Всеукраїнська нарада регіональних координаторів дослідження в Україні
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
TIMSS 2011 Всеукраїнська нарада регіональних координаторів дослідження 27 квітня 2011 року м. Київ
Учасники наради Зайцева Ірина Павлівна, директор Українського центру оцінювання якості освіти, доктор філологічних наук Карандій Вадим Анатолійович – заступник директора УЦОЯО Дворецька Лариса Павлівна – в.о. заступника директора УЦОЯО
Учасники наради Бєскова Наталія Володимирівна – начальник відділу департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Хоменко Олена Вікторівна, головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Фіцайло Світлана Сергіївна - головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти
Учасники наради Вашуленко Ольга Петрівна, науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук Титаренко Наталія Володимирівна, методист “Центру моніторингу столичної освіти”
Учасники наради Завадський Ігор Олександрович, доцент факультету кібернетики Київського національного університету імені Тараса Шевченка, кандидат фізико-математичних наук, менеджер бази даних дослідження Прокопенко Наталія Сергіївна, головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти, національний координатор дослідження
Інформація про дослідження TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Studies - тенденції у міжнародній математичній та природничій освіті) найбільш масштабний проект у галузі освіти, спрямований на вивчення досвіду країн світу з метою вдосконалення національних систем навчання математики та природничих дисциплін Дослідження TIMSS вперше було проведено у 1995 році і з того часу проводиться кожних 4 роки – в 1999, 2003, 2007 і в цьому, 2011 році
Інформація про дослідження Цілі та завдання Оцінити якість математичної та природничої освіти учнів 4-х та 8-х класів Виявити динаміку результатів (1995, 1999, 2003, 2007, 2011 р.р.) Виявити фактори, що дозволяють пояснити відмінність у результатах
Організатори TIMSS IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement - Міжнародна асоціація з оцінювання навчальних досягнень). IEA відповідає за розроблення інструментарію дослідження та керівництв. Канадський центр статистики (Statistic Canada) – розроблення статистичного інструментарію та вибірки Центр обробки даних IEA-DPC (Німеччина) – розроблення програмного забезпечення та технічна підтримка Секретаріат IEA-NL (Голландія) – головна штаб-квартира Координація дослідження – Міжнародний координаційний центр в Бостонському коледжі ISC (США)
Учасники дослідження TIMSS Вперше - у 1995 році – 41 країна світу ( у паралелях 3-х, 4-х, 7-х, 8-х та випускних класах середньої школи) У 1999 році – 38 країн (тільки у 8-х класах) У 2003 році – 49 країн світу ( у 4-х та 8-х класах) У 2007 році - 60 країн (у 4-х, 8,-х та випускних класах)
TIMSS в Україні Організатори Міністерство освіти і науки України Український центр оцінювання якості освіти Національна академія педагогічних наук України
TIMSS в Україні Нормативне забезпечення Указ Президента України від 30 вересня 2010 р. №926 “Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні” Наказ МОНМС від 19 квітня 2011 р. №351 “Про організацію та проведення міжнародного порівняльного дослідження якості природничо-математичної освіти TIMSS 2011 учнів загальноосвітніх навчальних закладів”
TIMSS в Україні Нормативне забезпечення Лист МОНМС від 20 квітня 2011 року №1/9-295 “Про надання інформації”: про регіональних координаторів; про шкільних координаторів; про учнів та вчителів 8-х класів, що увійшли до вибірки
Не надали інформацію: Житомирська (???), Закарпатська, Запорізька, Івано-Франківська, Київська, м. Київ
TIMSS в Україні 2011 рік В основному дослідженні 2011 року візьмуть участь близько 4500 учнів 8 класів із 163 класів 150 загальноосвітніх навчальних закладів (за вибіркою Statistic Canada )
Інструментарій дослідження Тести навчальних досягнень Анкети (для учнів, учителів, адміністрації ЗНЗ, експертів в області освіти, спостерігачів за якістю дослідження) Методичне забезпечення (керівництва для національних координаторів дослідження з організації та проведення дослідження, керівництво по формуванню вибірки, керівництво для шкільних координаторів, керівництво адміністраторів з проведення тестування, керівництво з перевірки завдань з відкритими відповідями, керівництво з введення даних тощо)
Інструментарій дослідження Тести навчальних досягнень Міжнародні тести розроблялись на основі наступних принципів: Адекватне охоплення змісту, що перевіряється та видів навчально-пізнавальної діяльності Максимальна відповідність змісту тестів до навчального матеріалу, що вивчається у більшості країн-учасниць Забезпечення зв'язку тестів 2003, 2007 років
Інструментарій дослідження Тести навчальних досягнень Міжнародні тести розроблялись на основі наступних принципів: Значимість змісту, що перевіряється з точки зору розвитку математичної та природничої освіти Відповідність віковим особливостям учнів, для яких розроблявся тест Відповідність до вимог, що пред'являються до масових досліджень
Інструментарій дослідження Тестові зошити До кожного варіанту тестового зошита включені завдання і з математики і з природничих наук (50% на 50%) - 70-83 завдань для учнів 8-х класів У кожному варіанті тестового зошита представлені завдання різного типу: - з вибором відповіді, з короткою відповіддю та з розгорнутою відповіддю
Математика. 8 клас Зміст Відсотки Числа 30% Алгебра 30% Геометрія 20% Дані та ймовірність 20% Всього 100% *
Математика. 8 клас Когнітивний домен 8 клас Знання 35% Застосування 40% Обґрунтування 25% Всього 100% *
Природничі науки. 8 клас Зміст Відсотки Біологія 35% Фізика 25% Географія 20% Хімія 20% Всього 100% *
Природничі науки. 8 клас Когнітивний домен 8 клас Знання 35% Застосування 35% Обґрунтування 30% Всього 100% *
Інструментарій дослідження Анкети Анкета адміністратора ЗНЗ (директор, заступник директора) Анкета учня Анкета вчителя математики Анкета вчителів природничих предметів (біологія, фізика, географія, хімія) *
Інструментарій дослідження Анкети Анкета учня (питання особистого і навчального характеру, особливості уроків математики і природничих наук, позашкільні звички, використання комп'ютера тощо) Анкета вчителя (освіта вчителя і підвищення кваліфікації, особливості викладання предметів, методика викладання тощо) Анкета адміністратора (шкільні ресурси, шкільна політика, що має відношення до викладання математики та природничих дисциплін) *
Форми, протоколи Форма відстеження учнів для кожного класу. Заповнюється адміністратором тестування під час проведення тестування Форма відстеження вчителів. Заповнюється шкільним координатором Форма розрахунку коефіцієнта участі. Заповнюється шкільним координатором Протокол проведення тестування. Заповнюють адміністратори тестування *
Час виконання роботи На виконання тесту відводиться: 90 хвилин (2 частини по 45 хвилин з перервою) *
Організаційні аспекти дослідження Менеджер з бази даних дослідження – Завадський Ігор Олександрович (8 050-648-05-00) Регіональний координатор дослідження від кожної області (проректор ОІППО) Шкільний координатор дослідження (директор, заступник директора ЗНЗ) Інструктор(адміністратор) дослідження (представник ІППО, методичного кабінету, вчитель) - по 2 особи на кожен клас *
Організаційні аспекти дослідження Наради координаторів Нарада регіональних координаторів дослідження (квітень) Нарада шкільних координаторів дослідження (квітень - травень) Навчання інструкторів (адміністраторів) дослідження (травень) *
Організаційні аспекти дослідження Наради методистів та вчителів Наради методистів ОІППО Математика Природничі дисципліни Наради учителів математики, природничих дисциплін *
Шкільний координатор Підготовка інформації про класи, учнів, учителів; Підготовка до проведення тестування (класні кімнати, розклад, визначення часу, робота з учнями та вчителями тощо) Організація і проведення анкетування адміністратора ЗНЗ та вчителів математики та природничих наук; заповнення форми відстеження вчителів Організація проведення основного та додаткового тестування (90%!) Розрахунок коефіцієнта участі учнів *
Адміністратор тестування Ознайомлення (ретельне) з керівництвом адміністратора Проведення тестування у точній відповідності до вказівок керівництва Гарантування того, що кожен учень отримає зошит і анкету, призначені саме для нього Гарантування точного дотримання розподілу часу тестування Заповнення форми відстеження учнів та протоколу тестування *
Проведення дослідження 17 травня матеріали дослідження доставляються спецзв'язком до ОІППО. Відповідальність за збереження покладається на ректорів ОІППО 18 травня регіональний координатор передає за актами передачі матеріали дослідження адміністраторам дослідження (представникам ОІППО). Відповідальність за збереження покладається на інструкторів дослідження !!! Матеріали слід зберігати у сейфі/металевій шафі у приміщенні, до якого є тільки санкціонований доступ. *
Матеріали дослідження Тестові зошити (для всіх учнів+3 додаткові зошити) Анкети учнів (для всіх учнів + 3 додаткові анкети) Анкети вчителів (для всіх вчителів у відповідності до списку. Заміни вчителів не допускаються) Анкета адміністратора ЗНЗ *
Матеріали дослідження Форми відстеження учнів для кожного класу Форма відстеження вчителів (із зазначенням , які анкети кожен учитель має заповнити) Бланки протоколів проведення дослідження для всіх класів Форма розрахунку коефіцієнту участі (одна для всіх класів) Інформаційні матеріали (керівництво шкільного координатора та керівництво адміністратора тестування) *
Підготовка класних кімнат Окремий кабінет. Бажано, щоб учні сиділи по одному за партою Рекомендовано дати можливість учням хоча б один урок напередодні провести в цьому приміщенні для їх адаптації Температурний режим! Провітрювання!! Чергові на поверхах *
Проведення дослідження 19 травня - основне дослідження Не пізніше 24 травня – додаткове дослідження *
Проведення дослідження Рекомендований початок проведення - 10.00 Тестування у двох класах має проводитись одночасно Пакет із зошитами розкривається за 1 годину до початку тестування Під час проведення тестування учні не повинні мати доступ до жодних електронних приладів (мобільні телефони, ПК, фото і відеокамери тощо) Учням дозволяється використовувати калькулятори *
Проведення дослідження Правила проведення дослідження (п.3.3) Сценарій проведення тестування (п.4.3) Заповнення форми відстеження учнів (п.4.1) і протоколу тестування (додаток 2) *
Збір та надсилання матеріалів Заповнені Форми відстеження учнів Заповнені і незаповнені Тестові зошити, розкладені по порядку, відповідно до Форми відстеження учнів Заповнені і незаповнені Анкети учнів, розкладені по порядку, відповідно до Форми відстеження учнів Заповнену Форму відстеження вчителів *
Збір та надсилання матеріалів 5. Заповнені і незаповнені Анкети вчителів 6. Заповнену Анкету адміністратора школи 7. Звіт шкільного координатора з Протоколами проведення тестування і Формою розрахунку коефіцієнта участі *
Збір та надсилання матеріалів Шкільний координатор – Представник ОІППО – Регіональний координатор – Український центр оцінювання якості освіти (01135, м. Київ, вул. Чорновола, 24) *
Зворотна доставка Після основного тестування (19 травня) - 20 травня Спецзв'язок Після додаткового тестування - не пізніше 25 травня за домовленістю *
Звіт про проведення дослідження 19 травня до 16 години Регіональні координатори подають звіт на адресу: n_prokopenko@mon.gov.ua за формою: Звіт від ________________ області *
Експерти з контролю якості проведення дослідження Форма експерта з контролю якості дослідження Список ЗНЗ додається Форми на паперових носіях та в електронному вигляді надіслати до 24 травня до Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОНМС за адресою: 01135, м. Київ, проспект Перемоги, 10, каб.310 та o_khomenko@mon.gov.ua *
Підготовка учнів Мотивація учнів Ознайомлення і розв'язування відкритих завдань Тренувальне тестування *
Фінансування Український центр оцінювання якості освіти До 24 травня надіслати поштою один пакет від області з документами Регіонального координатора Адміністраторів тестування Експерта з контролю якості (список із зазначенням обов'язків, ксерокопії паспортів, ідентифікаційних кодів, банківські реквізити для перерахунку коштів, підписані угоди та акти виконаних робіт) *
Схожі презентації
Категорії