Поняття про діяльність
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Тема: Поняття про діяльність План Поняття про діяльність та її структуру. Види діяльності і їх характеристика. Поняття про уміння і навички. Процес формування умінь і навичок. Звички як стійкі способи дій людини.
Діяльність - це внутрішня (психічна) і зовнішня (фізична) активність людини, спрямована на досягнення свідомо поставленої мети, пов’язаної із задоволенням її потреб та інтересів, а також на виконання вимог, що ставить до неї суспільство.
Суть і структура діяльності ДІЯЛЬНІСТЬ МОТИВИ ДІЇ ЦІЛІ Особисті- суспільні Близькі- далекі Особисті- суспільні Близькі- далекі Зовнішні, предметні Внутрішні, розумові інтеріоризація екстеріоризація 1 2 3 операції
Психологічний словник Мета - це те, заради чого діє людина Мотив - це те, що спонукає людину до діяльності. Дія - складова частина, або, іншими словами, окремий акт, діяльності. Предметні, або зовнішні дії - спрямовані на оволодіння предметами, контакти з людьми, з тваринами, рослинами тощо Розумові дії - виявляються в сприйманні, діяльності пам'яті, мислення та ін. Інтеріоризація – перехід предметних дій у розумові Екстеріоризація – перехід розумових дій у предметні
Структура і функції дії ДІЯ Рухові (моторні) Чуттєві (сенсорні) Розумові (внутрішні) КОНТРОЛЬ РЕГУЛЯЦІЯ ВИХОВАННЯ КОМПОНЕНТИ ОСНОВНІ ФУНКЦІЇ Способи виконання, контролю і регуляції дій, які використовує людина в процесі діяльності, називають прийомами цієї діяльності
Етапи (компонент) діяльності Постановки мети Планування роботи Виконання діяльності Перевірка результатів Виправлення помилок Співставлення результатів Підведення підсумків Оцінка
Основні види людської діяльності Гра Діяльність, спрямована на сам процес гри, яка відтворює в доступній формі учіння і працю Учіння Праця Діяльність, спрямована на засвоєння знань, вироблення умінь і навичок Діяльність, спрямована на створення матеріальних і духовних цінностей
Вміння - це готовність людини успішно виконувати певну діяльність, що грунтується на знаннях і навичках. Умови, що сприяють найбільшій ефективності формування уміння: а) розуміння людиною узагальненого правила; б) зворотний зв’язок у процесі розв'язання нових завдань
Навички – це дії, в яких окремі компоненти в наслідок багаторазового вправляння стали автоматизованими, виконуються без участі свідомості
Значення умінь і навичок 1. Вони дають змогу людині успішно досягати поставлених перед собою цілей. 2. Наявність у людини великої кількості умінь і навичок є основою володіння нею своїми силами, вона дає можливість економити ці сили, доцільно їх використовувати, підвищувати продуктивність своєї діяльності. 3. Автоматизація набутих реакцій економить роботу кори як цілого і дозволяє переміщувати фокус її активності на найактуальніші її процеси. 4. Всі уміння і навички, наявні в людини, є її позитивним надбанням. 5. Наявність умінь і навичок є необхідною умовою свідомої творчої діяльності людини; сприяючи розгортанню творчої діяльності людини, вони тим самим стають одним з найважливіших факторів її загального , розумового розвитку
Умови успішного формування умінь і навичок Усвідомлення мети завдання, розуміння його змісту і способів виконання Свідоме ставлення, готовність особистості до засвоєння умінь та навичок Врахування індивідуальних особливостей: типу нервової системи, попереднього досвіду, нахилів та здібностей Умови навчання, правильна організація процесу вправляння Тривале вправляння або тривалі перерви у ньому ведуть до згасання утворених умінь і навичок
Взаємодія навичок Перенесення – позитивний вплив раніше утворених навичок на процес формування нових навичок . Інтерференція – негативний, гальмівний вплив раніше утворених навичок на формування нових навичок, що виявляється в зниженні продуктивності дій, виникненні помилок
Психологічний механізм звички 1 2 3 Дія не виникає сама пособі, а завжди має певну мету і приносить певне задоволення. Попереднє переживання цього задоволення є стимулом до дії Засвоєння звички пов’язане із засвоєнням і управлінням всіма елементами дії Звична дія викликається автоматично образом-стимулом
До найбільш шкідливих звичок, які передчасно руйнують організм, американські вчені віднесли зневагу до імунізації при надмірній вірі в чудодійну силу ліків, незбалансовану дієту, недосипання і стреси. Крім того, однією з найбільш небезпечних для здоров'я була названа звичка дивитися телевізор.
Приблизно 66 днів потрібно людині, аби набути корисної звички, підрахували британські вчені з центру здорового способу життя при Університетському коледжі Лондона. Нещодавно впливове медичне видання American Journal of Medicine назвало чотири звички, необхідні для здорового способу життя і активного довголіття. Це відмова від куріння, щоденне споживання овочів і фруктів, дотримання оптимальної ваги і невеликі фізичні навантаження до 2,5 годин на тиждень.
Схожі презентації
Категорії