X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Координація Національної стратегії держзакупівель з антикорупційною стратегією та іншими ініціативами з реформування

Завантажити презентацію

Координація Національної стратегії держзакупівель з антикорупційною стратегією та іншими ініціативами з реформування

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Координація Національної стратегії держзакупівель з антикорупційною стратегією та іншими ініціативами з реформування (презентація Любича А.В., експерта ГО “Фундація “Відкрите суспільство”) 11 квітня 2012 року, м. Київ готель “Київ”, вул. Грушевського, 26/1

Слайд 2

www.deputat.org.ua * За статистичними даними, протягом 2011 року замовниками здійснено понад 134 тис. процедур закупівель, у результаті яких укладено договорів на загальну суму близько 325 млрд. гривень. При цьому частка договорів, укладених в результаті проведення закупівлі в одного учасника у вартісному вираженні становить 29,9%, тобто трохи більше 97 млрд. грн. У всіх процедурах закупівель взяло участь понад 188 тис. учасників, 99% яких є вітчизняними суб'єктами господарювання. Джерело: *www.deputat.org.ua

Слайд 3

www.deputat.org.ua Заснована 2000 року ГО “Фундація “Відкрите суспільство” є неприбутковою громадською організацією, метою діяльності якої є сприяння розвитку громадянського суспільства і економічному зростанню в Україні (www.deputat.org.ua, код за ЄДРПОУ: 21721293). Творче об'єднання "ТОРО" (контактна група в Україну Transparency International) від імені громадського Партнерства "За доброчесні державні закупівлі" направило прем'єр-міністру України М.Я. Азарову пропозиції щодо розробки Національної стратегії розвитку системи державних закупівель. Пропозиції з розробки змісту Стратегії були підготовлені за результатами експертної дискусії на тему "Публічне обговорення підходів до розробки стратегії системи державних закупівель в Україні". Міністерство економічного розвитку і торгівлі підписало Протокол про наміри з Проектом Агентства США з міжнародного розвитку "Локальні інвестиції та національна конкурентоспроможність" щодо спільних дій з розробки проекту національної стратегії розвитку системи закупівель в Україні. *www.deputat.org.ua

Слайд 4

www.deputat.org.ua * Постанова КМУ від 21 грудня 2005 р. № 1257 “Про затвердження Стратегії розвитку системи державних закупівель на 2005-2010 роки” втратила чинність на підставі Постанови КМУ N 676 від 26.04.2007 року. З огляду на те, що Закон України № 1490, на який посилалася Постанова № 1257, було скасовано Законом від 20 березня 2008 року № 150-VI, зазначена Стратегія все одно не б не проіснувала до кінця свого терміну дії. Додаток до зазначеної Стратегії містив 26 видів заходів, також як і центральні органи виконавчої влади, відповідальні за виконання Стратегії, у т.ч. удосконалення порядку взаємодії між ЦОВВ/МОВВ та правоохоронними органами. *www.deputat.org.ua

Слайд 5

www.deputat.org.ua * Закон України від 22 лютого 2000 року № 1490-III "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти“ (скасовано Законом від 20 березня 2008 року № 150-VI ) - втілювався відповідними підзаконними нормативно-правовими актами, переважно, супровідними наказами Міністерства економіки України, та регулювався умовами, визначеними у документації закупівельних організацій. Тимчасове положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затверджене Постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2008 року № 274 (Конституційний Суд України рішенням від 09 жовтня 2008 року № 22-рп/2008 дійшов до висновку про неконституційність абзацу другого пункту 2 Прикінцевих положень Закону N 150-VI, відповідно до пункту 8 частини першої статті 92 Конституції України повинні визначатися виключно законами України, врегульовані підзаконним актом - постановою Уряду України”). Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затверджене Постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2008 року № 921. Закон України від 1 червня 2010 року № 2289-VI “Про здійснення державних закупівель”. *www.deputat.org.ua

Слайд 6

www.deputat.org.ua * На виконання положень Закону України від 1 червня 2010 року № 2289-VI “Про здійснення державних закупівель”, Міністерство економічного розвитку і торгівлі України видало низку нормативно-правових актів: - наказ МЕ вiд 27.07.2010 р. № 925 затвердив Інструкцію щодо заповнення Типового договору про закупівлю товарів (робіт або послуг) за державні кошти, - наказ МЕ вiд 26.07.2010 р. № 922 затвердив форму документів у сфері державних закупівель, форму протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій, цінових пропозицій), форму звіту про результати проведення процедури закупівлі в одного учасника, тощо, - наказ МЕ вiд 26.07.2010 р. № 919 затвердив стандартну документацію конкурсних торгів для процедури закупівлі – двоступеневих торгів, - наказ МЕ вiд 26.07.2010 р. № 921 затвердив порядок визначення предмета закупівлі (на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97), Правил визначення вартості будівництва ДБН Д.1.1-1-2000 та Державного класифікатора видів науково-технічної діяльності ДК 015-97. *www.deputat.org.ua

Слайд 7

www.deputat.org.ua * Коди бюджетних платежів, згідно Наказу Мінфіну від 14.01.2011 № 11: 24061900  Кошти, отримані від надання учасниками процедури закупівель забезпечення їх пропозиції конкурсних торгів, які не підлягають поверненню цим учасникам, у випадках, передбачених Законом України "Про здійснення державних закупівель“.  24062000  Кошти, отримані від учасника - переможця процедури закупівлі під час укладання договору про закупівлю як забезпечення виконання цього договору, які не підлягають поверненню учаснику – переможцю. *www.deputat.org.ua

Слайд 8

www.deputat.org.ua * Статтею 28 Закону України від 1 червня 2010 року № 2289-VI “Про здійснення державних закупівель” передбачено, що Критеріями оцінки пропозицій конкурсних торгів “у разі здійснення закупівлі, яка має складний або спеціалізований характер (у тому числі консультаційних послуг, наукових досліджень, експериментів або розробок, дослідно-конструкторських робіт), - ціна разом з іншими критеріями оцінки, зокрема такими, як: якість виконання робіт, послуг; умови оплати; строк виконання; гарантійне обслуговування; експлуатаційні витрати; передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів, включаючи використання місцевих ресурсів, у тому числі засобів виробництва, робочої сили і матеріалів для виготовлення товарів, виконання робіт, надання послуг, що пропонуються учасником. Також стаття 33 Закону України від 1 червня 2010 року № 2289-VI передбачає, що процедура двоступеневих торгів може застосовуватися за умов, якщо “предметом закупівлі є здійснення наукових досліджень, експериментів або розробок, виконання дослідно-конструкторських, будівельних робіт”. *www.deputat.org.ua

Слайд 9

Закон України вiд 07 квітня 2011 року № 3206-VI “Про засади запобігання і протидії корупції”. Закон України вiд 07 квітня 2011 року № 3207-VI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за корупційні правопорушення". Указ Президента України від 21.10.2011 № 1001/2011 “Про Національну антикорупційну стратегію на 2011-2015 роки. (“Урядовий кур'єр” від 27.10.2011 № 199, Указ набрав чинності з дня його опублікування). Указ Президента України від 05.10.2011  № 964/2011 "Про першочергові заходи з реалізації Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції" (“Урядовий кур'єр” від 12.10.2011 № 188, Указ набрав чинності з дня опублікування). Указ Президента України від 26 лютого 2010 року № 275/2010 “Про утворення Національного антикорупційного комітету” (консультативно-дорадчий орган при Президентові України). *www.deputat.org.ua

Слайд 10

Розділ V. “Основні напрями реалізації” Національної антикорупційної стратегії, затвердженої Указом Президента України від 21.10.2011 № 1001/2011 “Про Національну антикорупційну стратегію на 2011-2015 роки, містить пункти: 5) щодо удосконалення системи використання державного майна та бюджетних коштів, підпункт (в) якого говорить про необхідність “удосконалення законодавства щодо процедур державних закупівель та впровадження системи їх зовнішнього аудиту, забезпечення прозорості процесу державних закупівель; 14) щодо зниження рівня корупції в зонах підвищеного корупційного ризику, зокрема правоохоронній, медичній, земельній, освітній, податковій, митній сферах, у сферах державних закупівель та державної служби. *www.deputat.org.ua

Слайд 11

Антикорупційна політика є наріжним каменем Програми економічних реформ Президента на 2010-2014 роки “Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава” від 02 червня 2010 року. Так, напрям “стабілізація державного бюджету” розділу “сталий економічний розвиток” визначає, що підвищення прозорості державних фінансів досягається через впровадження антикорупційних механізмів, які розробляються Національним антикорупційним комітетом. Напрям “дерегуляція і розвиток підприємництва” розділу “поліпшення бізнес-клімату й залучення інвестицій” Програми економічних реформ Президента України на 2010-2014-й роки визначив, що “підвищення прозорості державних фінансів досягається через впровадження антикорупційних механізмів, які розробляються Національним антикорупційним комітетом”, назвав високий рівень корупції однією з причин незадовільного бізнес-клімату в Україні. *www.deputat.org.ua

Слайд 12

Зрештою, було прийнято Постанову Кабінету Міністрів України від 28 листопада 2011 р. № 1240 “Про затвердження Державної програми щодо запобігання і протидії корупції на 2011-2015 роки” (має всі ознаки державної цільової програми, відповідно до Закону України від 18.03.2004 року № 1621-IV "Про державні цільові програми“, але не включена до Програми економічного та соціального розвитку України на 2012-й рік). Розділ V. Удосконалення системи використання державного майна та бюджетних коштів містить захід № 3 щодо “удосконалення законодавства щодо процедур державних закупівель та впровадження системи їх зовнішнього аудиту, забезпечення прозорості процесу закупівель” (головні розпорядники – МЕРТ, МФУ, Мін юст, Держінформнауки, Рахункова палата України). Розділ XIV. Зниження рівня корупції у сферах підвищеного корупційного ризику, зокрема правоохоронній, медичній, земельній, освітній, податковій, митній сферах, у сферах державних закупівель та державної служби містить захід № 3 щодо підвищення професійного рівня та проведення більш жорсткого професійного добору кадрів. ГО “Фундація “Відкрите суспільство” вважає, що державному замовнику, яким є Міністерство юстиції України, потрібно ініціювати включення державної програми по запобіганню і протидії корупції на 2011-2015 роки до переліку державних (цільових) програм, які виконуються в межах бюджетних програм. *www.deputat.org.ua

Слайд 13

www.deputat.org.ua * Відповідно до статті 5 Закону, видано Постанову КМУ від 31.01.2007 р. № 106 "Про затвердження Порядку розроблення та виконання державних цільових програм", що містить три додатки: паспорт державної цільової програми, завдання і заходи з виконання державної цільової програми, очікувані результати виконання державної цільової програми. Оскільки розробка та виконання державних цільових програм та включення деяких з них до переліку таких, що виконуються в межах бюджетних програм, є складною системою взаємовідносин між Секретаріатом Кабінету Міністрів України, замовниками, розпорядниками та одержувачами, Указом Президента України від 22.06.2009 № 474 було введено рішення Ради національної безпеки і оборони України від 27 березня 2009 року “Про роботу центральних органів виконавчої влади з планування та виконання державних цільових програм”. *www.deputat.org.ua

Слайд 14

www.deputat.org.ua * “Бюджетна програма - сукупність заходів, спрямованих на досягнення єдиної мети, завдань та очікуваного результату, визначення та реалізацію яких здійснює розпорядник бюджетних коштів відповідно до покладених на нього функцій”. Розподіл видатків Державного бюджету України на 2012 рік, тис. грн. - додаток №3 до Закону України "Про Державний бюджет України на 2012 рік" від 22.12.2011 року. *www.deputat.org.ua

Слайд 15

www.deputat.org.ua * Кабінет Міністрів України видав розпорядження від 23 березня 2011 р. N 223-р “Деякі питання оптимізації державних цільових програм”, додатком до якого затверджено перелік державних цільових програм, які діятимуть у 2012 та наступних роках та потребують внесення змін до них, в розрізі державних замовників. *www.deputat.org.ua

Слайд 16

www.deputat.org.ua * У випадку, якщо Постановою Кабінету Міністрів України затверджується цільова програма, її державному замовнику потрібно ініціювати включення державної програми до переліку державних (цільових) програм, які виконуються в межах бюджетних програм. Для цього потрібно: сформувати відповідний бюджетний запит, включити програму у відповідний додаток до Державної програми економічного і соціального розвитку України на 2012 рік. *www.deputat.org.ua

Слайд 17

www.deputat.org.ua * ДЕРЖАВНІ ЦІЛЬОВІ ПРОГРАМИ Нормативно-правова база для існування державних цільових програм включає Закон України від 18.03.2004 року № 1621-IV "Про державні цільові програми". Основні стадії розроблення та виконання державної цільової програми містяться у статті 5 Закону України від 18.03.2004 року: - ініціювання розроблення державної цільової програми, розроблення та громадське обговорення концепції програми; - схвалення концепції програми та прийняття рішення щодо розроблення проекту програми, визначення державного замовника та строків її розроблення; розроблення проекту програми - визначення заходів і завдань, що пропонуються для включення до неї, а також обсягів і джерел фінансування; державна експертиза проекту програми; погодження та затвердження програми; - проведення конкурсного відбору виконавців заходів і завдань програми; - організація виконання заходів і завдань програми, здійснення контролю за їх виконанням; - підготовка та оцінка щорічних звітів про результати виконання програми, а в разі потреби - проміжних звітів; - підготовка та опублікування в офіційних друкованих виданнях заключного звіту про результати виконання програми. *www.deputat.org.ua

Слайд 18

www.deputat.org.ua * ОБЛІКОВІ КОДИ ДЕРЖАВНИХ ЦІЛЬОВИХ ПРОГРАМ Наказом Міністерства економіки України від 31.07.2007 р. № 250 "Про затвердження порядку обліку державних цільових програм" визначено структуру та значення розрядів облікового коду державної цільової програми. Зазначені облікові коди встановлюються окремо від кодів програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету (КПКВК), затверджених Наказом МФУ від 14.01.2011 № 11. Додатком 1 до Наказу Міністерства економіки України від 20.05.2011 № 444 було присвоєно облікові коди державним цільовим програмам, що діють. Додаток 1 до Наказу Міністерства економіки України від 20.05.2011 № 444 містить перелік з 61-ї державної цільової програми, а Додаток 2 до Наказу містить перелік структурних підрозділів, відповідальних у Міністерстві економіки України за здійснення аналізу стану виконання державних програм, координацію виконання яких здійснює Міністерство економіки України. Важко пояснити, чому лише 5 з 13-ти державних цільових програм, що містяться у додатку 2, є в додатку 1. Єдине можливе пояснення, що Міністерство економіки не визначило облікові коди для інших 8-ми державних цільових програм, координацію яких воно саме і здійснює. . *www.deputat.org.ua

Слайд 19

www.deputat.org.ua * *www.deputat.org.ua

Слайд 20

www.deputat.org.ua * З 89-ти державних цільових програм, включених розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23 березня 2011 р. N 223-р до переліку таких, які діятимуть у 2012 та наступних роках та потребують внесення змін до них: 1) 47-ми державним цільовім програмам у травні 2011 року Міністерством економіки присвоєно облікові коди, 2) 1-й державній програмі Міністерство економіки у травні 2011 року не присвоїло обліковий код, але призначило структурний підрозділ, відповідальний за здійснення аналізу стану виконання. 3) 37 програм включено до Державної програми економічного і соціального розвитку України на 2012 рік та основних напрямів розвитку на 2013 і 2014 роки. А 7 державних цільових програм, що включені до Державної програми економічного і соціального розвитку України на 2012 рік, не були охоплені розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23 березня 2011 р. N 223-р. *www.deputat.org.ua

Слайд 21

www.deputat.org.ua * Відповідно до частини другої статті 94 Конституції України, Президентом України було повернено з пропозиціями для повторного розгляду Верховною Радою України Закон України "Про Державну програму економічного і соціального розвитку України на 2012 рік та основні напрями розвитку на 2013 і 2014 роки". Серед пропозицій Президента України зазначено наступне: “Додатком 2 до Державної програми визначається перелік державних (цільових) програм, які планується виконувати у 2012 році з використанням коштів державного бюджету. До зазначеного переліку включено 45 програм. *www.deputat.org.ua

Слайд 22

www.deputat.org.ua * Експерт ГО “Фундація “Відкрите суспільство”: Андрій Любич Україна, 04070, Київ, вул. Братська, 6, оф. 402 тел/факс: (044) 425-77-09, Електронна пошта: osf@multiprofile.com.ua www.deputat.org.ua www.deputat.org.ua

Завантажити презентацію

Схожі презентації

Презентації по предмету Економіка