Державний стандарт початкової загальної освіти
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Постановою Кабінету Міністрів України №462 від 20 квітня 2011 року затверджено новий Державний стандарт початкової загальної освіти, який буде впроваджено з 1 вересня 2012 року.
Цей Державний стандарт початкової загальної освіти, розроблений відповідно до мети початкової школи з урахуванням пізнавальних можливостей і потреб учнів початкових класів, визначає зміст початкової загальної освіти, який ґрунтується на загальнолюдських цінностях та принципах науковості, полікультурності, світського характеру освіти, системності, інтегративності, єдності навчання і виховання на засадах гуманізму, демократії, громадянської свідомості, взаємоповаги між націями і народами в інтересах людини, родини, суспільства, держави.
Державний стандарт ґрунтується на засадах особистісно зорієнтованого і компетентнісного підходів, що зумовлює чітке визначення результативної складової засвоєння змісту початкової загальної освіти.
Державний стандарт складається з: базового навчального плану початкової загальної освіти; загальної характеристики інваріантної та варіативної складових змісту початкової загальної освіти; державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Базовий навчальний план визначає зміст і структуру початкової загальної освіти за допомогою інваріантної і варіативної складових, якими встановлюється погодинне співвідношення між освітніми галузями, гранично допустиме тижневе навантаження учнів та загальнотижнева кількість годин.
Інваріантна складова змісту початкової загальної освіти формується на державному рівні і є обов'язковою для всіх загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від їх підпорядкування та форми власності.
Освітні галузі: “Мови і літератури”; “Математика”; “Природознавство”; “Суспільствознавство”; “Здоров`я і фізична культура”; “Технології”; “Мистецтво”.
В інваріантній складовій Базового навчального плану визначено мінімально необхідну кількість навчальних годин на вивчення кожної освітньої галузі. Варіативна складова Базового навчального плану визначається загальноосвітнім навчальним закладом з урахуванням особливостей регіону, навчальних закладів, індивідуальних освітніх запитів учнів та (або) побажань батьків, або осіб, які їх замінюють.
Позитивними змінами нової редакції зазначеного документа є: забезпечення наступності змісту дошкільної та початкової освіти; особистісно-орієнтований підхід в навчально-виховному процесі початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів; формування ключових компетентностей учнів початкових класів, зокрема, загальнокультурної, громадянської, здоров`язбережувальної, інформаційно-комунікаційної; розроблення єдиного змісту стандарту для усіх мов навчання; використання здоров`язбережувальних технологій; екологічна спрямованість освіти;
передбачено вивчення іноземної мови з 1 класу в усіх загальноосвітніх навчальних закладах; посилено природничу складову стандарту, зокрема введено нову освітню галузь “Природознавство” (передбачено по 2 тижневі години у 1-4 класах); передбачено впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі початкових класів; в освітній галузі “Технології” виокремлено змістову лінію “Ознайомлення з інформаційно-комунікаційними технологіями” ( передбачено по 2 тижневі години у 2-4 класах на зазначену освітню галузь); нова редакція Державного стандарту зорієнтована на соціалізацію особистості молодшого школяра.
“ Вперше за всю історію незалежності України вітчизняні школи, а саме, початкова освіта, отримали можливість відповідати кращим європейським традиціям, бути конкурентноспромож- ними у повному сенсі цього слова та піднятися на якісно новий рівень підготовки школярів. ” Борис Жебровський
“ Головним досягненням нового стандарту є те, що відтепер іноземну мову українські діти зможуть вивчати з першого класу, а з другого класу – основи інформатики. Крім того, стандарти передбачають використання здоров`язбережувальних технологій та мають екологічне спрямування. Це рішення і цей документ є справді революційними для освітньої спільноти ” Дмитро Табачник
Презентацію підготувала учитель початкових класів ЗОШ №16 міста Краматорська Чоста Людмила Ярославівна
Схожі презентації
Категорії