То як же змінюється іменник?
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Бесіда за питаннями То як же змінюється іменник? Для чого служить однина, множина? Чи всі іменники мають форму однини й множини?
Тема уроку: Число іменників (повторення). Іменники, що мають форму тільки однини або тільки множини
М е т а у р о к у : *закріпити відоме учням про число іменників, поглибити й розширити знання про цю граматичну категорію; *розвивати й удосконалювати навички й уміння правильно визначити число іменників; *виховувати граматичну увагу й пильність, любов до рідної землі
“Мікрофон” Про що ви хочете почути на уроці, опрацьовуючи тему “Число іменників”? У який спосіб можна повторити відоме й опрацювати нове про число іменників?
Ланцюжкове спостереження Поставити подані іменники у формі множини (якщо це можливо) і зробити висновок про те, чи всі з них мають форми однини й множини Стіл – Небо – Вікно – Яблуко – Цукор – Тепло –
Робота з підручником Опрацювати теоретичний матеріал підручника (ст.138) про вживання іменників тільки в однині або тільки в множині
Дібрати якомога більше іменників, що мають тільки форму однини (І в.), тільки множини ( ІІ в.), а саме: назви речовин, маси матеріалу; назви ігор; географічні назви; назви почуттів, станів.
Робота з підручником Опрацювання теоретичного матеріалу (ст.138) про збірні іменники Усне виконання вправи 250
Інтелектуальна розминка Відгадай! 1. Не ступивши від порога, вже знайшов аж дві дороги! Подивись – обидві рівні. По одній на кожну ногу.
2. Два кільці, два кінці, а посередині – цвях. 3. Своїх очей не має, а бачить допомагає. 4. Ходить, ходить, а в хату не заходить.
5. Що це, друже? От послухай: дві голоблі поза вуха. А на очі коліщата, А на ніс – сідло горбате.
8. Дві в руках, дві в ногах, не провалишся в снігах, а поїдеш легко ти, тільки ляжуть два сліди.
Вибірковий диктант Виписати іменники, вказати граматичне число кожного з них. Мов ясочка, схилилася над вербовою колискою молода мати. Обережно колише свого первістка, наспівуючи колискову: “Ходить сон коло вікон. Заплющ оченята, стули губенята, моє голуб’ятко, пора тобі спати”.
Розподільний диктант тільки однина тільки множина Житомир окуляри Умань сани Корчувате труднощі Ірпінь радощі Вінниця іменини ворота
Словникова робота О м е л а, ж.р. – вічнозелена багаторічна рослина, що паразитує на багатьох різних породах дерев Лікувальні властивості залежать від виду рослини, на якому паразитує омелаю
“Незакінчені речення” Закінчити речення: “Сьогодні на уроці…: а)…я дізнався… Отже, я знаю…” б)…я зрозумів… Отже, я вмію…”; в)…я переконався… Отже, я впевнений…”; г)…я замислився… Тому я хотів би…”.
Домашнє завдання §17, повторити §15 2. Виконати вправу №252 (письмово) 3. Написати, вказуючи число використаних іменників, твір- мініатюру “Люби і знай свій рідний край”
Схожі презентації
Категорії