здібностей – не вирізняються розумовими особливостями , а мають і свої особливості окремих психологічних гідних процесів наприклад надзвичайну пам’ять .
Шкільні типи обдарованих Бунтівник: сперечається,з ним важко спілкуватися... Найкращий учень: усі його люблять, робить те, що йому кажуть і любить подобатися. Підпільник: знає, що за обдарованість не платять, а навпаки вимагають, тому прагне не вистрибувати, а бути як усі. Втікач: випадає з шкільної системи, не може під лаштуватися до вимог школи, вчителів. Двобічний: відстає або має вади фізичні; його розглядають як слабкого, не помічають обдарованості. Цілеспрямований: незалежний, автономний, знає собі ціну, знає,чого хоче. Найкращий тип для розробки індивідуальної програми.
День пам’яті героїв Базару “Українська Голгофа” Художній керівник: Люба Н.О. Муз. керівник: Берницький В.З. Не дай нам, Боже, знов когось забути, Не дай народові безпам'ятно заснути, Бо прийдеться те будувати, що зруйнували, І каятись в гріхах, що знов надбали. М. Кучмій
Він був як легенда, як притча, І слава витала над ним, Але ж бо, хоч повен величчя, Для нас він лишився земним… Микола Браун Добра традиція школи – щорічно відзначати дні пам’яті Великого Кобзаря
Урок психологічне дослідження в 10 класі «Тема еміграції у творчості В. Стефаника» (Вчитель української мови та літератури Люба Н. О.) Та хіба ж Стефаник малює саму нужду селянську?.. Ні, ті трагедії й драми, які малює Стефаник, мають небагато спільного з економічною нуждою; се трагедії душі… Іван Франко
25.11.2011р. восьмикласниками проведена загальношкільна лінійка «Над білим янголом скорботи витає духу смолоскип» Вогонь пам’яті, запалений восьмикласниками Презентація відеоролика «І над народом стомленим і босим, панує без’язике небуття» (класний керівник Люба Н. О.)
“Немає мови - немає народу” Загальношкільне свято мови під керівництвом вчителя української мови та літератури Любої Н.О.
Кінцевий результат вчителя – успіх вихованців 2010-2011 навчальний рік Чуфай Ліля (5 клас) І місце у ІІ етапі конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика І місце у конкурсі «Найкращий відгук на сучасну прозу» Вакуленко Катя (11 клас) ІІІ місце у ІІ етапі Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т.Г.Шевченка
2011-2012 навчальний рік Чуфай Ліля (6 клас) ІІ місце у ІІ етапі конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика ІІ місце у ІІ етапі Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т.Г.Шевченка 2012-2013 навчальний рік Чуфай Ліля (7 клас) ІІ місце у ІІ етапу конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика
2013-2014 навчальний рік Чуфай Ліля (8 клас) І місце у ІІ етапі та ІV місце у ІІІ етапі Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т.Г.Шевченка Гірняк Надя (7 клас) ІІІ місце у ІІ етапі Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т.Г.Шевченка ІІІ місце у ІІ етапі олімпіади з української мови та літератури
Обличчя нової України Ось вони, нове обличчя України Гірняк Надія Богданівна Великим творчим потенціалом і високим рівнем розвитку здібностей. Вона допитлива, спостережлива, точно мислить, має виняткову пам’ять, потяг до нового дівчина володіє високим рівнем знань, багато читає, захоплюється літературою, має акторські здібності. Завдяки великій працьовитості семикласниці навчається на високий рівень. Наполегливість і старанність дали свій результат. Найбільшим задоволенням для неї є пізнання таємниць художнього слова. Недарма вона зайняла ІІІ місце у ІІ етапі Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка. ІІІ місце у ІІ етапі олімпіади з української мови та літератури, ІІІ місце у ІІ етапі конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика. (2013-2014 н. р.) Надя – великий мрійник, подорожувати, цікавиться історією, захоплюється музикою, обожнює баскетбол.
Чуфай Лілія Романівна Завжди є особистості, які захоплюють, вражають, викликають інтерес. Саме такою є учениця 8 класу ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Раштівці Чуфай Лілія – авторитет для однокласників і школи. Відповідальна, ініціативна, творча, досягнула значних успіхів у навчанні. Любить себе, світ і людей, внутрішньо вільна та сповнена енергії, вміє спрямувати цю енергію на створення нових ідей. Учениця активна у всіх сферах життя. Завжди у числі перших вирішує поставлені перед нею завдання і знаходить неординарні рішення. Є беззаперечним лідером класного колективу. Ліля мріє стати філологом, має глибокі знання з української мови і літератури. Відомо, що теоретичних знань замало для успіху. Та наполегливість, творчий потенціал допомогли дівчинці досягнути результатів у районних олімпіадах і конкурсах. У 2010 р. здобула І місце в районному конкурсі «Найкращий відгук на сучасну дитячу прозу». У ІІ етапі конкурсу ім. П. Яцика виборола І місце (2010 р.) та ІІ місце (2011 р., 2012 р.), в районному етапі конкурсу учнівської творчості ім. Т. Г. Шевченка – І місце (2013 р.), ІІ місце (2011 р.), а в районному фестивалі патріотичної прози і поезії «Свята Покрова» у номінації «Патріотична проза і поезія» - ІІ місце (2013 р.). Свої інтелектуальні здібності проявляє й з інших предметів. Зокрема, у ІІ етапі олімпіади з хімії – ІІІ місце (2012 р.) та у ІІ етапі олімпіади з фізики - ІІІ місце (2013 р.).
Мигалевич Марія Іванівна Талановита на сприйняття навколишнього світу Дитина – це вічний романтик з нестримним бажанням жити неординарно в бурхливих потоках мрій, бажань та дійсності. Такою особистістю є Мигалевич Марія Іванівна, учениця 9 класу ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Раштівці. Творча, поетично обдарована, обласкана Богом… Що приваблює у ній? Велика потреба у нових знаннях, бажання глибоко розуміти різноманітні процеси, явища, уміння дивуватися, утримувати задоволення від читання. Учениця має високий рівень знань, додатково вивчає іноземні мови, складає вірші, вишиває бісером, цікавиться енциклопедичною літературою. Марія - великий природолюб, захоплюється науково-пізнавальними телепередачами, є автором ландшафтно - архітектурного проекту «Сад моєї мрії». Найбільшим задоволенням для неї є пізнання глибин географії і таємниць історії. Недарма вона стала переможцем ІІ етапу олімпіади з предмету «Я і Україна» у 2009 р., переможцем ІІ етапу олімпіади з географії у 2011 р. та призером ІІ етапу олімпіади з історії та географії у 2012 р. і 2013 р. Скарбничка нагород поповнилася грамотами за зайняте ІІ місце у конкурсі «Найкращий відгук на сучасну прозу» (2009 р.), ІІІ місце у ІІ етапі олімпіади з християнської етики (2010 р.), І місце (2012 р.) та ІІ місце (2013 р.) у ІІ етапі олімпіади з французької мови. Копітка праця, підтримка вчителів, мудрість батьків (що стала надбанням і добрим стартом), наполегливість і бажання бути кращим є тією рушійною силою, яка прокладає стежину юному обдаруванню до Олімпу.
Фірман Наталія Ярославівна Для талановитої дитини з любов’ю до праці не існує перешкод. Такою є учениця 11 класу ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Раштівці Фірман Наталія. Вона наділена великим творчим потенціалом і високим рівнем розвитку здібностей. Її інтелектуальна обдарованість виявляється у допитливості, спостережливості, точному мисленні, винятковій пам’яті, незалежності у міркуваннях та потязі до нового. Дівчина володіє високим рівнем знань, багато читає, захоплюється літературою, має акторські здібності. Наполегливість і старанність, велике бажання оволодіти знаннями дали свій результат. Вона є неодноразовим переможцем ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад: з української мови та літератури (2010 р.– 2013 р.); з французької мови (2010 р.); з правознавства (2011 р.) та Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді ім. Т. Г. Шевченка (2013 р.). Учениця є призером Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика – ІІ місце (2006 р.); ІІ етапу олімпіади з української мови та літератури. – ІІІ місце ( 2010 р.). Дівчина любить спорт, особливо баскетбол. У 2011 р. за зайняте І місце в змаганнях з легкоатлетичного кросу нагороджена Грамотою відділу освіти.
Гуменюк Тарас Васильович Талановита дитина – це, безумовно, подарунок долі. Таким дарунком для своїх батьків є Гуменюк Тарас. Хлопець цікавий своїми судженнями та глибиною думки, вражає ерудицією, інтелектом. Недарма у 2009 році на обласному форумі «Гордість і надія Тернопілля» був нагороджений Грамотою у номінації «Інтелект і талант». Завдяки творчим здібностям та великій працьовитості одинадцятикласник ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Раштівці навчається на високий рівень. Учень кожного дня знаходить все нові і нові відповіді на питання «Що? Де? Коли?», оскільки багато читає художньої і довідкової літератури, переглядає науково – популярні передачі. Тарас - цікавий і дотепний співрозмовник, має власну думку, переконання, громадянську позицію. Сімнадцятирічний юнак – гордість нашої школи. Він є неодноразовим призером ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад (з історії – ІІ місце (2010 р., 2011 р.); з географії – ІІ місце (2011 р), ІІІ місце (2013 р.), з психології – ІІ місце (2013 р.)). У 2012 р. і 2013р. хлопець став переможцем ІІ етапу олімпіади з історії та французької мови, а в 2012/2013 н/р здобув Диплом ІІІ ступеня ІІІ етапу олімпіади з французької мови. Свої знання творів художньої літератури учень продемонстрував на Всеукраїнському конкурсі «Найкращий читач України».У 2008/2009 н/р став переможцем районного етапу конкурсу, а у 2009/2010 н/р виборов Диплом переможця.
НЕМАЄ ОСТАННЬОГО ЧАСУ РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ, А Є ОСТАННЯ НА СЬОГОДНІ ПРОБЛЕМА ДИТИНИ Людина соціальна (прагнення до самовиховання і самореалізації) Людина освічена (орієнтація на неперервну освіту, високий навчальний рейтинг) Людина – творча індивідуальність (здатність до творчої праці, професійного росту) Людина культурна (творчі здібності, мовна культура) МОДЕЛЬ ВИПУСКНИКА
Уміння знаходити обдарованих та здібних дітей – талант, уміння їх вирощувати – мистецтво. Але найважливішим є любов до дитини.
Схожі презентації
Категорії