Різні види ринків та особливості формування цін.
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
План 1. Ринок досконалої конкуренції 2. Монопольний ринок. 3. Ринок монополістичної конкуренції. 4. Олігополістичний ринок.
Особливості ринку досконалої конкуренції Число продавців Дуже багато Продукт Стандартний Контроль цін Відсутній Вступ/Вихід Вільний Нецінова конкуренція Відсутня
Економічні наслідки різних рішень Залишатися на ринку Зупинити діяльність Отримувати мінімальні збитки Втрати від виходу з ринку Y min FC Y min< FC Y min= FC Y min= FC Y min> FC
Монопольний ринок Число продавців Один Продукт Унікальний Контроль цін Значний Вступ/Вихід Блокується Нецінова конкуренція Специфічна
Бар’єри для вступу конкурентів у монополізовану галузь Тип бар'єру Причини виникнення перешкод Економічні Великий зростаючий ефект масштабу Технічні Унікальність технологій Юридичні Патентно-ліцензійна робота Ринкові Незаконні обмеження конкуренції
Цінова дискримінація – встановлення різних цін на певний товар для різних груп покупців Умови, що сприяють ціновій дискримінації Продавець здатний відокремлювати різні групи покупців з різною еластичністю попиту. Продавець повністю контролює виробництво та ціноутворення товару на всіх сегментах ринку. Покупці не мають бажання та умов перепродавати придбану продукцію іншим покупцям.
Основні види цінової дискримінації Назва Критерій диференціації цін Приклади Просторова Територіальна диференціація покупців Демпінгові ціни Цінові пояси та зони Ціни офшорних зон Сільські та міські ціни і тарифи Часова Час придбання товарів або послуг Денні та нічні ціни Сезонні ціни Товарна Мета придбання товарів або послуг Тарифи на виробниче або споживче використання енергії Обсяг придбання Оптові та роздрібні ціни і тарифи Якість товарів Надбавки та знижки за якість, сортність... Торговельна марка Ціни на продукцію всесвітньо відомих та невідомих фірм Персональна Рівень доходів покупців Магазини для VIP клієнтів Статус покупця Знижка для постійних покупців Знижка для першого покупця (почин) Ціни для співробітників фірми Соціальний статус покупця Ціни для дітей, студентів, дорослих і т.ін.
Особливості ринку монополістичної конкуренції Число продавців Багато Продукт Різноманітний Контроль цін Незначний Вступ/Вихід Відносно вільний Нецінова конкуренція Дуже поширена
Олігополістичний ринок Число продавців Мало Продукт Стандартний або різноманітний Контроль цін Існує, але може бути обмеженим Вступ/Вихід Складний Нецінова конкуренція Відсутня або поширена
Базові моделі ціноутворення Ламана лінія попиту Картельну змову Лідерство в цінах Витрати плюс (маржинальний прибуток) Теорія ігор Алгоритм гілок і меж
Схожі презентації
Категорії