Проектування уроку
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Проектування уроку «Урок – це дзеркало загальної і педагогічної культури вчителя, мірило його інтелектуального багатства, показник його світогляду, ерудиції»
Пiд педагогiчйим проектуванням уроку розумiють розробку системи взаємодiй учителя та учнiв, яка дозволяє досягти певноiї чiтко сформульованої мети навчально-виховного процесу
Що вчить ? Коли вчить ? Навіщо все це треба? Як вчить? Кого вчить ? Якщо вчитель знає відповідь на всі ці питання – він майстер !!!
Дидактичні вимоги до сучасного уроку: • чітке формулювання освітніх завдань в цілому і їх складових елементів, їх зв'язок з розвиваючими і виховними завданнями. Визначення місця в загальній системі уроків; • визначення оптимального змісту уроку відповідно до вимоги учбової програми і цілей уроку, обліку рівня підготовки і підготовленості учнів; • прогнозування рівня засвоєння учнями наукових знань, сформованості умінь і навиків як на уроці, так і на окремих його етапах; • вибір найбільш раціональних методів, прийомів і засобів навчання, стимулювання і контролю, оптимальної їх дії на кожному етапі уроку, вибір, що забезпечує пізнавальну активність, поєднання різних форм колективної і індивідуальної роботи на уроці і максимальну самостійність в навчанні учнів; • реалізація на уроці всіх дидактичних принципів; • створення умов успішного навчання учнів.
«Справжній майстер педагогічного процесу, який знає незмірно більше, ніж вивчається в школі, не дає в поурочному плані викладу нового матеріалу. Він продумує зміст розповіді, готує наочні посібники, приклади і задачі. Усе це немає потреби записувати в поурочний план. Його поурочний план – це не зміст розповіді (лекції, пояснення), а замітки про деталі педагогічного процесу на уроці, необхідні для керівництва розумовою працею учнів» В.О.Сухомлинський.
Ефективний урок відзначається: високим науковим обґрунтуванням ; – напруженою, посильною, досконало організованою й результативною пізнавальною працею всіх учнів; – ретельною діагностикою причин, що впливають на якість занять; – творчим, нестандартним підходом до розв'язання конкретних завдань відповідно до наявних умов та можливостей; – обґрунтованим вибором, доцільним застосуванням необхідного і достатнього для досягнення мети комплексу дидактичних засобів; – диференційованим підходом до окремих груп учнів; – ефективним використанням кожної робочої хвилини навчального заняття; – атмосферою, змагання, діловитості, стимулювання, дружнього спілкування, високою відповідальністю усіх учасників навчально-виховного процесу за результатами спільної праці.
У структурі підготовчої діяльності вчителя виділяють п'ять етапів I – вивчення навчальної програми, яке проводиться перед початком навчального року та перед вивченням чергової теми; II – вивчення методичної літератури: перегляд стабільного підручника, методичних керівництв, статей у педагогічних журналах, підготовка загального плану вивчення теми (тематичне планування); III - аналіз матеріалу конкретного уроку в стабільному підручнику, співвіднесення його з рівнем підготовки та розвитку учнів, продумування методики викладу різних питань навчального матеріалу в класі; IV - підготовка засобів навчання відповідно до теми уроку; V – розробка плану уроку, в якому вказується: тема уроку, мета і завдання уроку, структура уроку (послідовність навчальних ситуацій, перелік і місце навчальних демонстрацій, час на кожний етап уроку, необхідне для проведення уроку обладнання та навчальні посібники) '.
Схожі презентації
Категорії