Застосування ігор на уроках
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Гра як метод викладання Учитель української мови та літератури МОРЄВА О.М. Макіївська загальноосвітня школа I-III ступенів № 98 2007 р.
Основні питання: Ключове питання: Навіщо застосовувати гру на уроці? Тематичні питання: Чи варто застосовувати гру на уроці? Які ігри можна використовувати на уроці? Змістові питання: Класифікація ігор Яку роль відіграють ігри у навчальному процесі? Які основні етапи має гра? Що дає застосування ігор на уроках?
Сьогодення потребує від людини не тільки певної суми знань, умінь та навичок, а, що важливіше, вміння самостійно здобувати й використовувати на практиці нові знання, вміння співпрацювати, спілкуватися, адаптуватися до нових обставин, знаходити шляхи вирішення життєвих проблем. Тобто основною метою стає максимальний розвиток компетентності особистості щодо саморегуляції, самоосвіти та самовдосконалення й виховання відчуття постійної потреби до цього.
Звичайно, досягти цієї мети шляхом використання лише традиційних форм та методів організації навчальної діяльності не можливо. Вирішенню цієї проблеми значною мірою сприяє впровадження у навчально – виховний процес активних методів навчання, серед яких провідну роль відіграють навчальні ігри. Гра супроводжує людину протягом усього життя. А для маленької дитини гра – це основний вид діяльності, це засіб взаємодії з навколишнім світом, засіб його пізнання.
Навчальну гру використовую як від декількох хвилин так і до цілого уроку. На своїх проведених в ігровій формі уроках помітила що найбільш яскраво проявляються моральні якості кожного учня, виявляються особливості стосунків як між членами команд, так і між командами в цілому. Крім того, при використанні ігор швидко й активно діє зворотний зв’язок «учитель –учень», який приводить до партнерських стосунків в освіті.
Гра на уроках дає змогу стимулювати як пізнавальну, так і творчу активність школярів; під час гри між учнями відбувається обмін знаннями і наявним практичним досвідом; у грі створюється позитивний емоційний настрій учнів, що сприяє більш ефективному вирішенню поставлених навчально – виховних завдань; за допомогою гри є можливість значно підвищити їх значущість і дієвість; гра значною мірою сприяє формуванню моральних відносин, оскільки вона передбачає як особисте, так і групове та колективне обговорення та розв’язання проблеми. Навчальні ігри, на відміну від розважальних мають певні істотні ознаки і свою стійку структуру, до якої входять такі компоненти: Ігрова задумка; Правила гри; безпосередньо ігрові дії; дидактичні завдання; обладнання гри; результат гри.
Навчальні цілі та очікуванні результати навчання: Завдяки участі в цьому проекті в учнів формується вміння характеризувати явища і процеси суспільного життя, встановлювати зв'язок між подіями і явищами через розуміння своєї ролі в змінах і свого оточення. Проект допоможе учням розвивати вміння знаходити інформацію, аналізувати. Після ігрових уроків у учнів створюється позитивний емоційний настрій, що сприяє більш ефективному вирішенню завдань. Формуються моральні відносини, розвивається творча активність школярів.Під час виконання завдань вони навчатимуться формулювати, висловлювати та доводити власну думку, робити вибір і пояснювати позицію, вести дискусію. При підготовці і створенні проекту учні формують та вдосконалюють навички мислення високого рівня: аналізувати, компонувати, робити висновки, критикувати, ілюструвати, висовувати гіпотезу, організовувати, планувати. Учні вдосконалюють навички систематизувати, порівнювати зібраний матеріал та правильно його відображати..
Навчальні предмети з якими пов’язаний навчальний проект: Українська мова і література Зарубіжна література Музика, образотворче мистецтво Історія України Трудове навчання Інформатика Всесвітня історія
Діяльність учнів: Творча робота Гололобова Богдана 5 клас Хліб на столі В усі часи у родині не можна було жити. Найголовніше на столі – хліб. Хліб та сіль на вишитому рушникові були ознакою гостинності українського народу. Раз на тиждень господиня випікала хліб у жіночий день – п’ятницю. Хлібна діжка – це родинний оберіг. Її не годилось використовувати з іншою метою, окрім свого прямого призначення. Руками легко виплескували круглу хлібину, клали її на рушник, потім на ясеневу лопату клався капустяний листок, притрушувався борошном і лише тоді на нього переносили хлібину спритно шугали лопату в гаряче черево печі, потім піч затуляли заслінкою. Про все це мені розповідала моя бабуся, яка мешкає в селі на Полтавщині. Зараз жінки не випікають хліб, бо можна його купити у будь – якому магазині. Але уявити собі хоч один день без хліба неможливо. Він потрібний і на сніданок, і на обід, і на вечерю, і на святковому столі.
Кросворд до казки “Попелюшка” 1. Що втратила Попелюшка на балу? 2. Хто допоміг Попелюшці потрапити на бал? 3. Хто закохався в Попелюшку? 4. Скільки у Попелюшки було сестер? Жиленко Сергій 5 клас 1 2 3 4
Схожі презентації
Категорії