Європейська організація пробації
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Вступ до ЗАВДАНЬ ПРОБАЦІЇ На основі Правил пробації Ради Європи (2010) Лео Тігс, Генеральний секретар CEP Київ, 25/26 січня 2012
Історія Правил пробації Зміст Правил пробації Основні завдання пробації соціальна реабілітація правопорушників Кримінальне судочинство та припинення порушень Зміст
Нормотворчість Вже існують Європейські тюремні правила Правила пробації систематизують положення Конвенції для діяльності організацій, поліції та органів пробації Використовують експертні рекомендації та досвід декількох країн Історія європейських правил пробації
Узгодженість та послідовність в усій Європі Це включає розвиток належної практики пробації – особливо в сфері оцінки та ефективного втручання для зміни поведінки правопорушника Пробацію мають краще розуміти судді і прокурори, а також широка громадськість для результативності альтернативних видів покарання Рамкові угоди ЄС (947) Потреба у правилах пробації
Преамбула, сфера застосування та визначення Основні принципи Організація та кадри Звітність та стосунки з іншими органами Робота в сфері пробації Процедури обробки скарг, контроль та моніторинг Дослідження, оцінка, робота зі ЗМІ та громадськістю Глосарій Пояснювальна записка Структура Правил
Пробація може сприяти: зменшенню кількості ув”язнених захисту громадськості реабілітації правопорушників Та значною мірою її роль пов”язана з цінностями, які представляє пробація, насамперед це віра в те, що люди можуть змінюватися, і потреба у залученні всіх до суспільного життя Суть Правил пробації Retrieved from Rob Canton
Органи пробації прагнуть зменшити рівень правопорушень шляхом встановлення позитивних стосунків з порушниками з метою здійснення нагляду над ними, надання допомоги та підтримки їхній участі у суспільному житті. Таким чином пробація сприяє безпеці громади та справедливому правосуддю. Органи пробації поважають людські права порушників. Будь-які дії органів пробації здійснюються з увагою до гідності, здоров”я, безпеки та добробуту правопорушників. Органи пробації беруть до уваги особисті риси, умови та потреби порушників, щоб забезпечити справедливе та чесне ставлення до кожної окремої справи. … Базові принципи (1)
9. За пробацію відповідають державні органи, навіть у тому випадку, якщо послуги надаються іншими організаціями чи добровольцями. 12. Органи пробації працюють у партнерстві з іншими державними чи приватними організаціями та місцевими громадами для заохочення залучення порушників до суспільного життя. Скоординована та взаємодоповнювальна міжвідомча робота різних органів є необхідною для забезпечення достатньо складних (інколи) потреб порушників та підвищення громадської безпеки. Базові принципи (2)
Основні завдання Рекомендації щодо правопорушників для виконання покарань Нагляд за правопорушниками Застосування трудових покарань Втручання з метою корекції поведінки
Досудовий етап втручання на ранній стадії Рекомендації прокурору Судовий етап звіт до винесення вироку Рекомендації прокурору та суду Служба пробації є активною на всіх етапах кримінальних проваджень
Пробація є активною на всіх етапах Етап виконання нагляд Рекомендації в'язниці щодо плану утримання Корегування поведінки у в”язниці Підготовка до звільнення (соціальна реабілітація) Рекомендації щодо умовного звільнення Трудові покарання Етап після звільнення нагляд за умовним звільненням Допомога з соціальна реабілітаціям
Оцінка ризику рецидивів та заподіяння шкоди; криміногенні фактори та здатність реагувати Рекомендації щодо корегування поведінки та ставлення Рекомендації щодо особливих умов поряд з наглядом Інформація щодо інтенсивності супроводження та контролю, частота контактів під час нагляду Основні завдання: рекомендації
Основні завдання: нагляд (1) 55. Нагляд не повинен розглядатися суто як засіб контролю, але також як спосіб надання порад, допомоги, та мотивування порушників. Він поєднується з іншими діями, що здійснюються службою пробації або іншим органами, як, наприклад, тренінги, професійне навчання, працевлаштування, лікування.
Виконання інструкцій Служби пробації Обов'язок відмічатися Не дозволяються контакти з особами чи організаціями Амбулаторне лікування Поміщення до лікарні для лікування Огляд особливих умов (1)
Корегування поведінки Доступ до цілодобових закладів (піклування/навчання) Заборона вживати алкоголь Заборона вживати наркотики Заборонена зона: час і місце Дозволена зона: час і місце Особливі умови (2)
Перед наглядом та під час нього проводиться оцінка порушника, включно з системним та глибоким вивченням особистості, ризиків, позитивних факторів та потреб, необхідних для задоволення цих потреб дій та реакції порушника на такі дії. Порушники мають брати активну участь у такій оцінці; належна увага приділяється їхнім поглядам та прагненням, сильним особистим рисам, розумінню відповідальності за недопущення подальших порушень. Процес нагляду: оцінка
Має бути розроблений робочий план запровадження санкцій та заходів. План повинен дати можливість працівникам служби та порушнику оцінити міру досягнення поставлених цілей. 73. Робочий план треба обговорювати та за можливості узгоджувати з порушником. 74. План має основуватися на початковій оцінці та містити перелік дій, що будуть здійснюватися. Процес нагляду: планування
Будь-які дії з метою здійснення нагляду, лікування, надання допомоги або керування діями порушника, щоб відвернути його від скоєння подальших правопорушень та допомогти вести законослухняне життя Заходи спрямовані на реабілітацію та утримання від правопорушень, і отже мають бути конструктивними та пропорційними до накладених санкцій Процес нагляду: заходи
Прогрес окремого правопорушника оцінюється через регулярні проміжки часу, при чому цей процес впливає на робочий план, який складається на решту відведеного для нагляду часу. До оцінки має включатися точка зору порушника стосовно дієвості нагляду. Процес нагляду: оцінка
Органи пробації прагнуть активного дотримання правопорушником правил нагляду та будь-яких додаткових умов. Співпрацюючи в цьому з порушником, вони не повинні покладатися лише на загрозу санкцій у випадку невиконання умов. Якщо порушник не виконує умов нагляду, працівники служби пробації реагують швидко та активно, беручи до уваги обставини випадку невиконання. Процес нагляду: дотримання та виконання
Індивідуальні роботи (зовнішні: лікарні, будинки догляду, робота в кухні або саду); (2/3 робіт) Групові роботи (внутрішні; в цехах за участі працівників служби/нагляду) для тих порушників, які не придатні для індивідуальних призначень (1/3 робіт) Нещодавні дослідження показують, що трудове покарання ефективніше зменшує рівень повторних правопорушень, аніж короткострокове ув'язнення! Основна завдання: громадські роботи
Громадські роботи – це громадська санкція, що включає організацію під контролем служби пробації безкоштовної роботи на благо громади як компенсацію за заподіяну порушником шкоду. Громадські роботи не повинні супроводжуватися тавруванням, і органи пробації визначають та вибирають такі робочі завдання, що сприяють професійному розвитку порушника та його залученню до суспільного життя. Громадські роботи (1)
Органи пробації розробляють переліки громадських робіт, що включають різні завдання відповідно до професійних вмінь та потреб порушників З порушниками проводяться консультації щодо видів робіт, які вони можуть виконувати. Громадські роботи (2)
“Систематичний і практичний процес, в ході якого вживаються дії для роботи з порушником в ув'язненні та після звільнення, щоб краще захистити громадян та значно зменшити рівень повторних злочинів. Включає всі заходи з ув'язненими, їхніми родинами та близькими у партнерстві з державними та волонтерськими організаціями.” Асоціація старших працівників служби пробації Британії, 2001 Що таке соціальна реабілітація?
Ключові елементи (1) Види роботи працевлаштування фінанси та кредити зловживання наркотиками та алкоголем житлові потреби психічне здоров”я сімейне життя проблеми з документами стосунки з суспільством мотивація
В ув'язненні та після звільнення: Вчасна підготовка “Супровід крізь двері” Безперервність Ринковий підхід Ключові елементи (2)
Партнерство: В'язниця - пробація Надавачі масових послуг Волонтерські організації/громада Ключові елементи (3)
Управління і планування На інституційних засадах: → Структурно залучати масові організації для задоволення потреб ув'язнених → Необхідність вирішення наступних проблем На особистому рівні: → Планування та структурування потреб правопорушників → управління справами → підтримка мотивації → нагляд, допомога та наставництво Ключові елементи (4)
1. Ціль – обмеження свободи, а не ізоляція від суспільства. Тюрми як уповноважені органи громади 2. В'язні поступово повертаються у громаду/ Прогресивна в'язнична система 3. Вчасна підготовка до звільнення 4. Надання об”єднаних інтегрованих послуг тюрмою та службою пробації / “Супровід крізь двері” Умови ефективної соціальної реабілітації (1)
5. Перевірка всіх ув'язнених 6. Індивідуальний підхід, розроблений для порушника і за його участі Порушники з високим ступенем ризику ставляться під нагляд в умовах примусового виконання Законодавчі обов'язки органів надання масових послуг розповсюджуються і на порушників 9. Соціальна реабілітація вимагає управлінського підходу Умови ефективної соціальної реабілітації (2)
Виховна корекція певною мірою впливає на рівень повторних злочинів, але по різному в різних програмах та групах населення Найбільш успішними є програми, що починаються у в”язниці і продовжуються після звільнення поєднують різні послуги (житлові, лікування від наркоманії, працевлаштування) Найсильніші програми впливають на порушників найбільшого ступеню ризику Умови успіху: співпраця та координація між службами та організаціями Дослідження впливу виховної корекції: шкідливі звички, робота, житло Source: Fischer, 2011 (forthcoming) Source: Fischer, 2011 (forthcoming)
Колишні в'язні скоюють більше злочинів під час безробіття, аніж маючи роботу Ті, що утримуються від правопорушень: звичні до роботи; “трудяги” Початок роботи пов'язаний зі зменшенням рівня повторних злочинів; припинення роботи пов'язане з відновленням правопорушень Старші за 27: менш вірогідні порушники, якщо мають можливість працевлаштування Приклад: працевлаштування та повторні злочини Source: Farrall (2004) Source: Farrall (2004)
Mabis – проект рівних можливостей праці, спрямований на працевлаштування порушників (2004) Основні складові: ! можливість працювати і проф. навчання у тюрмі ! доступ до роботи після звільнення ! послуги з реінтеграції Повторного ув'язнення уникають ! 10% порушників, що отримали проф. підготовку ! 25% порушників, що мають роботу ! 50% тих, що мають проф. підготовку та роботу Участь правопорушників у проектах з працевлаштування значно покращилася там, де значну роль відігравала служба пробації (48%→75%) Приклад Північного Рейну-Вестфалії Retrieved from Steve Pitts (2008)
Нідерланди: контактні особи в кожному муніципалітеті / отримують інформацію за 4 місяці до звільнення / ясний розподіл обов'язків Британія: когнітивна програма “Змінимо ситуацію”; правопорушник сам складає план свого звільнення Норвегія: Гарантія соціальної реабілітації: ! Обов'язкові структури співпраці між місцевими і центральними органами та Виправною службою на день звільнення з метою уникнути проблеми скоєння повторного злочину ! Всім в'язням у день звільнення гарантовано пропозицію, спрямовану на вирішення проблем з житлом, роботою, освітою та охороною здоров'я Позитивний досвід Європи
Будьте реалістами Користуйтеся тюрмами обачливо Будуйте позитивні стосунки Поважайте особистість Визнавайте роль соціального контексту Заохочуйте спокутування Чинники стратегії кримінальної юстиції
Нестача людського та соціального капіталу 90% правопорушників залишаються на роздоріжжі Утримання від рецидивів – процес зигзагоподібний Мотивацію можна створити та підтримувати Найважливіші особисті плани – це ті, що їх створює сам порушник Висновки щодо утримання від повторних злочинів
Робота та підтримка сім'ї – найважливіші складові соціального капіталу для окремих осіб Оплачувана робота: Соціальний капітал Source: Farrall (2004)
Схожі презентації
Категорії