X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Вправи на закріплення вміння добирати споріднені слова

Завантажити презентацію

Вправи на закріплення вміння добирати споріднені слова

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Буткова Людмила Олександрівна вчителька початкових класів Холминської ЗОШ І-ІІІ ступенів Корюківського району УРОК-ГРА з української мови (2клас) Узагальнення знань і вмінь щодо кореня і спільнокореневих слів

Слайд 2

Тема уроку Узагальнення знань і вмінь щодо кореня і спільнокореневих слів

Слайд 3

Мета Узагальнити, закріпити знання дітей з теми «Корінь слова. Спільнокореневі слова», удосконалювати вміння визначати і добирати спільнокореневі слова, виділяти корінь, формувати увагу до лексичного значення слова, розвивати зв’язне мовлення, виховувати любов і бережливе ставлення до природи.

Слайд 4

Мультимедійне обладнання, картки для індивідуальної роботи, пазл-картина, картки для домашнього завдання (диференційовані) з розмальовками. Тип уроку Урок узагальнення та систематизації знань

Слайд 5

І. Організація початку уроку Холодно зараз у лісах і лугах, Холодно зайчикам, лискам, птахам. Затишно, тепло в класі у нас. - Доброго дня вам! – вітаю я вас.

Слайд 6

ІІ. Перевірка домашнього завдання 1. Робота за картками Картка 1 Додаткове завдання ( усно ). Назвати з записаних слів іменники. Що вони означають? (Відповідь: назви предметів) До поданих слів дібрати спільнокореневі, записати і позначити корені. Мороз -________________________. Хмара -________________________.

Слайд 7

Картка 2 Прочитати українську народну пісеньку, підкреслити спільнокореневі слова, позначити корені. Додаткове завдання ( усно ). - Назвати звертання. Як виділяються на письмі слова-звертання? ( Відповідь: комами або знаком оклику.) Іди, іди, дощику, Зварю тобі борщику. Тобі - каша, мені – борщ, Щоб ішов хороший дощ!

Слайд 8

2.Перевірка домашньої вправи 76, с. 35 ( Відповідь: пень.) - Від якого слова утворилися ці слова? ( Відповідь: опеньки, пеньки, опенят, пень.) - Які спільнокореневі слова ви знайшли в даному вірші? - Чи можна його поділити для переносу? Чому? ( Відповідь: ні, воно складається з одного складу.)

Слайд 9

3. Повторення правил про корінь слова - Що таке корінь слова? - Як визначити корінь слова?

Слайд 10

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку На сьогоднішньому уроці ми з вами повторимо та узагальнимо знання з теми «Корінь слова та спільнокореневі слова». А також удосконалюватимемо вміння добирати спільнокореневі слова і визначати в них корінь. Та й урок у нас буде незвичайний - урок-гра, а саме ми з вами будемо складати пазл. - А що таке пазл? ( Пазл – головоломка, мозаїка, задача, в якій потрібно зібрати цілу картинку із багатьох деталей кривої форми. )

Слайд 11

ІУ. Закріплення та узагальнення знань, умінь, навичок 1. Опрацювання запитань і завдань для повторення (с.36). - Які слова називають спільнокореневими? Наведи приклади. - Чи завжди частини слів, які вимовляються і пишуться однаково, є спільним для них коренем? - Прочитай. В якому з рядків наведено спільнокореневі слова: 1) сміливий, безстрашний, хоробрий; 2) зима, зимовий, перезимувати; 3) літо, літак, літера? - Розкажи, як знайти корінь у слові золотиться? - Склади речення зі словами, спільнокореневими із словом золотиться. ( Виставляння 1 частини пазла. )

Слайд 12

2. « Мозковий штурм » - Прочитати пари слів. - Подумайте, які з них є спорідненими. Син - синок, вода – водичка, літати – літак, вечір - вечірній, гора – горіти. - Чому пара слів «гора – горіти» не є спорідненими?

Слайд 13

3.Гра « Знайди зайве слово » Сова, совеня, совиний, совок.

Слайд 14

Баба, бабуся, бабочка, бабусин.

Слайд 15

Голуб, голубка, голубий, голубиний. ( Виставляння 2 частини пазла. )

Слайд 16

4. Каліграфічна хвилинка - Зима, зимовий, зимувати.(Зразок слів записаний у зошитах.) - Прочитайте подані слова, що їх об’єднує? (Однаковий корінь і значення.) - Який висновок можна зробити? ( Ці слова спільнокореневі.) - Запишіть ці слова каліграфічно, охайно. - Поставте до них запитання. - Що вони виражають? ( Назву, ознаку і дію предмета. ) - Складіть усно речення зі словом, що виражає ознаку предмета. - Запишіть речення.( Який чудовий зимовий ліс!) - Який розділовий знак поставили вкінці речення, чому? ( Виставляння 3 частини пазла. )

Слайд 17

5.Колективна робота До поданих слів допишіть спільнокореневі слова - назви дій та ознак. Що? Який? Що роботи? Дружба Риба Розум Лінь ( Виставляння 4 частини пазла. ) дружний розумний розуміти лінуватись лінивий дружити рибний рибалити

Слайд 18

Фізкульхвилинка Добре те, що сонце світить, (Діти підводять руки догори.) Добре те, що віє вітер, (Діти кистями виконують рухи, як віялом.) Добре те, що цей ось ліс (Діти присідають.) Разом з нами ріс і ріс. (Діти повільно підводяться.) Добре те, що в нашій річці (Діти розводять руки в сторони.) Чиста, не брудна вода, (Діти хитають головою із сторони в сторону.) І мене матуся рідна (Діти крокують на місці.) Після школи зустріча. (Діти плескають у долоні.) Добре гратися надворі, (Діти підстрибують.) Добре вчитися у школі, (Діти сідають на місця.) Добре плавати в ставу, (Діти імітують рухи плавця.) Добре те, що я живу! (Діти підносять руки догори.)

Слайд 19

6. Відгадування загадок, словникова робота Чорно-біла одежина, Зверху - листяна хустина. Як весна – дарує сік, - П’ємо радо цілий рік. - Як ви здогадались? (Береза)

Слайд 20

Загадка В мене ніжка одна — Чобітка не маю, І хоч я без голови,— Шапку одягаю. (Гриб)

Слайд 21

- Як називається гриб, що росте під березою? - Як називається ліс, де ростуть лише берези? - Зараз ми будемо працювати над текстом про березовий ліс. ( Підберезник. ) ( Березняк. )

Слайд 22

7. Робота з текстом - Поясніть значення вислову “Ретельно стереже”. - Прочитайте текст. Біля селища росте березовий ліс. Там красуються старі й молоді берези, а під ними - гриби підберезники. Лісник обійшов лісові стежки й присів на пеньку послухати лісову казку. Він ретельно стереже березняк. - Про кого йде мова в тексті? - Що робив лісник у лісі? - Доберіть до тексту заголовок. - Випишіть споріднені слова, позначте корінь. ( Виставляння 5 частини пазла. )

Слайд 23

Спільнокореневі слова Березовий, берези, підберезники, березняк.

Слайд 24

Ліс, лісник, лісові, лісову.

Слайд 25

Робота з текстом (продовження) - Спишіть перше речення. - Визначте й підкресліть головні слова. - Усно встановіть зв'язок слів у реченні. - Побудуйте звукову модель слова біля. ( Виставляння 5 частини пазла. ) Ліс росте. Ліс (що робить?) росте. Ліс (який?) березовий. Росте (де?) біля селища. = =

Слайд 26

8. Робота по тестах Тест 1 - Спільна частина споріднених слів називається: а) коренем; б) реченням.

Слайд 27

Робота по тестах Тест 2 - Спільнокореневими називаються слова, які мають: а) однаковий корінь та спільне (однакове) значення; б) різні корені.

Слайд 28

Робота по тестах Тест 3 - Дібравши до слова кілька спільнокореневих слів, можна визначити: а) головні слова; б) корінь.

Слайд 29

Робота по тестах Тест 4 - Споріднені слова, в яких однаковий корінь називаються: а) близькими за значеннями; б) спільнокореневими.

Слайд 30

Робота по тестах Тест 5 - До слова білка спільнокореневими є слова: а) білочка, білчин; б) білий, біліє.

Слайд 31

Робота по тестах Тест 6 - До слова щастя близькими за значеннями є слова: а) радість, задоволення; б) щасливе, щастить. ( Виставляння 6 частини пазла. )

Слайд 32

V. Підсумок уроку - Ось нарешті ми склали пазл, у нас вийшла картина. Що на ній зображено? Ваше ставлення до природи? ( Природа. Літній та зимовий ліс, який гарний в різні пори року. )

Слайд 33

Якщо ти переконаний, що кожній людині треба піклуватися про природу, про все живе – простягни руку своїм сусідам і візьми їх за руки. Якщо ти ніколи не залишаєш сміття в лісі, то тупни ногами. Якщо ти не ламаєш гілочок дерев, кущів, то плесни в долоні. Якщо ти саджаєш і доглядаєш квіти, дерева, кущі, то підніми руки. Якщо тобі сподобалася наша картина і зображена на ній природа – посміхнись. Бережіть, турбуйтеся, любіть наш природний світ і він вам віддячить.

Слайд 34

VІ. Домашнє завдання Робота по картках (диференційовані завдання)

Слайд 35

Картка 1 - Прочитати речення. Записати їх у такому порядку, щоб вийшов текст. У споріднених словах позначити корінь. 1. Хліб починається з зернини. 2. Навесні трударі доглядають за посівами. 3. Люди збирають урожай і випікають пахучі хлібини. 4. Улітку виростає золотим колесом хлібне поле. 5. Восени хлібороби сіють добірне зерно. Група А

Слайд 36

Картка 2 Прочитати речення. Записати їх у такому порядку, щоб вийшов текст. У споріднених словах позначити корінь. Вип'є росу з трав. Незабаром вийде сонце. Щебетом привітають сонечко пташки. Починається новий день. Сонячні промені розженуть із галявини туман. Група Б

Слайд 37

Картка 3 Прочитати речення. Записати їх у такому порядку, щоб вийшов текст. У споріднених словах позначити корінь. Смачні будуть огірочки. Галинка пішла на город. Мама засолила їх на зиму. Там вона вибрала огірки. Група В

Слайд 38

На цьому наш урок закінчується. Дякую за увагу! М О Л О Д Ц І !

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська мова