Що можна дізнатися про особистість і діяльність Александра Великого за історичними джерелами
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Тема уроку: Що можна дізнатися про особистість і діяльність Александра Великого за історичними джерелами Про характер людини можна судити по тому, як вона поводиться з тими, хто нічим не може бути їй корисний, а також з тими, хто не може дати їй здачі. Ебігайл Ван-Берен
Питання уроку: Дослідження життєдіяльності Александра Великого (використання історичних джерел) Східний похід Александра Македонського (хронологічні та просторові рамки) Складання історичного портрету історичного діяча, використовуючи набуті знання на уроці.
ПІСЛЯ ЦЬОГО УРОКУ ВИ ЗМОЖЕТЕ: Застостосовувати і пояснювати на прикладах поняття «еллінізм», його роль і місце в періоді стародавнього світу, визначатии хронологічні та просторові рамки. Називати мету, хід, результат, значеня Східного походу Александра Македонського. Оцінювати діяльність Александра Македонського, використовуючи набуті знання з історичних джерел, користуючись памяткою «Як скласти історичний портрет»
Еллінізм Еллінізм – період в історії країн Східного Середземномор’я між 336 – 323 рр. до н.е. і 30-ми рр. до н.е., що характеризується взаємодією грецьких і місцевих елементів у економічних відносинах, політичній організації та культурі . Розпочався за царювання Александра і закінчився у 30-х рр. до н.е., коли римська армія підкорила останню елліністичну державу – Єгипет.
Характер Характер — сукупність психологічних особливостей, які визначають поведінку людини. («Характер» (грець.) — друк, відбиток.)
Історичні джерела Плутарх “Порівняльний життєпис” Руф Квинт Курцій “Історія Александра Македонського” Діодор Сицилійський “Історична бібліотека”
Як скласти історичний портрет ·Познайомитись із історичним часом (епохою) в якому проходило життя та діяльність (творчість) діяча. ·Визначити походження (стан) цієї людини. Як відбувалось становлення особистості історичного діяча (родовід, дитинство, освіта, особисті якості й риси характеру). ·Прослідкувати та проаналізувати періоди його становлення як діяча або митця. ·Які завдання визначала головними у своїй діяльності ця особистість. ·Визначити методи (шляхи реалізації) його діяльності. ·Назвати найбільш видатні його справи, яким цілям вони служили. ·Як ви оцінюєте його діяльність? ·Зроби висновок (чи прогресивна роль цього діяча в історії).
Питання на перевірку засвоєння матеріалу на уроці 1. Назвіть імена (ім’я ) людей, про яких Александр сказав, що « одному зобов’язаний тим, що живе, а другому тим, що живе гідно, як належить людині». 2. Укажіть вислови, які стосуються Александра Македонського: А) «Батько все зробить без мене, і для нас не залишиться жодного славного подвигу!» Б) «Дійти до кінця світу» В) «Розрубати гордіїв вузол» Г) «Шукати людину» Д) «Щоб привчити себе до відмов». 3.Столицею імперії Александра Македонського було місто а) Афіни; б) Вавилон; в) Мараканд; г) Александрія. 4. Коли змінився характер Східного походу? Аргументуйте свої відповіді. 5. Чи хотіли б ви, щоб цей історичний діяч проживав в ХХI столітті?
Схожі презентації
Категорії