Метод управління витратами "Концепція стратегічного управління витратами"
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Концепція стратегічного управління витратами (стратегічного позиціювання) уперше сформульована в 90–х роках 19 століття відомими в США експертами з стратегічного використання інформації про витрати Дж. Шанком і В. Говіндараджаном.
Концепція стратегічного управління витратами – це результат злиття трьох напрямів стратегічного менеджменту: аналізу ланцюжка цінностей; аналізу стратегічного позиціювання; аналізу й управління функціями витрат
Для стратегічного управління витратами можна використовувати такі основні концепції: 1. Витратоутворювальних чинників. 2. Ланцюжка цінностей. 3. Альтернативності витрат.
4. Трансакційних витрат. 5. Стратегічного позиціювання. 6. Економічної доданої вартості (EVA). 7. Системи збалансованих показників.
Концепція витратоутворювальних чинників заснована на тому, що вартість визначається або управляється багатьма факторами, які впливають одне на одного.
Витратоутворювальні чинники можна поділити на дві групи: 1) структурні фактори (пов’язані зі структурою й технологією виробництва); 2) функціональні (операційні) фактори (характеризують спроможність підприємства успішно функціонувати).
Концепція ланцюжка цінностей заснована на розширеному підході до формування витрат та управління ними з урахуванням витратоутворювальних механізмів по всьому ланцюжку цінностей у межах узгодженого набору видів діяльності – від первинних джерел сировини до готової продукції або послуг,отриманих кінцевими споживачами.
Концепція ланцюжка цінностей передбачає чотири основні напрями зниження витрат: – зв’язки з постачальниками; – зв’язки зі споживачами; – технологічні зв’язки всередині ланцюжка цінностей одного підрозділу підприємства; – зв’язки між ланцюжками цінностей підрозділів усередині підприємства.
Концепція альтернативних витрат заснована на тому, що прийняття будь-якого рішення пов’язано з вибором будь-якого альтернативного варіанта. Сутність концепції трансакційних витрат така: трансакційні витрати можна інтерпретувати як витрати на адаптацію підприємства до ринкових умов, що змінюються. Ідея концепції стратегічного позиціювання полягає у включенні до сфери управлінського обліку й аналізу витрат детальної інформації про стратегічний розвиток підприємства, галузі та економіки в цілому.
Згідно з концепцією EVA, вартість компанії являє собою її балансову вартість, збільшену на поточну вартість майбутніх EVA. формула для розрахунку EVA має вигляд: EVA = NOPAT – C * IS де NOPAT – прибуток після сплати податків; С – середньозважена вартість капіталу; IS – інвестований капітал.
У межах системи збалансованих показників існує взаємозв’язок чотирьох найважливіших стратегічних елементів, за якими контролюються досягнення стратегічних цілей та завдань підприємства: фінансовий елемент, споживчий елемент (клієнти), внутрішні бізнес-процеси, навчання та зростання.
Концепцій управління витратами багато. Кожна концепція має як свої переваги, так і недоліки. Однак ми вважаємо, що для стратегічного управління витратами необхідно комплексно використовувати ці концепції.
Схожі презентації
Категорії