Налагодження партнерських стосунків з родинами, що виховують дітей з особливими освітніми потребами
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Підготувала: методист РМК з корекційної освіти Кобилінська О.В. Засідання навчального семінару педагогів, які працюють з батьками дітей з особливими освітніми потребами
Право на життя Право на любов і піклування з боку батьків Право на інформацію Право на освіту, відпочинок, повноцінне харчування, медичну допомогу Право на захист від непосильної примусової праці Право на захист від насильства, тортур, жорстокості й покарань
Батьки зобов’ язані Зобов'язані утримувати дітей до повноліття Відповідальність за виховання і навчання Відповідальність за здобуття повної загальної середньої освіти: надати умови для навчання, дбати про фізичний та психічний стан та розвиток творчих здібностей, поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, милосердя, шанобливе ставлення до родини, природи, мови, країни, національної історії, культури, цінностей, повагу до законів, прав і свобод людини. Батьки мають права: Обирати та бути обраними до батьківських комітетів і рад Звертатися до органів управління освітою, керівника школи, органів самоврядування з питаннями про навчання, виховання Приймати рішення про участь дитини в інноваційній діяльності загальноосвітнього закладу
Конституція України Закони України “Про освіту ”, “Про загальну середню освіту”, “Про позашкільну освіту ”, “Про виховання ” Державні національні програми “Освіта”, “Про виховання дітей та молоді в системі освіти ” Національна доктрина розвитку освіти Державні концепції: “Сім я і родинне виховання ”, превентивного та громадянського виховання, державної сімейної політики Конвенція та декларація прав дитини Програма “ Українська родина ”
Пошук винних, спроба зняти із себе відповідальність за життя хворої дитини. Така позиція призводить до конфронтації між членами сім’ї, що ще більше ускладнює ситуацію і фактично виключає взаємодію і співробітництво Перенесення провини на дитину призводить до конфронтації з дитиною та її ізоляції в сім’ї, унаслідок чого погіршується фізичний і психічний стан маляти Хибний сором, почасти викликаний відсутністю в нашій країні традицій повноцінної інтеграції інвалідів у соціум, що особливо небезпечно для хворого, адже він ризикує залишитися відірваним від однолітків і суспільства Комплекс провини, який може проявитися в гіперопіці, надмірному потуранні примхам дитини. У цьому разі велика ймовірність того, що дитина виросте психологічним монстром, а це неминуче підсилить її соціальну дезадаптацію і збільшить страждання Синдром жертви — загальна схильність до того, щоб «постраждати», демонстративність поведінки; невміння побачити в дитині істоту, яка може приносити радість, гідну приязні і любові Споживчі настрої можуть викликати звичку постійно драматизувати становище, твердячи собі, оточенню і дитині, що її стан тільки погіршується
Сім’я є елементом стабільності для дитини, у той час як педагоги можуть часто змінюватися Розуміння індивідуальності кожної сім'ї, повага до різних методів навчання та виховання дітей, що застосовуються батьками. Розуміння й урахування потреб дітей під час розробки навчальних та інших програм. Заохочення і створення умов для взаємної підтримки батьків. Турбота про те, щоб послуги, які надаються сім'ям, були комплексними, скоординованими, гнучкими, доступними і відповідали потребам кожної родини.
Необхідно: Підвищувати авторитет родини Сприймати помилки у вихованні як створення нових можливостей для розвитку Враховувати інтереси батьків Спиратися на життєвий досвід батьки Не загострювати увагу на недоліках родинного виховання Вірити , що будь – яка родина має сильні сторони Фактори, що перешкоджають ефективній роботі з батьками: Очікування швидкого та легкого успіху, бажання швидко знайти легкі відповіді на складні запитання Відсутність досвіду групової взаємодії Замкненість батьків Завищені очікування від взаємодії з учителем
сприятлива атмосфера, коли педагогічний колектив дружньо налаштований і допомагає в усьому; постійне двостороннє спілкування між родиною дітей і школою; сприйняття батьків як колег.
Пропаганда педагогічних знань з метою підвищення педагогічної грамотності батьків Організація заходів, спрямованих на оволодіння батьками системою умінь, необхідних для організації діяльності дитини вдома Гуманізація змісту та форм роботи з родиною і взаємовідносин "педагоги - батьки ”
Традиційні форми роботи Індивідуальні відвідування сім ї, запрошення до школи, індивідуальна педагогічна бесіда, листування, дні відкритих дверей Групові- зібрання батьківського активу, групові бесіди, консультації, батьківські консиліуми Колективні - лекції, бесіди, науково – практичні конференції, вечори питань і відповідей, загально шкільні збори, збори – концерти, конференції з обміну досвідом, педагогічні колегіуми, зустрічи “за круглим столом”, диспути, педагогічний всеобуч, усні журнали
Інноваційні форми роботи – педагогічний десант (виступ педагогів в організаціях, де працюють батьки), родинний зміст(збори дітей, батьків, членів родини), дні довіри(у вибрані дні батьки – лікарі, батьки-юристи проводять консультації), аукціон педагогічних ідей(обмін досвідом родинного виховання), батьківські педагогічні ринги(спільне розв’ язання проблем), батьківські педагогічні тaбу(спільне обговорення шляхів виходу із кризових ситуацій), психологічні тренінги, збори-практикуми, збори-діалог.
Загальні відомості про родину: Структура родини, вік, професія батьків, побутові, санітарно – гігієнічні умови життя родини, матеріальне забезпечення. Дані про виховання: Виховна спроможність і активність родинного колективу, психологія родинних стосунків, наявність куточка школяра, дотримання дитиною режиму дня, робота батьків над формуванням загальної культури, розвитком його здібностей, таланту, культура дозвілля, ставлення батьків до школи, хто з членів сім ї здійснює найбільший вплив на дитину. Рекомендції для класних керівників Навички ,необхідні педагогу для впровадження рекомендацій Перше відвідування сім’i ‘з метою підготовленості до школи та умов для навчання та виховання Вміти уважно і тактовно слухати батьків, володіти певними особистісними костями Розмова з батьками з метою усвідомлення ними вимог щодо підготовки дитини до школи і контролю за навчанням Допомога в оцінюванні існуючої проблеми,систематизація висновків Надання конкретних рекомендацій Візити повинні стати постійними та послідовними
Використання практик орієнтованих на сім’ю Сім’ю необхідно вважати основним одержувачем послуг. Необхідно підтримувати й шанувати рішення, які приймаються родиною. Надавати широкий спектр послуг, покликаних поліпшити функціонування дитини та родини.
Реалізація індивідуального підходу в роботі з батьками Для успішної взаємодії педагогів з сім’ями варто врахувати наступні рекомендації: - чітко й послідовно наголошуйте на цінності дитини; - ставте себе на місце батьків; - поглиблюйте своє розуміння культурної різноманітності; - умійте бачити індивідуальність, боріться зі стереотипами; - наполегливо працюйте над створенням партнерств; - виявляйте зацікавленість до мети, визначеної батьками для дитини.
Залучення батьків до ухвалення рішень Думку батьків треба враховувати під час: - відбору, оцінювання і діагностики дітей; - ідентифікації сильних якостей дитини та сфер, де вона відстає в розвитку; - визначення цілей і завдань на навчальний рік; - прийняття рішень щодо майбутніх напрямів роботи з дитиною після завершення навчального року.
Усвідомити, що джерелом страху є Слабкий контроль за власними думками Віру в себе будувати на основі підготовки до дій Налаштувати розум на згадку про перемоги, а не поразки: тільки самому можна контролювати свої думки Поразка – це не катастрофа. Необхідно засвоїти урок з поразки та зробити її сходинкою на шляху до вирішення проблем
Життя не завжди буває доброзичливим. Нерідко воно приносить з собою кризи і неймовірні труднощі. Найперше і найважливіше – це намагатися оволодіти собою Вчіться радіти Життю! Тримайтеся з гідністю, за будь – яких обставин! Бажаю всім миру, здоров’я, успіхів і творчого натхнення!
Якщо дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти Якщо дитина живе у ворожнечі, вона вчиться агресивності Якщо дитину висміюють, вона стає замкненою Якщо дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини Якщо дитину хвалять, вона вчиться бути вдячною Якщо дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе Якщо дитина живе в розумінні й доброзичливості, вона вчиться знаходити любов у цьому світі
Схожі презентації
Категорії