Вибірковий переказ тексту з елементами опису приміщення
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Тема. Вибірковий переказ тексту з елементами опису приміщення. Мета: познайомитись із життям наших пращурів, із їх приміщенням; навчитись вибирати необхідне з тексту відповідно до завдання; збагатити словниковий запас лексикою, пов’язаною з народними традиціями, звичаями, з природою рідного краю, його історією і етнографією; проявити інтерес і повагу до минулого країни, любов до українського народу.
1. Пояснити значення слів: причілок - бокова стіна будинку; долівка – підлога сволоки – поздовжні або поперечні балки, які підтримують стелю 2. Записати назви речей, що були у традиційному українському житлі: ікони, піч, стіл, лави, ослінчик, скриня, піл, мисник, жердки, посвіти
3. Записати контекстуальні слова-синоніми: Парадний кут – червоний кут, покуть, святий вугол; Фасадна стіна – чільна, передня; Поличка для посуду – мисник, судень; Посвіт – лучинка, світик; Розміщувати – ставити, встановлювати, робити; Розташовуватися – міститися, знаходитися.
З’ясувати орфограми у словах: Інтер’єр, рута-м’ята, начебто, свіжовибілене, обмазка, настінний розпис, рослинний, різнотрав’я, щосуботи, уздовж стіни, попід стіною, піччю, дерев’яний, навпроти печі.
Питання для бесіди Визначити тему тексту. Що було центральною деталлю у інтер’єрі української хати? Як освітлювалася хата? Чим господині прикрашали хату? Як підтримували чистоту в приміщенні? У яких художніх творах, що вивчалися вами, автори описували інтер’єр української хати?
Піч – головна споруда в хаті. Попід стінами у хаті… Долівка в українському помешканні. Прикраси та обереги.
П А М ’ Я Т К А Зрозуміти задум автора. Установити послідовність подій. Усвідомити причинову залежність однієї події від іншої. Звернути увагу, чи немає в уривку, крім викладу подій, інших елементів: опису, переживань дійових осіб, роздумів тощо. При написанні дотримуватись плану. Використовувати в роботі яскраві слова, образні вирази. Стежити, щоб виклад відповідав змісту уривка і завданню. Стежити, щоб усі абзаци й речення були зв’язані між собою, речення побудовані правильно. Написане перевірити: чи немає в роботі орфографічних, пунктуаційних і стилістичних помилок.
Схожі презентації
Категорії