Вставні речення розділові знаки при них
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
ВСТАВНІ РЕЧЕННЯ, РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ ПРИ НИХ Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»
Робота з текстом 1.Прочитати текст. Визначити його стильову належність. 2.Аргументувати свою думку, ілюструючи її прикладами з тексту. 3.Знайти речення зі вставними словами і реченнями. Звернути увагу на їх будову.
Створення проблемної ситуації щодо розстановки розділових знаків у синтаксичних конструкціях зі вставними реченнями 1.Проаналізувати синтаксичні конструкції зі вставними реченнями. 2.Самостійно сформулювати правила вживання розділових знаків. 3.На основі спостереження за пунктуацією в синтаксичних конструкціях зі вставними реченнями учні розкривають закономірність розстановки розділових знаків та інтонаційні особливості.
Відновлення речень зі вставними словами і реченнями у зв’язному висловлюванні 1.Прочитати. Визначити тип і стиль мовлення. Увести в текст вставні слова і речення, подані в довідці. Записати відновлений текст, розставивши потрібні розділові знаки. Довідка: отже; як уже зазначалося; насправді ж учені заперечують цю можливість; наприклад. 2.Пояснити розділові знаки і вживання великої літери.
Вибіркове письмо Виписати спочатку речення із вставними конструкціями, а потім — із вставленими. 1.Це ж — справа твого серця, як ти сама колись говорила! (О. Донченко). 2. Завжди у своєму селі (а також у лузі, у полях) приглядався до лелек (Є. Гуцало). 3. Але ж, я гадаю, ви не з полохливих? (О. Гончар). 4. За відомостями тієї ж Рєпніної, Глафіра Псьол була родичкою Гоголя. 5. Стара княгиня Варвара Олексіївна - їй було тоді вже 65 років — майже зовсім осліпла і рідко з’являлася в салоні (З тв. П. Жура). 6. З цієї провесни (а може й раніше) снується в твоїй пам’яті дивна мелодія материної пісні (Є. Гуцало)
Трансформація цитат на синтаксичні конструкції зі вставними реченнями 1.З допомогою вставних слів увести цитати, автори яких названі в дужках. Перше речення - колективно, решта (по два) — за варіантами. 2.Усно перебудувати речення зі вставними словами на синтаксичні конструкції зі вставними реченнями.
Диктант-тест з обґрунтуванням Знайти синтаксичну конструкцію зі вставним реченням. Свій вибір обґрунтувати. А Напевне, це й справді не жінка, а саме літо йде собі за городами, лісами, співаючи, нахиляється до суничників і грибовищ, підіймає руки до плодючого дерева (М. Стельмах). Б Тепер, щоправда, довкола було досить голо і сумно (І. Франко). В Там батько, плачучи з дітьми (а ми малі були і голі), не витерпів лихої долі, умер на панщині (Т. Шевченко). Г Я, по правді, сказавши, й тепер трохи дивуюсь, що мені так легко пишеться до Вас (Леся Українка).
Сприймання й відтворення висловлювання зі вставними реченнями 1.Прослухати текст. Визначити тип мовлення й основну думку висловлювання. Яке стилістичне навантаження несуть у тексті вставні конструкції? Поміркувати, з якою метою автор використовує слова, що позначають час, від найменшої одиниці (секунда) до найбільшої (життя)? 2.Зробити усний синтаксичний розбір конструкцій зі вставними реченнями. 3.Зробити словотвірний розбір виділених слів (за варіантами). 4.Підготувати усний докладний переказ тексту, використовуючи конструкції зі вставними реченнями.
Домашнє завдання Прочитати вислів. Побудувати письмовий твір-роздум, розкриваючи його зміст. Використати вставні речення. Творчість природи і творчість людини відрізняються ставленням до часу: природа створює теперішнє, а людина створює майбутнє. (М. Пришвін)
Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку» © ТОВ «Видавнича група ˝Основа˝», 2011 Джерела: 1.Нікішина Т. В. Усі дидактичні матеріали з української мови у 8 класі. — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 224 с. 2.Омельчук С. А., Ляшкевич А. І. Усі уроки української мови у 8 класі / упор. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. І. Ляшкевич — Х.: Вид. група «Основа», 2009. — 331 с. 3.Омельчук С. А. Сучасний урок української мови у 8 класі / уклад. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. Ф. Соломахін, М. В. Чаловська — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 200, с. 4.Федоренко В. Л. Мовні цікавинки. Нестандартні дидактичні матеріали. — Х.:Вид. група «Основа», 2006. — 320 с.
Схожі презентації
Категорії