Адаптація 10 класу до навчання у старшій школі
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Адаптація 10 класу до навчання у старшій школі Особливості навчання учнів старшої школи Що таке адаптація? Що таке соціальна адаптація? Періоди адаптації Проблема адаптації в новому Проблема адаптаційного періоду десятикласників Основне завдання учителя в період адаптації Які особливості потрібно враховувати батькам дорослих школярів Рекомендації вчителям Рекомендації батькам Корисні посилання на сайти Інтернет ресурси Дякую за увагу Виконала соціальний педагог Красилівського НВК Забудько Оксана Михайлівна
Старші школярі вже включаються в новий тип діяльності-навчально-професійний. Навчальна діяльність для учнів старших класів є засобом реалізації життєвих планів, тому вона спрямована на структурну організацію і систематизацію індивідуального досвіду шляхом його розширення і поповнення. У цьому віці навчальна інформація може бути осмислена самостійно і учні здатні самі вибирати форми отримання інформації.
це сукупність фізіологічних, психологічних та соціальних реакцій, що лежать в основі пристосування організму особистості до зміни навколишніх умов життя, спрямованих на створення передумов нормального функціонування в незвичних умовах проживання і діяльності.
– це пристосування людини до умов соціального середовища , яке передбачає: 1. адекватне сприйняття навколишньої дійсності і самого себе; 2. адекватну систему відносин і спілкування з оточуючими; 3. здатність до праці, навчання, організації дозвілля та відпочинку; 4. здатність до самообслуговування і самоорганізації; 5. мінливість (адаптивність) поводження відповідно до очікування інших.
Перший період адаптації – це перший рік життя дитини, до того ж перші три місяці-це період критичної адаптації. Другий період адаптації – починається з того часу, коли дитина вчиться розмовляти. Третій період - входження дитини в колектив (яслі, садочок) . Четвертий період – навчання в школі, де дитина переживає процес адаптації декілька раз – в 1 класі, 5 класі, 10 класі.
Дуже важливою для сучасного 10 класу є проблема адаптації до нового колективу, оскільки мало хто при навчанні в 10 класі залишається в тому ж самому колективі, в якому вчився до цього.
неадекватне сприйняття навколишнього світу і власної особистості може виявлятися в зниженні конструктивності поведінки, частих афективних реакціях, виникає пригніченість і депресія. Подібний стан прийнято кваліфікувати як соціально-психологічну дезадаптацію, яка потребує індивідуальної роботи з психологом
надати учням інформацію для роздумів, яка буде мати високий ступінь проблемності, забезпечить вільний вибір і необхідність визначення власної точки зору.
По-перше, частина дітей (мабуть, все ж таки, невелика) вже визначилася з своїми професійними перевагами, хоча психологи звертають особливу увагу на той факт, що вибір професії – це процес, який проходить протягом тривалого періоду. По-друге, іншою особливістю старших підлітків стає повернення інтересу до учбової діяльності, що не може не радувати батьків. Більшість батьків хотіли б, щоб їхні діти пішли вчитися далі, отримали вищу освіту.
При визначенні профілю навчання враховуйте не лише здібності, а й професійні наміри учнів. Будуйте навчальний процес так, щоб учні сприймали профільне навчання як можливий у майбутньому вид діяльності. Переконуйте, що успішність навчання залежить лише від самих учнів, їх готовності брати на себе відповідальність за своє майбутнє. Для підвищення згуртованості класу, формування навичок групової взаємодії, пропонуйте учням розв’язувати спільно проблемні ситуації та обов’язково аналізувати результати своєї роботи, визначати причини невдач та успіхів. Порівнюйте роботу учня з його попередніми роботами, а не з роботами інших. Уникайте критики учнів при свідках. Не наполягайте на відповідях біля дошки тих дітей, які виявляють тривожність. Краще об'єднуйте їх у групи. Надавайте можливість учням висловлювати свої думки.їх індивідуальність та впевненість.
Допоможіть дитині обрати майбутню професію, але не робіть це за неї, не тисніть на її вибір. Діліться власним досвідом, не забувайте, що Ви колись теж були старшокласниками. Якщо дитина робить щось неправильно, не кричіть і не вказуйте що робити, а намагайтеся пояснити можливі варіанти вирішення проблеми і нехай дитина сама обере той варіант, який підходить їй найбільше. Пам’ятайте, виховуючи старшокласника, не потрібно робити все за нього або навпаки залишити один на один зі своїми проблемами, а будьте готові йти з ним разом, йти поруч, іноді – трішки попереду, якщо потрібно,то спрямувати у потрібному напрямку.
http://school124.edu.kh.ua корисні поради батькам маймутніх старшокласників http://teacher.at.ua/ вчитель вчителю, учням та батькам http://ostriv.in.ua Шкільний портал “Острів знань” http://www.solnet.ee Дитячий портал http://nvk3.se-ua.net Поради психолога
Інтернет ресурси: klasnaocinka.com.ua/ru/article/osob... sch17.klasna.com/ru/article/osobliv...
Схожі презентації
Категорії