ВПЛИВ КОМП'ЮТЕРАНА ЗДОРОВ´Я ЛЮДИНИ
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
ВПЛИВ КОМП'ЮТЕРА НА ЗДОРОВ´Я ЛЮДИНИ Виконала: Єрмакова Карина Маратівна учениця 11 класу Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 67 Харківської міської ради Харківської області
Актуальність роботи В зв´язку з процесом глобальної комп'ютеризації життя людини виникають питання про вплив комп´ютера на фізіологічне і психічне здоров´я людини
Мета роботи Демонстрація негативного впливу комп'ютера і комп'ютерних мереж на здоров'я людини, розкриття причин виникнення «комп'ютерних» захворювань, вивчення правил і норм роботи на комп'ютері, а також дослідження дотримання учнями даних правил і норм.
Завдання: Оцінити ступінь несприятливого впливу ПК і мережі Internet на здоров'я учнів. Дослідити дотримання користувачами правил роботи на ПК. Провести порівняння здоров'я осіб, що дотримуються правил роботи на ПК, і тих, хто їх не дотримується. Ознайомити школярів на класних годинах із впливом комп'ютера на здоров'я людей.
Сидяче положення Результатом напруження м´язів і відносної статичності пози може стати остеохондроз, а у дітей – сколіоз.
Електромагнітне випромінювання ЕМВ може призводити до таких змін стану організму, при яких він стає більше уразливим для шкідливих факторів другої природи, наприклад ксено- біотиків, вірусів і т.п.
Перевантаження суглобів кистей рук В пальцях рук внаслідок постійних ударів по клавішам виникає відчуття слабкості, оніміння в подушечках. Це може призвести до ушкодження суставів і зв´язочного апарата кисті і в подальшому до карпарально - тунельного синдрому (КТС).
Втрата гостроти зору Перевантаження очей призводить до втрати гостроти зору. У користувача погіршується зір, очі починають сльозитися, з´являється головна біль, втома, двоїння зображення. Це явище отримало назву «комп´ютерний зоровий синдром». Уникнути цього допоможе користування основними правилами гігієни зору.
Залежність Пристрасть до віртуального світу набуває хворобливого характеру. Залежність від комп´ютера - це те ж, що й наркоманія.
Дослідження впливу комп'ютера на концентрацію уваги Процедура дослідження: дослідження проводилося із групою учнів 9 класу з 9-ти людей до й після роботи за комп'ютером на уроці інформатики за допомогою тесту Пьерона-Рузера. Результатами даного тестування: кількість оброблених випробовуваними за 60 секунд геометричних фігур, вважаючи й коло, і кількість допущених помилок. Висновок: за результатами проведеного тесту я виявила, що робота на комп´ютері знижує концентрацію уваги учнів.
Дослідження впливу комп'ютера на спостережливість Процедура дослідження: дослідження спостережливості проводилося із групою учнів 7 «Б» класу з сімома учнями. За допомогою проектора випробовуваним було запропоновано для розгляду дві картинки з десятьма відмінностями протягом 1 хвилини. Після сигналу «Стоп» картинки збиралися, а випробовувані на аркушах вказували знайдені в картинках відмінності. Після виконання роботи на комп'ютері учням був запропонований даний тест дослідження, але з іншими картинками. Висновки: за результатами проведеного тесту виявлено, що комп'ютер трохи знижує спостережливість учнів.
Дослідження впливу комп'ютера на артеріальний тиск і пульс підлітків Процедура дослідження: в 10 учнів з 10 класу за допомогою тонометра робилися виміри артеріального тиску й пульсу до і після роботи за комп'ютером. Висновки: комп'ютер суттєво не впливає на артеріальний тиск і частоту пульсу підлітків при виконанні звичайної роботи.
Анкета Клас:___ 1. Є чи в тебе вдома комп'ютер? а) так, є б) немає 2.У якому віці ти почав працювати на комп'ютері? а) 6-10 б) 10-14 в) старше 14 3. Чи стежать батьки за твоєю роботою за комп'ютером? а) так; б) ні 4. У вільний час ти вибираєш: а) попрацювати за комп'ютером; б) почитати книгу; в) прогулянку на свіжому повітрі 5. Скільки часу ти проводиш за комп'ютером? а) до 2-х годин у день; б) від 2-х до 5 годин на день; в) більше 5-ти годин у день 6. Для яких цілей ти використовуєш комп'ютер? а) підготовки до уроків; б) гри в) пошук інформації в Інтернеті; г) не використовую 7. Чи вмієш ти працювати в Інтернеті? а) так; б) ні 8. Як ти ставишся до Інтернету? а) байдуже; б) користуюся ним тільки по необхідності; в) відчуваю потребу в Інтернеті; г) не представляю своє життя без Інтернету. 9. Скільки часу ти проводиш в Інтернеті? а) до 2 годин на тиждень; б) від 2 до 5 годин на тиждень; в) до 2 годин на день; г) від 2 до 5 годин на день. 10. Чи впливає Інтернет на твоє навчання? а) не впливає; б) допомагає вчитися; в) заважає навчанню. 11. Чи граєш ти в комп'ютерні ігри? а) так; б) ні 12. Чи є в тебе постійне бажання відіграти? а) так б) ні 13. Чи легко ти відриваєшся від гри? а) так б) ні 14. Скільки часу в день ти проводиш за комп'ютерними іграми? а) до однієї години; б) 1 година; в) від 1 до 3 годин; г) більше 3 годин; в) не граю взагалі 15. Ти працюєш за комп'ютером: а) в освітленій кімнаті; б) у темряві; в) при тьмянім світлі. 16. Як часто ти робиш перерви в роботі на комп'ютері? а) взагалі не роблю; б) щогодини; в) кожні 20 хвилин; 17. Які скарги в тебе виникають при роботі на комп'ютері? а) болі в спині; б) головні болі; в) швидка стомлюваність очей; г) нервую, коли щось не виходить; д) скарг немає 18. Чи виконуєш ти вправи для очей? а) взагалі не роблю; б) щогодини під час роботи на комп'ютері; в) кожні 30 хвилин під час роботи на комп'ютері; 19. З'являється в тебе біль і утома рук, кистей і пальців під час роботи на комп'ютері? а) ніколи; б) іноді; в) завжди. 20. Чи можеш ти обійтися без комп'ютера? а) ні б) можу в) можу, але із труднощами
Висновок: виходячи з дослідження, я встановила, що: середній вік початку роботи на комп'ютерах 6-19 років. Більша частина респондентів дуже багато часу проводять за комп'ютером. Серед них з'являються діти із синдромом комп'ютерної залежності. Але більше всіх вражає той факт, що, працюючи за комп'ютером, діти не знають, що необхідно робити зарядку для очей.
1. Дітям рекомендується проводити за комп'ютером не більше 2 годин у день і поменше грати. Протягом цього часу через 15 хвилин необхідно робити перерву. Під час перерви бажано походити, зробити гімнастику для очей. 2. Після роботи на комп'ютері обов'язково мийте руки. Між клавішами й на миші накопичується бруд, у якому розмножуються численні бактерії. 3. Для профілактики захворювання органів дихання частіше робіть вологе прибирання приміщення і провітрюйте його. Для зволоження повітря в кімнаті можна поставити відкриту посудину з водою, наприклад акваріум з рибками. 4. Людям з ослабленим зором потрібно вживати продукти, що зміцнюють судини сітківки ока: чорницю, чорну смородину, моркву. У раціоні короткозорих повинні бути присутніми печінка тріски, петрушка, салат, кріп. 5. Найбільшу користь гімнастика для очей приносить при профілактиці і на перших стадіях ослаблення зору. Гімнастика для очей звичайно займає не більш п'яти хвилин і полягає в поперемінному перекладі погляду на близькі й далекі предмети, частому морганні очами.
Ідеальний варіант освітлення - приглушене розсіяне світло; Екран монітора повинен бути абсолютно чистим; Монітор і клавіатура повинні бути розташовані на столі прямо; Центр екрана повинен бути приблизно на рівні ваших очей; Екран монітора повинен бути на відстані 50-60 см від очей; Рівень електромагнітного випромінювання збоку і позаду монітора вище, ніж попереду, тому краще встановити комп'ютер у куті кімнати; Робіть частіше вологе прибирання кімнати, де працює комп'ютер, провітрюйте її.
Схожі презентації
Категорії