УРОК З УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ З ТЕМИ «ДРУГОРЯДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ»
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ З ТЕМИ «ДРУГОРЯДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ» Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»
Дати відповіді на запитання й виконати завдання. 1.На що вказує означення? Які види означень ви знаєте? Навести приклади. 2.Як називається образне означення в художньому мовленні? Яка його стилістична роль? Відповідь проілюструвати прикладами. 3.Чому, на вашу думку, прикладка є різновидом означенням? Назвати основні правила правопису прикладок.
4.Що таке додаток? Як відрізнити прямий додаток від непрямого? 5.Які види обставин вам відомі? Чим вони виражаються, на які запитання відповідають? 6.Яким членом речення виступає порівняльний зворот? 7.Які другорядні члени речення можуть належати до групи підмета і до групи присудка, а які — лише до групи присудка? Довести це на прикладах
Робота з текстом (робота за варіантами) 1.Прочитати текст. Дібрати до нього заголовок. 2.З’ясувати стильову належність висловлювання. Назвати граматичні основи речень. 3.Схарактеризувати другорядні члени речення групи підмета і групи присудка (усно).
Синтаксичний розбір речень 1.Прочитати текст. Довести, що висловлювання належить до художнього стилю. Яке речення за будовою є «зайвим»? Цілими днями Улянка блукала в лісі. Її вабив таємничий Одудів яр. Любила лежати дівчинка у високій траві на галявині. Ця галявина була як райдужне око старого лісу. Лежала дівчинка на галявині, і полуденна спека пашіла млістю й духом нагрітого листя. Вона відчувала себе маленькою хазяйкою в цьому лісі! (За О. Донченком). 2.Зробити синтаксичний розбір простих речень, користуючись алгоритмом.
Творче моделювання 1.Доповнити народні вислови, дібравши їх продовження з другого стовпчика. Записати їх, розставляючи потрібні розділові знаки. 2.Зробити синтаксичний розбір речень. 1.Рідний край 2.Кожному мила 3.Кожний край 4.Жити 5.Узявший меч своя сторона. має свій звичай. від меча й пропаде. вітчизні служити. земний рай.
АЛГОРИТМ синтаксичного розбору двоскладного речення 6. Знайти другорядні члени (якщо є). Схарактеризувати спочатку другорядні члени речення групи підмета, потім – групи присудка 4. Схарактеризувати головні члени речення – підмет і присудок 3. Виділити граматичну основу. Довести, що речення двоскладне Непоширене Поширене Неокличне Окличне Спонукальне Питальне Розповідне 1. З’ясувати вид речення за метою висловлювання 2. Указати на вид речення за емоційним забарвленням 5. Визначити вид речення за наявністю другорядних членів
Творче конструювання (робота в міні-групах) Об’єднавшись у міні-групи, поширити подані речення другорядними членами, указавши на спосіб їх морфологічного вираження. В одне з речень увести порівняльний зворот. 1-ша група: 1. Нація має звичаї. 2. Збереглося багато повір’їв. 2-га група: 1. Поставлено завдання. 2. Природа залишається загадкою. 3-тя група: 1. Людина прагнула пізнати природу. 2. Змінився ліс
Домашнє завдання 1. Узагальнити теоретичний матеріал про другорядні члени речення. Підготуватися до тематичної контрольної роботи у формі тестових завдань закритої і відкритої форми. 2. Написати (на вибір): а) твір-опис краєвиду в художньому стилі, використовуючи художні означення, непоширені прикладки й порівняльні звороти; б) твір-роздум у публіцистичному стилі на тему «У чому проявляється мудрість людини?», використовуючи обставини різних видів та порівняльні звороти.
Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку» © ТОВ «Видавнича група ˝Основа˝», 2011 Джерела: 1.Нікішина Т. В. Усі дидактичні матеріали з української мови у 8 класі. — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 224 с. 2.Омельчук С. А., Ляшкевич А. І. Усі уроки української мови у 8 класі / упор. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. І. Ляшкевич — Х.: Вид. група «Основа», 2009. — 331 с. 3.Омельчук С. А. Сучасний урок української мови у 8 класі / уклад. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. Ф. Соломахін, М. В. Чаловська — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 200, с. 4.Федоренко В. Л. Мовні цікавинки. Нестандартні дидактичні матеріали. — Х.:Вид. група «Основа», 2006. — 320 с.
Схожі презентації
Категорії