Підприємства.Підприємницька діяльність
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Значне місце в українському образотворчому мистецтві аналізованого періоду займає живопис.Розвивалося в руслі релігійного мистецтва, спираючись на багату спадщину Київської РусіПро це свідчать фрескові розписи церкви в Лужанах (перша половина 15 ст) та церкви св. Онуфрія в селі Лаврові (15 ст).
Українські та білоруські художники користувалися славою досвідчених майстрів. З письмових джерел відомо, що їх охоче запрошували для роботи в Молдову, Литву і часто в католицьку Польщу, незважаючи на те, що у своїх розписах вони, природно, дотримувалися іконописних традицій греко-східної церкви.
У становленні українського мистецтва серйозне значення мали постійні культурно-мистецькі зв'язки з греко-візантійськими монастирями.Віяння мистецтва палеологовской Візантії Помітно в збереженій розпису замковій каплиці св. Трійці в Любліні (1415), виконаної «рукою Андрєєвої. Замкнута статичність і споглядання образів, властива місцевої живопису передував періоду, змінилася виразом внутрішніх переживань і динамічною композицією.
Про своєрідність української середньовічного живопису яскраве уявлення дають ікони. Для українського іконопису тривалий час були характерні строга й лаконічна композиція ,виразність силуету, продуманий ритм локальних колірних плям. (ікони «Де Ісус» з с. Ванивки, 15 ст., «Розп'яття», 15 ст.; обидві у Львівському музеї українського мистецтва).
Одним з найбільш значних творів ранньої української живопису є ікона «Юрій Змієборець» з Станиля. Утворюють гострі контури фігур, напруженість кольору і цілісність композиції повідомляють твору велику емоційну виразність. Суворої непохитністю віє від Змієборця, образ якого в народних уявленнях асоціювався з боротьбою проти злих, ворожих сил.
Для українського живопису того часу притаманне прагнення до конкретної і реальної передачі зображеного дії. Так, в «Преображенні» фігури більш об'ємні, простір має відому глибину
У 16 ст., особливо у другій половині, разом із зростанням ремесла і торгівлі і посиленням національно-визвольного руху стала оживленней культурне і мистецьке життя України. У живописі та інших видах мистецтва проявилися різні тенденції. В іконі Богоматері з села Красова образ, наділений великою внутрішньою значущістю, вирішене в дусі строгих традиційних канонів. В умовах боротьби з чужоземними впливами навмисна архаизация мала певний політичний сенс, стверджувала прихильність давньоруським традиціям.
Проте головну роль став грати інший напрямок. Свідчить про те, що на зміну середньовічної духу відчуженості і аскетизму прийшли світські прагнення. В іконописі фігури придбали велику матеріальність, стали більш кремезними, вагомими. Розширилася зона простору
Гарним прикладом може бути ікона «Преображення» з Яблонів, біля Турки (близько 1575 р.), де в обличчях святих вже можна вловити місцеві риси
Любовно передані мотиви природи в іконах «Різдво Христове» з Грушкович (16 ст.) та «Поклоніння волхвів» з Бусовиск (друга половина 16 ст.).
Важливою рисою образотворчого мистецтва України в 16 ст. було також наростання декоративного начала, з другої половини 16 ст. живопис пронизує темпераментний ритм гарячих червоних тонів, даних в насиченому поєднанні з синім, білим, золотисто-жовтим. Повнокровність і сила колірного звучання стає характерною рисою українського іконопису.
В українському мистецтві широке застосування знайшов орнамент. Любов до декоративного мистецтва як вираження естетичних смаків українського народу проявлялася у всіх сферах його художньої творчості; в розписах хат, печей, у різьбленні по дереву, у прикрасі кам'яних порталів виноградною лозою, розвитку художнього металу та кераміки, у виробництві фігурного скла. Великий розвиток отримали в 16 ст. на Україні художнє ткацтво, шиття та гаптарське і килимове виробництво.
Характер українського іконостаса остаточно визначився до середині 17 ст. у вигляді п'ятиярусної стіни (П'ятницька церква у Львові, 1644 р.
У деяких портретах художники досить вдало передають риси подібності, в інших вони виходять із схеми представницького портрета. Збереглися відомості про портрет вождя українського народу - гетьмана Богдана Хмельницького
Поряд з живописом важливе місце в історії української художньої культури 14-17 ст. зайняли мініатюра і графіка. Традиційно виконана мініатюра фронтисписа з зображенням Давида. Серед мініатюр іншого типу великою виразністю відрізняється «Танець перед царем Саулом»..
До мініатюр Пересопницького євангелія близько примикають мініатюри Загорів-ського «Апостол» (1554).
Схожі презентації
Категорії