У світі сучасних професій
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Своє майбутнє ми визначаємо задовго до останнього шкільного дзвінка. Радимося з батьками, вчителями, сперечаємося з друзями. Вивчаємо довідники, намагаємося все врахувати, дізнатися як можна більше про майбутню професію...
Професія – від латинського «оголошую свою справу». Професія визначається характером продукту, який виготовляється, засобами і специфічними умовами виробництва в одній з галузей народного господарства. Спеціальність – це підвид професії, який зумовлюється подальшим розподілом праці в рамках однієї професії.
Тип професії указує на те, з чим людині доводиться мати справу в процесі своєї професійної діяльності, тобто на предмет праці. Предметом праці можуть бути інші люди, техніка, інформація, художні твори або природа. Тип професії
1 — «Людина – природа» — усі професії, пов’язані з рослинництвом, тваринництвом і лісовим господарством. 2 — «Людина – техніка» — усі технічні професії. 3 — «Людина — знакова система» — усі професії, пов'язані з підрахунками, цифровими й літерними знаками, у тому числі й музичні спеціальності. 4 — «Людина — художній образ» — усі творчі спеціальності. 5 — «Людина – людина» — усі професії, пов’язані з обслуговуванням людей, зі спілкуванням. За «предметом праці» можна виділити 5 типів професій:
Типи професій Вид діяльності Приклади професій Людина-природа Вивчення, дослідження, вирощування, догляд, профілактика захворювань тощо Геолог, хімік, агроном, селекціонер, садівник, зоотехнік, зоолог, лісник, рибовод, птахівник, інженер-океанолог, біолог, геофізик, ветеринарний лікар, дресирувальник диких тварин Людина-техніка Створення, монтаж, складання, управління, експлуатації, ремонт, тощо Електрослюсар, водій, токар, електрик, шахтар, монтажник, фрезерувальник, газозварник, ткач, металург, прядильниця, машиніст, будівельник тощо Людина-художній образ Художнє відображення дійсності, створення образів, відтворення, проектування, моделювання тощо Архітектор, артист, скульптор, художник, реставратор, письменник, кінорежисер, дизайнер, модельєр, ювелір, маляр, вишивальниця, перукар, кулінар, фотограф тощо Людина-знакова система Обчислення, підрахунки, упорядкування, збирання, аналіз та зберігання інформації, виконання креслень, переклади текстів тощо Бухгалтер, економіст, кресляр, оператор, конструктор, телеграфіст, перекладач, топограф, математик, програміст, бібліотекар тощо Людина-людина Виховання; навчання; управління; побутове, інформаційне, медичне, правове обслуговування тощо Вчитель, лікар, міліціонер, адвокат, офіціант, стюардеса, екскурсовод, адміністратор, кореспондент, продавець, тренер
Праця в умовах звичайного (побутового) мікроклімату (бухгалтер, інженер, програміст, секретар-референт). Праця з перебуванням на відкритому повітрі з різкими перепадами температури, вологості (будівельник, пожежник, рільник, агроном). Праця у незвичних умовах: під землею, під водою, на висоті, в повітрі, в гарячих цехах, в цехах з неминучою виробничою шкодою (льотчик, шахтар, водолаз, апаратник). Праця з підвищеною моральною відповідальністю за здоро в'я, життя людей, за великі суспільні, матеріальні цінності (вчитель, лікар, інженер з техніки безпеки,аудитор). За умовами праці виділяють чотири групи професій:
Професії, пов'язані з використанням ручної праці (столяр, монтажник радіоапаратури, ювелір, музикант, хірург). Професії, пов'язані з використанням машин з ручним керуванням (токар, водій, машиніст, оператор зв'язку). Професії, пов'язані з використанням напівавтоматів, автоматів, автоматичних ліній, робототехнічних комплексів (сталевар, друкар, апаратник, диспетчер енергосистеми). Професії, пов'язані з використанням функціональних засобів, знарядь праці (викладач, актор, диригент, режисер, спортсмен). Залежно від засобів праці професії поділяють на чотири групи:
Гностичні: розпізнати, розрізнити, оцінити, перевірити (санітарний лікар, літературний критик, контролер, товарознавець, експерт, слідчий). Перетворюючі: обробити, перемістити, організувати, перетворити (водій, живописець, викладач, паркетник, слюсар, кравець). Дослідницькі: винайти, вигадати, знайти новий варіант, сконструювати (закрійник, розмітник, селекціонер, художник-оформлювач). Залежно від мети праці можна виділити три класи професій:
Метрдотель Метрдотель – головний офіціант у ресторані. Метрдотель постійно знаходиться у залі, зустрічає гостей, пропонує їм місця за столами. Метрдотель відповідає за організацію процесу обслуговування, керує роботою офіціантів, прибиральниць приміщень, швейцарів, музикантів та артистів оркестру.
Менеджер Менеджер -управляючий, керівник, висококвалі-фікований спеціаліст з управління. Успішна діяльність підприємства, установи, компанії багато в чому залежить від його працівників. Менеджери персоналу здійснюють підбір кваліфікованих людей, які найкраще підходять для певного виду робіт.
Реклама - одна з наймодніших і престижних сфер діяльності людини. Проте ті, хто бажає присвятити себе такій привабливій справі, повинні бути готовими і до труднощів, які вона в собі несе. Головне заняття агента рекламного - продаж рекламних послуг, зв'язок виробників реклами з рекламодавцями. Він веде переговори з представниками організацій-рекламодавців, які займаються розробкою рекламної політики. Оскільки рекламний агент укладає угоди з продажу реклами, він повинен уміти проводити переговори, рекламні кампанії, укладати угоди, працювати з клієнтом, консультувати його. Успішно працювати рекламним агентом, звичайно, зможе не кожний. Рекламний агент одна
Візажист Візажист - це художник, який малює не на папері, а на обличчі або тілі. Візажистів швидше за все можна назвати make-up artist, тобто художник по косметиці. Людина немодна і нестильна не може бути візажистом. Зовнішність візажиста має бути або оригінальною, або красивою. Попит на візаж, як окремий вид послуг постійно зростає. Візажист розбирається у кремах, особливостях шкіри, не просто вміє робити макіяж, він - професіонал у макіяжі.
Мерчендайзер Мерчандайзинг (merchandising) - це комплекс заходів із просування продукту від виробника до споживача за допомогою належного оформлення торгових залів і найбільш раціональним розміщенням товару. Мерчендайзер повинен створювати позитивний імідж своєї компанії, прослідковувати наявність продукції на полицях магазину, стежити за її правильним розміщенням. Він також спостерігає за конкурентоздатністю цін та надає консультації продавцям щодо можливих надбавок у цінах.
Копірайтер Що за професія ховається за гарним словом "копірайтер"? Виявляється, копирайтер - укладач рекламних та презентаційних текстів. Задача копірайтера полягає в тому, щоб коротко і дохідливо сформулювати ідеї замовника про достоїнства і переваги пропонованих товарів і послуг.
Маркетолог Маркетолог - це фахівець з вивчення смаків покупців і просування товару. Досліджує, яка продукція матиме великий попит і чому, оцінює ринок конкретних товарів і послуг. Проводить ретельний моніторинг галузі, організовує роботу інтерв'юєрів, що з'ясовують переваги покупців. Обробляє інформацію за допомогою спеціальних комп'ютерних програм. Складає докладний звіт з цифрами, графіками, порівняльними характеристиками. Робить прогноз і розробляє рекомендації.
Логіст Логіст організовує доставку товару та його складування, розробляє вигідну схему поставок. Аналізує ринок транспортних послуг, проводить розрахунки, шукає надійних партнерів, координує дії, готує документи. У гарного логіста завжди є кілька варіантів доставки товару. У разі форс-мажорних обставин (затримка літака, ремонт автодороги, поломка потягу, проблеми з митницею) у нього є запасний шлях. Товар повинен бути доставлений в термін у будь-якому разі!
Провізор Провізор - це фахівець, який досконально розбирається в лікарських препаратах, їх застосуванні, склад і дозуваннях. У даний час це спеціаліст вищої категорії, під керівництвом якого працюють фармацевти, консультанти та інші співробітники аптечних пунктів. Сучасний провізор - свого роду менеджер від фармакології: теоретично він може займатися приготуванням і відпуском ліків, на ділі ж, як правило, керує процесом.
Ріелтор - експерт з квартирних питань Ріелтор з'ясовує побажання клієнтів, уточнює запити, потім вибудовує стратегію ділових відносин. За допомогою комп'ютерних баз даних і власних джерел ріелтор підбирає відповідні приміщення, домовляється про покази, погоджує умови перегляду, вивчає документацію по об'єкту. Потім починаються переговори за умовами угоди: ціну, строками, витрат і так далі.
Кажуть, що вибір професії – це друге народження людини. Від того, наскільки вірно Ви оберете свій життєвий шлях, залежить, яке місце в суспільстві Ви будете займати.
Схожі презентації
Категорії