УРОК З УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ З ТЕМИ «ВІДОКРЕМЛЕНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ»
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ З ТЕМИ «ВІДОКРЕМЛЕНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ» Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»
Дати відповіді на запитання. 1.Яку функцію в реченні виконують відокремлені члени речення? 2.Які члени речення можуть бути відокремленими? 3.Чи завжди відокремлюються означення? Навести приклади. 4.За яких умов відокремлюються прикладки?
5.Як відрізнити відокремлені члени від відокремлених уточнювальних членів речення? 6.Які розділові знаки вживаються в реченнях з відокремленими членами? 7.У яких стилях мовлення переважають речення з відокремленими членами? 8.Яким синтаксичним конструкціям синонімічні речення з відокремленими означеннями й обставинами? Відповідь проілюструвати прикладами.
Лінгвістична діагностика з елементами кодової роботи Прочитати текст. Записати його, розставляючи потрібні розділові знаки. Визначити номери речень, що відповідають поданим характеристикам: А Речення, не ускладнені відокремленими членами. Б Речення, ускладнені відокремленим означенням. В Речення, ускладнені відокремленим додатком. Г Речення, ускладнені відокремленою обставиною.
Пошуково-вибіркова робота 1.Прочитати речення. Визначити їх стильову належність. Якої наукової галузі вони стосуються? Записати речення, згрупувавши їх за типами відокремлених членів. 2.Яку роль відіграють конструкції з відокремленням у текстах наукового стилю? 3.Виділити в реченнях граматичні основи. Дослідити, які речення за будовою є односкладними. Визначити вид односкладних речень.
Творчий диктант 1.Відновити й записати текст, уставляючи з довідки потрібні за змістом відокремлені члени. Пояснити вживання розділових знаків. Довідка: як у люстро; не виникнувши ще з моря; на схід сонця; розмальовуючи його безкраю просторінь привабливими кольорами; понадимавши на чайках вітрила. 2.Визначити вид відокремлених членів речення. Дослідити, який із них є «зайвим»? Свій вибір обґрунтувати. 3.Об’єднавшись у пари, скласти продовження розповіді (3–4 речення), використовуючи відокремлені члени. 4.Зробити висновок про функцію відокремлених членів у мовленні.
Пунктуаційний практикум 1.Записати висловлювання, розставляючи потрібні розділові знаки. Знайти відокремлені члени, підкреслити їх. 2.Визначити, у яких реченнях ужито невідокремлені означення, виражені дієприкметниковим зворотом. Трансформувати ці речення так, щоб невідокремлені означення стали відокремленими. 3.Зробити синтаксичний розбір речень з відокремленими членами, скориставшись алгоритмом.
Відтворення деформованого висловлювання з елементами аналізу 1.Записати уривки з поезій так, щоб рядки римувалися. 2.Розставити потрібні розділові знаки. 3.Виділити відокремлені члени. Назвати їх вид і спосіб морфологічного вираження. 4.Дослідити, у яких поетичних уривках ужито відокремлені уточнювальні члени речення.
Дослідження-трансформація Трансформувати речення так, щоб вони були ускладнені відокремленими членами. Визначити їх вид
Творче конструювання Подані речення ускладнити відокремленими членами. Визначити синтаксичну функцію відокремлених членів. 1.Відокремленим означенням: Наше життя - це своєрідний храм ... . 2. Відокремленою прикладкою: Ім’я Валерія Лобановського ... відоме сьогодні всій Україні. 3.Відокремленим додатком: В Інтернеті представлено безліч сайтів ... . 4. Відокремленою обставиною: Наша дорога вела просто на південь ... .
Домашнє завдання 1.Скласти узагальнювальну схему з теми «Відокремлені члени речення», на основі якої підготувати повідомлення в науковому стилі. 2.Скласти твір-мініатюру на тему «Наша далека й близька історія», використовуючи речення з відокремленими членами
Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку» © ТОВ «Видавнича група ˝Основа˝», 2011 Джерела: 1.Нікішина Т. В. Усі дидактичні матеріали з української мови у 8 класі. — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 224 с. 2.Омельчук С. А., Ляшкевич А. І. Усі уроки української мови у 8 класі / упор. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. І. Ляшкевич — Х.: Вид. група «Основа», 2009. — 331 с 3.Омельчук С. А. Сучасний урок української мови у 8 класі / уклад. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. Ф. Соломахін, М. В. Чаловська — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 200, с. 4.Федоренко В. Л. Мовні цікавинки. Нестандартні дидактичні матеріали. — Х.:Вид. група «Основа», 2006. — 320 с.
Схожі презентації
Категорії