Методичні аспекти організації виховної діяльності навчального закладу у світлі концептуальних засад програми
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Методичні аспекти організації виховної діяльності навчального закладу у світлі концептуальних засад програми “Основні орієнтири виховання учнів…” Косицька О.М., завідувач Центру громадянського виховання
Зібратися разом – це початок, триматися разом – це прогрес, працювати разом – це успіх. Г.Форд
Мета науково-методичне та практичне консультування щодо проектування виховної діяльності, цілеспрямованого і професійного управління процесом формування особистості
Знайомство… Якою, на Вашу думку, є стратегічна мета виховання? Що складає зміст виховання учнів ЗНЗ? Які Ви вбачаєте перешкоди на шляху виховання учнів?
Визначення терміну «виховання» Чотири значення: широке соціальне (вплив суспільства); широке педагогічне (вплив навчальних закладів); вузьке педагогічне (цілеспрямована діяльність педагога); гранічно вузьке (вирішення конкретними особами конкретної педагогічної проблеми). («Педагогіка», Ю.Чабанський)
Виховання як життєтворчість - спільна діяльність вихователя і вихованця, спрямована на формування суб’єктивної основи особистості – її свідомості, духовних цінностей, переживань, досвіду.
Проблеми виховання на рівні держави: - не створено нового образу; - криза виховної складової - формули людської духовності; - цінності суспільства не мають міцної духовної основи; - зростання бездуховності серед молоді, антисоціальна поведінка, зневага до правових та моральних норм.
Перешкоди на шляху ефективного виховання Міфологічність цілей Відчуження дитини від процесів цілепокладання Штампування досвіду Недіяльнісні форми виховної роботи Асубкультурність Нерефлексивність виховної роботи
Шляхи подолання перешкод Реальний аналіз виховної ситуації Розробка довгострокової програми (Аналіз - планування - дія) Планування знизу доверху Створення ресурсного забезпечення процесу виховання Мережна взаємодія всіх учасників навчально-виховного процесу
Висновки Без належного підходу, без осмислення питань виховання та навчання ми не зможемо орієнтувати самих себе та учнів на позитивні зміни
Громадянське виховання Громадянське суспільство - це сфера спілкування, взаємодії, спонтанної самоорганізації і самоврядування вільних індивідів на основі добровільно сформованих асоціацій, яка захищена необхідними законами від прямого втручання і регламентації з боку держави і в якій переважають громадянські цінності
Інститути громадянського суспільства Добровільні громадські організації Незалежні засоби масової інформації
Громадянське виховання Громада – об'єднання людей, що ставить перед собою певні спільні завдання; організація, товариство, об'єднання, середовище, гурт, група, угрупування. Тлумачний словник української мови В. Яременка, О. Сліпушко
Сутність громадянського виховання Процес формування громадянськості як інтегрованої якості особистості, що надає людині можливість відчувати себе морально, соціально, політично, юридично дієздатною та захищеною. Концепція громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності
Основні складові змісту громадянської освіти Базові знання про суспільство і механізм його функціонування; уміння, навички (розвиток критичного мислення, комунікативних навичок, ініціативи, автономної здатності розв’язувати конфлікти тощо); цінності (ключові цінності демократичного супільства, що інтегруютьсяу контексті національної культури)
Складові громадянськості Моральна і правова культура (почуття власної гідності, внутрішня свобода особистості, дисциплінованість, повага й довір’я до державної влади, готовність виконувати свої громадянські обов’язки) у гармонійному поєднанні з патріотичними, національними та загальнолюдськими почуттями
Підходи до визначення мети громадянського виховання 1. Республіканська громадянськість (в основі діяльності держави) – авторитарна концепція виховання: відстоюється пріоритет інтересів держави, а не особистості, підкорення особистості державі. 2. Ліберальна громадянськість – виховання особистості, яка перебуває не в гармонії з суспільством і державою, а в гармонії з собою і природою (концепція «природного виховання» Ж.-Ж. Руссо «Суспільний договір»)
Управлінський Інтегративний Взаємостосунки суб'єктів навчально-виховного процесу Організація музейної роботи за різними напрямами Виховні технології Аспекти громадянського виховання
Зміст виховання 1970-2000 рр. розумове фізичне трудове моральне естетичне екологічне економічне правове
Зміст виховання 2001 р. Концепція національного виховання дітей та молоді у національній системі освіти напрями виховання патріотичний правовий моральний художньо-естетичний трудовий фізичний екологічний
науково обґрунтована система соціально значущих якостей особистості, що характеризують її ціннісне ставлення до: самої себе сім’ї, родини, людей праці суспільства і держави природи мистецтва Зміст виховної діяльності 2007…
Системний підхід до організації виховної роботи навчального закладу у світлі концептуальних засад програми “Основні орієнтири виховання учнів…”
Мета виховання (програма «Основні орієнтири виховання учнів…») формування морально-духовної, життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім'янин, професіонал
СКЛАДОВІ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ Цілі: стратегічні тактичні оперативні Методи виховання: активні інтерактивні Визначення результату: Що вимірювати? Як (яким способом) вимірювати? Перехід від контролю до моніторингу знання та уявлення про світ досвід відомих способів діяльності досвід творчої діяльності емоційно-ціннісна оцінка світу Зміст виховання:
Цінності: це поняття або вірування - мають відношення до бажаних кінцевих станів або поведінки - перевершують специфічні ситуації - керують вибором або оцінкою людей, поведінки та подій - впорядковані за відносною важливістю (за Шварцом та Білскі)
Форми цінностей Ідеали суспільства Предметно втілені цінності Особистісні цінності Леонт’єв
«Есть ценности, которые превыше всего, которые принадлежат всему человечеству и которые мы должны совместно оберегать». Святослав Рерих
Формування ціннісного ставлення виявляється у трьох сферах: раціональній (знання, уміння) емоційній (емоції, почуття) діяльнісній (дія, вчинок)
- націлити педагога-вихователя на формування системи смисло-життєвих цінностей учнів; - сприяти інтерактивній взаємодії всіх суб’єктів навчально-виховного процесу. МЕТА ВИДАННЯ:
Формування системи смисло-життєвих цінностей учнів Алгоритм проведеня форм виховної діяльності Тема Розділ програми Клас Форма виховної діяльності Мета діяльності Завдання діяльності План підготовки виховної діяльності План проведення виховної діяльності Загальні висновки Використана література
-Розробка посібника “Виховний потенціал уроку” -Створення комплексно-цільових програм (проектів) організації виховної діяльності ЗНЗ Орієнтири на майбутнє
Виховні технології Учнівські соціальні проекти – форма участі молоді у розв'язанні спільних питань, в управлінні своєю державою. Мета – допомога підліткам у навчанні розв'язувати місцеві проблеми, здійснювати громадянські дії; опанувати форми демократичної поведінки, ефективного спілкування та рівноправного партнерства.
Реалізація учнівського соціального проекту Створення команди. Визначення проблеми. Вивчення проблеми. Визначення шляхів розв'язання проблеми. Планування діяльності. Реалізація плану дій командою. Презентація матеріалів дослідження. Підсумок. Оцінка досвіду. Рефлексія.
Тріпотіння крил метелика з одного боку земної кулі здатне розбудити буревій на іншій її стороні (мудрість дзен-буддизму)
Схожі презентації
Категорії