Споріднені слова
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Активізація класу Хвилинка чистопису. - Речення напишемо про героя загадки. В мене є великий хист, Я співаю, як артист. Спів мій радісний усюди Дуже люблять слухать люди.
Робота в зошитах Ле ей ель ку Летіть , соловейки, на нашу земельку. Поділимо слово соловейко на склади для переносу. - Яку орфограму зустрічаємо в цьому слові? …ловей Во…на сой…
повторення Скільки в кожному слові складів? Як це можна взнати? Як ми переносимо ці слова із рядка в рядок? Чи можна інакше перенести слово сой-ка? Пригадайте,які ще є випадки переносу, які ми повинні пам´ятати.(га-йок, сяє, Оль-га, гіл-ля, си-ньою).
Актуалізація опорних знань Диктант. Головні члени речення. Службові слова. Творча робота. - Поширити речення. Посипав сніг.
Повідомлення теми і завдань - Діти! До нас на урок прибули з країни Граматики дуже цікаві гості. Це споріднені слова або слова “родичі”. Усі родичі – це сім´я. А сім´я живе в одному домі. У мові прийнято цей дім називати гніздом, точніше словотворчим гніздом, в яке, як чарівні пташки, “злітаються” слова. Сьогодні на уроці ми дізнаємося, які слова називаються спорідненими, навчимося складати словотворчі гнізда, визначати спільну частину споріднених слів – корінь.
Формування поняття “споріднені слова” Дубок - це маленький дуб дубовий листок – частина дуба Дуб, дубок, дубовий. Робота з підручником( закріплення) . Вправа 50(самостійно). Висновок роблять діти. Правило – заучування(ст. 26).
Фізкультхвилинка Бджілки крильця розправляють, Їх до сонця підіймають. Потім можна політати І медку вже назбирати. На галявину злетілись, Та нектаром поживились, Потім знову полетіли, І у сотки залетіли.
Засвоєння поняття “корінь” * Легенда про корінь. * Робота в групах (вправа 52, 54). *Гра “ одягни корінь”. Вод_, вода, водій, водяний, водичка, водити, водний…
Фізкультхвилинка Бджілки крильця розправляють, Їх до сонця підіймають. Потім можна політати І медку вже назбирати. На галявину злетілись, Та нектаром поживились, Потім знову полетіли, І у сотки залетіли.
Казка “ Родичі” Йшли колись стежкою гусак, гуска і гусенята, а назустріч їм повзла гусениця. - Я гусак, це – гуска, а то – гусенята, - ввічливо відповів гусак. – А ти хто? - А я ваша тітка, - похвалилася гусениця. Гуси ображено загелготали. - Чи зрозуміли ви, чому образилися гуси? - Що ж вийшло насправді? - Які слова називаються спорідненими? Наведіть приклади. - За власними спостереженнями, скажіть, чи достатньо звукової подібності для того, щоб слова вважати спорідненими?
Саморефлексія Я, учень (учениця) 2 – го класу… Знаю про -------- головні слова в реченні ---------- корінь слова ---------- перенос слів із рядка в рядок Вмію ---- визначати головні члени речення --------- визначати корінь у словах -------- добирати спільнокореневі слова -------- переносити слова з рядка в рядок
Схожі презентації
Категорії