X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Організація роботи з обдарованими та здібними учнями

Завантажити презентацію

Організація роботи з обдарованими та здібними учнями

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

МЕТОДИЧНИЙ КЕЙС

Слайд 2

Костянтинівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4 презентує досвід роботи з пошуку та розвитку обдарованих та інтелектуально здібних учнів школи. Представлена система роботи педагогічного колективу, результативність роботи, надані рекомендації щодо організації роботи з обдарованими та здібними учнями

Слайд 3

Актуальність “ Система освіти має забезпечувати підтримку обдарованих дітей і молоді, розвиток у них творчих здібностей, формування навичок самоосвіти і самореалізації особистості” Доктрина національної освіти України

Слайд 4

Вже давно стало зрозумілим, що найбільших успіхів у будь-якій сфері діяльності досягають ті держави, які мають високий інтелектуальний та творчий потенціал нації. Майбутнє людської цивілізації залежить виключно від реалізації обдарованості людей. Актуальність визначається тим, що сьогодні, коли Україна особливо потребує зміцнення наукового потенціалу та формування національної еліти, необхідна підтримка обдарованої учнівської молоді. Аналіз тенденцій з розвитку світу й України свідчить про важливість навчання й виховання людини, яка б не тільки могла реалізувати свої базові проблеми, а й стати людною-творцем , інтелектуально розвиненою особистістю, здатною навчатися протягом життя. Одним із головних завдань нашої школи є розвиток інтелектуального потенціалу підростаючого покоління, творчо обдарованої молоді, її залучення до наукової діяльності, орієнтованої на вирішення нагальних проблем суспільства, формування нових громадян України. Актуальним при цьому є формування в індивіда не просто наявності знань і вмінь, а надання можливості використання всього накопиченого під час майбутньої професійної діяльності. Система роботи з розвитку обдарованих та здібних учнів, яка формувалася в школі, органічно увібрала в себе досягнення сучасної педагогічної науки, досвід персоналу школи та передовий педагогічний досвід колег.

Слайд 5

Учитель: підвищує свою кваліфікацію, професійний рівень, оволодіває сучасними педагогічними технологіями; отримує більше задоволення від своєї праці. Учні виявляють зацікавленість на уроках, а в особистому ставленні – довіру і вдячність; поліпшуються стосунки з батьками учнів і колегами. Учні: самостійно здобувають знання з різних джерел; користуються отриманими знаннями; розвивають індивідуальні творчі здібності, здатність творчо мислити; підвищують рівень самоповаги і самоконтролю; поліпшуються стосунки з батьками й вчителями; Школа: здійснює внесок у розвиток творчої особистості; організовує позаурочну зайнятість учнів; підвищує якість освіти; сприяє створенню позитивного іміджу школи Батьки: відчувають, що у дітей є різні інтереси та захоплення; спостерігають, як діти стають впевненішими і відповідальнішими; стосунки з дітьми стають відвертішими. Мотивація до діяльності

Слайд 6

Нормативно - правовий аспект В основу роботи з розвитку обдарованої молоді покладено такі нормативі документи:

Слайд 7

Указ Президента “Про додаткові заходи щодо державної підтримки обдарованої молоді” 24.04.2000 р. ЗУ “Про загальнодержавну програму підтримки молоді на 2004-2008 роки ЗУ “Про освіту” Національна доктрина розвитку освіти України в ХХІ ст. (2002) Державна цільова програма роботи з обдарованою молоддю 2007-2010 роки (постанова Кабінету Міністрів України №1016 від 08.08.1997року) Національна програма “Діти України” (1996 р.) Комплексна програма “Обдаровані діти” Донецької області (2009 р.) Положення про ВУО і МАН Накази та листи МОНУ Накази головного Управління освіти і накази України Наради міського Управління освіти Річний план роботи школи, накази по школі.

Слайд 8

Кадровий аспект

Слайд 9

Рівень педмайстерності педагогів школи

Слайд 10

Динаміка росту педмайстерності

Слайд 11

Вчителі школи, учні яких мають досягнення у ВУО, МАН, інтерактивних конкурсах

Слайд 12

Цись Тетяна Григорівна – учитель історії та правознавства, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, вчитель-методист, “Відмінник освіти”

Слайд 13

Савченко Наталія Миколаївна – учитель географії та економіки, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії

Слайд 14

Морозова Любов Федорівна – учитель української мови та літератури, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії

Слайд 15

Касумова Олена Вікторівна – учитель російської мови та літератури, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії

Слайд 16

Чубань Марія Борисівна – учитель біології, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії

Слайд 17

Коршикова Вікторія Іванівна – учитель трудового навчання, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії

Слайд 18

Науково- методична складова У школі проводиться систематична робота з розвитку особистісних і професійних якостей учителів та їх підготовки до роботи з інтелектуально здібними учнями. Вона включає:

Слайд 19

Проведення тематичних педагогічних рад (“Особливості навчання та виховання обдарованих та здібних дітей в школі”, жовтень 2007); Проведення інструктивно-методичних нарад ( “Про організацію роботи з обдарованими та здібними учнями”, “Про підсумки участі учнів у ІІІ-ІV турах ВУО”, “Розвиток інформаційної компетентності обдарованих та здібних учнів”); Навчання на курсах підвищення кваліфікації з використанням технології Інтел “Навчання для майбутнього”; Вивчення передового педагогічного досвіду по роботі з обдарованими та здібними учнями; Робота в ШМО; Робота в обласних творчих групах та асоціаціях (Хотєнкова О.М., Цись Т.Г., Касумова О.В.); Участь у роботі семінарів, засіданнях творчих груп; Відкриті уроки та позакласні заходи; Участь у суддівстві ІІ, ІІІ турів ВУО; Науково-дослідницька, проектна , творча, співпраця вчителів та учнів; Розробка і затвердження індивідуальних планів роботи з обдарованими та здібними учнями; Систематична робота з підготовки учнів до участі в предметних олімпіадах, конкурсах

Слайд 20

ПРОФЕСІЙНІ ЯКОСТІ, НЕОБХІДНІ ВЧИТЕЛЮ ДЛЯ РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ ТА ЗДІБНИМИ УЧНЯМИ (пам'ятка) УЧИТЕЛЬ ПОВИНЕН: бути доброзичливим, чуйним, поважати право бути несхожим на нього самого; розбиратися в психології обдарованих дітей, відчувати їхні потреби та інтереси; мати високий рівень інтелектуального розвитку; мати широке коло інтересів і вмінь; володіти почуттям гумору ( без схильності до сарказму ); мати живий та активний характер; виявляти гнучкість, бути готовим до перегляду своїх поглядів і постійного самовдосконалення; мати творчий, по можливості нетрадиційний особливий світогляд; мати високу самооцінку, позитивну «Я-концепцію»; бути емоційно стабільною людиною, тому що робота з обдарованими та здібними дитиною великих емоційних витрат; уміти модифікувати навчальні програми; бути готовим до виконання різноманітних додаткових обов’язків, пов’язаних із роботою з обдарованими та здібними учнями.

Слайд 21

СТРУКТУРА РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ ТА ЗДІБНИМИ УЧНЯМИ В КОСТЯНТИНІВСЬКІЙ ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ І - ІІІ СТУПЕНІВ № 4

Слайд 22

І. Система виявлення учнів, які проявляють здібності в різноманітних галузях знань, творчості (сфера пошуку: діагностичні роботи, уроки, бібліотека, спецкурси, психодіагностика, учнівські олімпіади, творчі роботи, виховна робота). ІІ. Організація роботи: введення елективних курсів ( правознавство, філософія, ділова мова, ділова активність, креслення ); організація до профільного ( 8-9 класи ) та профільного навчання ( 10-11 класи ); поділ на групи під час вивчення профільних дисциплін ( 11 клас, 2006-2008 н. роки ); робота в шкільній, міській бібліотеках; самоосвітня діяльність учнів; консультації та індивідуальні заняття учнів; предметні гуртки; гуртки за інтересами; предметні тижні.

Слайд 23

ІІІ.Кадровий потенціал, науково-методичне забезпечення: розробка та впровадження індивідуальних планів (програм) роботи з обдарованими та здібними учнями; науково-методичні розробки; анкетування та діагностування; педради, круглі столи, семінари, робота ШМО; рецензування робіт; залучення батьків. ІV. Творча самореалізація особистості: всеукраїнські учнівські олімпіади; творчі конкурси; інтелектуальні конкурси «Колосок», «Кенгуру», «Левеня»; конкурси-захисти проектів, дослідницьких робіт МАН; КВК, інтелектуальні ігри, дебати, брейн-ринги тощо; участь у наукових конференціях; учнівське самоврядування; гуртки за інтересами.

Слайд 24

V. Система заохочень, стимулювання творчих досягнень: нагородження переможців і призерів олімпіад, конкурсів тощо; розробка та впровадження критеріїв особистого рейтингу учнів, учасників ВУО; привітання переможців ВУО, конкурсів на щотижневих учнівських лінійках; моральне стимулювання персоналу закладу. V І. Очікуванні результати: сформована особистість із глибокими та міцними знаннями; розвиток здібностей; загальнокультурний розвиток; активна життєва позиція; науковий світогляд; прагнення до самовдосконалення, самоствердження.

Слайд 25

Механізм реалізації

Слайд 26

Індивідуальні заняття Співпраця з позашкільними закладами

Слайд 27

Технології навчання обдарованих та інтелектуально здібних учнів. У роботі з обдарованими та здібними учнями нами широко використовуються сучасні технології , а саме:

Слайд 28

Технологія традиційного навчання; Технологія проблемного навчання; Ігрові технології навчання; Технологія розвивального навчання; Технологія особистісно орієнтованого навчання; Технологія інтерактивного навчання; Технологія програмного навчання; Проектне навчання

Слайд 29

Методи навчання Методи практичного навчання; Методи дослідження; Різнорівневий індивідуальний підхід; Метод проблемного викладання матеріалу; Виконання творчих завдань; Інтерактивні методи навчання ( дебати, дебріфінг, дискусія, конференція, “мозковий штурм”, “мікрофон”, “асоціації” тощо) Ділові ігри, рольові ігри; Груповий тренінг ; Проектна діяльність ( проекти творчі, навчальні, соціальні, індивідуальні та групові тощо); Інформаційно-комунікативні технології ( створення мультимедійних презентацій, використання ПК для вивчення, узагальнення навчального матеріалу та контролю знань);

Слайд 30

Форми навчання Індивідуальна; Групова; Парна; Фронтальна; Колективна

Слайд 31

Створення освітнього середовища для активізації пізнавальної діяльності Забезпечення якісної освітньої підготовки ( виконання Держстандарту ) Індивідуальні плани роботи з обдарованими учнями Вибір профілю навчання Введення елективних курсів Індивідуальні предметні консультації Збільшення обсягу навчальної матеріалу Проблемне викладання матеріалу Інтерактивні методи навчання, проектні технології Розробка різнорівневих завдань Стратегія прискореного ( випереджального ) навчання Шкільні тури олімпіад, інтерактивні ігри, конкурси, проектна діяльність, дослідницька діяльність ( МАН )

Слайд 32

Планово-прогностична складова

Слайд 33

VІ.2. РОБОТА З ОБДАРОВАНИМИ ТА ЗДІБНИМИ УЧНЯМИ ( витяг з річного плану школи ) № Зміст діяльності Термін Відповідальний Позначка про виконання 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Коригування банку даних обдарованих та здібних учнів. Видання наказу по школі «Про роботу з обдарованими та здібними учнями» Психолого-педагогічне діагностування учнів. Індивідуальні співбесіди з батьками обдарованих та здібних учнів з питань критеріїв, показників досягнення учнями визначеного рівня, розвитку здібностей Затвердження індивідуальних планів роботи зі здібними та обдарованими учнями. Робота вчителів з учнями, підготовка до Всеукраїнської учнівської олімпіади, конкурсів, змагань. Визначення особистого рейтингу учасників Всеукраїнської учнівської олімпіади. Проведення нарад з питань роботи з обдарованими та здібними учнями. Створення іміджевих файлів здібних та обдарованих учнів з метою їх подальшого розміщення в Інтернеті. Видання наказу по школі « Про результативність участі школи у Всеукраїнській учнівській олімпіаді» Вересень Вересень Жовтень Вересень Вересень Протягом року Квітень Протягом року Протягом року Квітень ЗДНВР Директор Психолог Вчителі Директор Вчителі ЗДНВР Адміністрація ЗДНВР Вчителі Директор

Слайд 34

КАРТКА ОБЛІКУ ДИТИНИ З ПРОЯВАМИ ЗДІБНОСТЕЙ ДО ОКРЕМИХ ВИДІВ ДІЯЛЬНОСТІ І ПРЕДМЕТІВ І. Загальні соціальні відомості: Прізвище ________________________Ім’я _______________ По батькові_________________ Стать_________________ Дата народження______________________________________ Клас___________________________________________________________________________ Стан здоров’я ___________________________________________________________________ Відомості про батьків ( ПІБ, місце роботи): Мати:______________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ Батько:_____________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ Адреса, телефони, електронна адреса_______________________________________________ ________________________________________________________________________________ ІІ. Прояв здібностей: Спортивні_______________________________________________________________________ Музикально-вокальні______________________________________________________________ Артистичні_______________________________________________________________________ Технічні_________________________________________________________________________ Природничо-математичні__________________________________________________________ Суспільно-гуманітарні_____________________________________________________________ Літературно-лінгвістичні___________________________________________________________ ІІІ. Особливості психологічного стану, нервової системи особистості: Сила __________________________________________________________________________ Рухливість______________________________________________________________________ Урівноваженість_________________________________________________________________ Емоційність_____________________________________________________________________ Темперамент___________________________________________________________________

Слайд 35

ІV. Спілкування в школі (потрібне підкреслити): Має багато друзів, непопулярний, доброзичливе ставлення, багато однокласників його недолюблюють, любить спілкуватися, спілкується з обмеженим колом, не боїться виступати перед незнайомими людьми, боязкий, сором’язливий, відкритий, замкнутий, орієнтується на власну думку про себе, цікавиться думкою оточуючих про себе, є опорою вчителя, погано впливає на однолітків. V. Спілкування в сім’ї : _______________________________________________________________________ _______________________________________________________________________ _______________________________________________________________________ VІ. Наставники: _______________________________________________________________________ _______________________________________________________________________ _______________________________________________________________________ _______________________________________________________________________ VII.Досягнення: _______________________________________________________________________ _______________________________________________________________________ _______________________________________________________________________

Слайд 36

Очікувані результати – це становлення учня як соціально зрілої творчої особистості, а саме: підвищення якості освіти; сформована особистість, здатна навчатись протягом життя; розвиток природних здібностей; формування соціально-активної особистості з активною життєвою позицією; створення системи моніторингу результатів у роботі з обдарованими та здібними учнями; високий рейтинг школи в місті, області.

Слайд 37

Психологічна складова Психологічний супровід у школі здійснює психолог міськуо Чепурна Л.П.

Слайд 38

Методики психодіагностики обдарованих та здібних учнів у ЗОШ № 4 Тест Амтхауера “Структура інтелекту”; Тест матриці Равена; Тест на креативність Поля Тоуренса; Тест Т.Елєрса “Мотивація до успіху”; Тест на комунікативні та організаційні здібності

Слайд 39

Схема врахування індивідуальних особливостей учнів

Слайд 40

Аналітико-узагальнююча складова

Слайд 41

Управлінські рішення з питань роботи з обдарованими та здібними учнями Накази по школі: “Про організацію роботи з обдарованими та здібними учнями” (щорічно); “Про організацію участі учнів у науково-дослідницькій роботі МАН” №123 від 26.09.08. “Про підсумки участі учнів у науково-дослідницькій роботі МАН” №19 від 16.02.09. “Про проведення шкільного етапу ВУО з базових дисциплін” (щорічно) “Про підсумки ІІ-ІІІ етапів ВУО “(щорічно). Річний план роботи школи: Розділ І “Аналіз роботи школи”; розділ VІ.2. “ Робота з обдарованими та здібними учнями”; Розділ ІX “Контрольно-аналітична діяльність” Наради при директорі, ЗДНВР. Педради

Слайд 42

Важливим засобом отримання об'єктивної інформації про стан освіти є моніторингові дослідження. Постійне спостереження за будь-яким навчальним процесом допомагає виявити його відповідність очікуваним результатам, визначити передумови для ухвалення управлінських рішень та запровадження необхідних змін, спрямованих на підвищення якості освіти. Моніторингові дослідження в нашій школі складається з двох напрямків:

Слайд 43

Шкільний моніторинг

Слайд 44

РЕЙТИНГ ПЕРЕМОГ УЧНІВ ШКОЛИ У ВСЕУКРАЇНСЬКІЙ ПРЕДМЕТНІЙ ОЛІМПІАДІ РОКИ ПРИЗОВІ МІСЦЯ РЕЙТИНГ ПО МІСТУ ІІ ТУР ІІІ ТУР ІV ТУР 2000 - 2001 2001 - 2002 2002 - 2003 2003 - 2004 2004 - 2005 2005 - 2006 2006 - 2007 2007 - 2008 2008 - 2009 2009 - 2010 15 13 15 16 34 26 23 25 30 24 - 3 3 4 7 6 4 7 11 6 - - 1 3 3 1 1 3 3 3 4 2 2 1 1 1 1 1 1 1

Слайд 45

КРИТЕРІЇ ВИЗНАЧЕННЯ РЕЙТИНГУ УЧАСТІ УЧНІВ У ВСЕУКРАЇНСЬКІЙ УЧНІВСЬКІЙ ОЛІМПІАДІ 1 БАЛ ЗА УЧАСТЬ У ІІ ТУРІ 2 БАЛИ ЗА 3 МІСЦЕ У ІІ ТУРІ 3 БАЛИ ЗА 2 МІСЦЕ У ІІ ТУРІ 4 БАЛИ ЗА 1 МІСЦЕ У ІІ ТУРІ 5 БАЛІВ ЗА УЧАСТЬ У ІІІ ТУРІ 6 БАЛІВ ЗА 3 МІСЦЕ У ІІІ ТУРІ 7 БАЛІВ ЗА 2 МІСЦЕ У ІІІ ТУРІ 8 БАЛІВ ЗА 1 МІСЦЕ У ІІІ ТУРІ 9 БАЛІВ ЗА УЧАСТЬ У ІV ТУРІ 10 БАЛІВ ЗА 3 МІСЦЕ У ІV ТУРІ 11 БАЛІВ ЗА 2 МІСЦЕ У ІV ТУРІ 12 БАЛІВ ЗА 1 МІСЦЕ У ІV ТУРІ

Слайд 46

ОСОБИСТИЙ РЕЙТИНГ УЧАСНИКІВ ВУО

Слайд 47

Динаміка участі учнів школи в міжнародних конкурсах «Колосок», «Кенгуру», «Левеня»

Слайд 48

Public Relation

Слайд 49

Підготовка матеріалів для преси; Публікація статті у збірнику матеріалів міжнародної конференції (жовтень 2008 р.) Підготовка матеріалів для Internet – сайту “Обдаровані діти” ( Буряк Ю., Кадурін С. ); Підготовка матеріалів до обласної книги “Обдарована молодь України” ( Барабаш Т, Руда М, Черкасов Д); Організація співробітництва з МАН ( консультації з викладачами ДонНУ для захисту дослідницьких робіт МАН ); Зустрічі з викладачами ВНЗ; Підготовка матеріалів на стипендіатів ( міський, обласний, Всеукраїнський рівень ); Відстеження подальшої долі випускників школи; Оприлюднення результатів участі учнів школи у І-ІV турів ВУО, захисті робіт МАН, участі в інтелектуальних конкурсах “Колосок”, “Кенгуру”, “Левеня”; Презентація досвіду роботи школи з обдарованими та здібними учнями

Слайд 50

Слайд 51

Черкасов Денис стипендіат обласної, міської ради Руда Марина стипендіат обласної, міської ради Барабаш Тетяна стипендіат Президента України, обласної, міської ради

Слайд 52

Слайд 53

Слайд 54

Слайд 55

Учасники міжнародного інтерактивного конкурсу “Колосок” (2009 рік, команда переможців, керівник – Денисова О.О)

Слайд 56

Структура портфоліо особистих досягнень учениці 10 класу ЗОШ № 4 Рудої Марини Василівни Резюме Анкетна характеристика Мої особистісні якості Я і моя родина, я майбутній сім’янин Я успішний учень Я гідний житель мого міста Я громадянин України Додатки ( копії нагород (шкільні, міські, обласні, України); власний проект «Я обираю», «Моя майбутня професія»)

Слайд 57

Інтелектуальна еліта школи Мазепа Олексій Жираткова Еліна Міхневська Ірина Буряк Юрій Мазепа Андрій Кадурін Сергій Пархоменко Марина Маркович Яна Швидкая Юлія Барабаш Тетяна Руда Марина

Слайд 58

Майбутнє нашої держави

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Педагогіка