Місце партнерських ЗМІ в інформаційному просторі регіонів: 2004-2008 рр.
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Місце партнерських ЗМІ в інформаційному просторі регіонів: 2004-2008 рр. Огляд результатів досліджень 2004-2008 рр. U-Media Project Internews Network in Ukraine KIIS Kyiv International Institute of Sociology
Завдання дослідження Визначити загальні найважливіші характеристики ЗМІ для споживачів новин та інформації Визначити функціональне поле місцевих ЗМІ в задоволенні інформаційних потреб споживачів Оцінити відповідність партнерських ЗМІ очікуванням споживачів Означити сильні та слабкі сторони партнерських ЗМІ Відстежити зміни якості новин та інформації партнерських ЗМІ в часі KIIS Kyiv International Institute of Sociology
Опис дослідження Метод: фокус-групові дискусії Географія дослідження: 6 міст Запоріжжя Суми Львів Тернопіль Миколаїв Харків Обсяг дослідження: 12 фокус-груп щорічно протягом 5 років (2004-2008). По 2 фокус-групи в кожному місті. Більше 100 респондентів щорічно. Цільова група: населення віком 20-45 років, яке отримує новини та інформацію через місцеві ЗМІ KIIS Kyiv International Institute of Sociology
Опис дослідження Від 32 до 53 досліджуваних партнерських ЗМІ: телеканалів радіостанцій друкованих видань У фокус-групових дискусіях обговорювались: Очікування споживачів щодо ЗМІ, Найважливіші характеристики інформаційного матеріалу; Відповідність партнерських ЗМІ очікуванням споживачів: Якість новин та іншої інформації в місцевих ЗМІ, професійний рівень та досвід журналістів, Теми, що на думку споживачів, адекватно висвітлюються та інформація, якої бракує в місцевих ЗМІ та ін. KIIS Kyiv International Institute of Sociology
Роль ЗМІ в житті населення Використання ЗМІ дозволяє: відчувати себе включеними в життя суспільства, в життя власного міста орієнтуватися в подіях, «бути в курсі», відчувати контроль аналізувати та прогнозувати вплив подій на власне життя отримувати практичну вигоду, вирішувати практичні питання вийти за межі власної буденності - відволіктися емоційно розслабитись, провести дозвілля ПОІНФОРМОВАНІСТЬ відчуття компетентності відчуття впевненості в житті відчуття причетності до подій можливість підтримати розмову KIIS Kyiv International Institute of Sociology
Сприйняття основних типів ЗМІ Телебачення: джерело оперативних новин про події в світі, Україні, регіоні; розважальне медіа Радіо: розважальне медіа, “музичний фон”, рідко використовується цілеспрямовано для відстеження новин Друковані видання: джерело аналітичних матеріалів з політичної, соціальної, економічної тематики, довідкова функція Місцеві ЗМІ: джерело новин регіону, спосіб проведення дозвілля, можливість орієнтуватися у своєму місті Інтернет Все частіше називається основним, найнадійнішим, найбільш оперативним джерелом інформації KIIS Kyiv International Institute of Sociology
Загальні найважливіші характеристики ЗМІ достовірність інформативність оперативність актуальність професійність доступність розважальність KIIS Kyiv International Institute of Sociology
Функціональне поле регіональних ЗМІ Своєчасне, повне висвітлення місцевих подій; Висвітлення важливих місцевих проблем; Представлення думок ключових осіб регіону; Створення можливості для обміну інформацією між мешканцями регіону; Орієнтація в культурних подіях; Практична допомога в соціально-побутових потребах. KIIS Kyiv International Institute of Sociology
Роль місцевих ЗМІ в житті населення На додачу, особливістю ролі місцевих ЗМІ є те, що вони є потужним інструментом формування і підтримання локальної ідентичності: Формують уявлення і відчуття спільності із мешканцями свого регіону або свого міста; Місцеві ЗМІ дозволяють більшою мірою враховувати культурні особливості жителів різних регіонів; Місцеві ЗМІ, у порівнянні із загальнонаціональними, дають більше можливостей для встановлення зворотного зв’язку, формування комунікаційного поля між мешканцями місцевості (дзвінки в студію, привіти і привітання друзям / знайомим тощо); Наявність якісних і професійних місцевих ЗМІ допомагає людям відчувати гордість за своє місто, натомість непрофесійність мимовільно викликає думку про “відсталість” і “провінційність” свого міста. KIIS Kyiv International Institute of Sociology
Чого не вистачає регіональним ЗМІ? Відштовхує непривабливий вигляд студії, нецікава, «пісна», одноманітна форма подачі інформації, зовнішній вигляд ведучих програм, їх дикція та невміння вести розмову з запрошеними гостями. (Харків, чол. 40 років, підприємець) …вообще, ни инициативы, ни творчества. (Запоріжжя, жін.,45 років, інженер «Моторсіч) На сьогоднішній день у нас існує шалена конкуренція, у нас є цікаві дійсно канали... міжнародні, російські, займати місце, нащо витрачають час [на перегляд гірших каналів]... (Львів, жін., 40 років, приватний підприємець) У людей есть выбор, и они его делают не в пользу местных каналов (Запоріжжя, чол., 35 років, працює на металургійному заводі) KIIS Kyiv International Institute of Sociology
В чому полягає унікальність локальних медіа? Досліджувана аудиторія (20-45 р.) має яскраво виражену потребу в місцевих новинах Регіональні ЗМІ ближче до повсякденних проблем та потреб мешканців регіону На противагу національним ЗМІ мають можливість висвітлювати місцеву інформацію в деталях Мають сильний вплив на формування відчуття місцевої ідентичності, приналежності до міста / регіону Аудиторія легше отримує підтвердження інформації, про яку дізнається з локальних ЗМІ Можливість установлення щільного та швидкого зворотного зв’язку з аудиторією KIIS Kyiv International Institute of Sociology
Що відрізняє привабливий телеканал чи радіостанцію? Змістовно: Програмна різноманітність наявність як розважальних, просвітницькі так і інформаційних, аналітичних програм Наявність авторських програм Наявність дискусійного формату Рубрика журналістських розслідувань Інтерактивні програми, які використовують зворотній зв’язок з аудиторією Огляд місцевих можливостей, допомога аудиторія «орієнтуватися на місцевості» - афіша, огляди місць відпочинку і т.д. Просвітницькі матеріали присвяченим місту, області та сусіднім областям – історичні огляди, представлення «цікавих куточків», демонстрація можливостей Консультативні програми про виховання дітей, поради психолога, лікаря, юриста KIIS Kyiv International Institute of Sociology
Що відрізняє привабливий телеканал чи радіостанцію? Зовнішньо: Яскравий, збалансований, сучасний дизайн заставок, переходів, зовнішній вигляд студії, Ведучі повинні бути привабливої зовнішності, розкуті, природні, здатні жваво підтримувати розмову Емоційно: Творчий підхід – подобається не обов’язково дорогі, але не заїжджені формати, підходи (напр. Так-ТВ) Динаміка, жвавість Вільний, неформального способу подачі матеріалу журналістами Ведучі: живі, бодьорі, створюють добрий настрій KIIS Kyiv International Institute of Sociology
Чого не вистачає регіональним ЗМІ? Привабливості Професійності Динамізму, оновлюваності Актуальності та оперативності Інтерактивності Включеності в місцевий культурний простір Власного стилю KIIS Kyiv International Institute of Sociology
Схожі презентації
Категорії