Правопис прийменників. Усний переказ тексту
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Тема уроку: Правопис прийменників. Усний переказ тексту. Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про правопис прийменників, розвивати пам’ять, увагу, мислення, виховувати любов до рідного краю, рідного слова. Обладнання: підручник, твори Г.Коваля, С. Маринчика, Л.Карпенко Тип уроку: узагальнення й систематизація знань.
ХІД УРОКУ І. Організаційна частина. ІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Слово вчителя. Сьогодні ми маємо повторити й узагальнити знання про прийменник. Для роботи використаємо твори ічнянських письменників і поетів. Щоб працювалось цікавіше, пропоную влаштувати змагання. Об’єднайтесь у дві команди, придумайте назви, оберіть капітанів. За кожне виконане завдання ви можете дістати певну кількість балів, а всього за урок – 45. Та хто б не переміг, виграєте всі, бо ви зміцните і поліпшите свої знання з теми “Прийменник”.
ІІІ. Узагальнення й систематизація знань. Розминка (найвища оцінка – 5 б.). Прочитайте уривки з поезії Г.Коваля про рідний край. Випишіть прийменники в зошити, зробить морфологічний розбір їх. Капітани озвучать результати роботи. ...Зелена Ічня. Тополиний гай. Які ліси тут! Як чудово в полі! Любив оцей пісенний край Васильченко, співець людської долі. Збирав тут для пісень весни Розмай Василь Чумак. Серця їх несхололі... Живе й тепер їх віще добре слово Й до земляків приходить на розмову
Мовознавчий турнір. Дайте відповіді на запитання (Кожна правильна відповідь – 2 б.) - Чи має прийменник лексичне значення? - Прийменник – це самостійна чи службова частина мови? - Як поділяються прийменники за своїм походженням? Наведіть приклади. - У сполученні з повнозначними частинами мови прийменники можуть виражати різні відношення. Які саме? Наведіть приклади. - Які особливості вживання прийменників з різними відмінками. Наведіть приклади.
Конкурс кмітливих. (Найвищий бал – 5) Запрошуємо по одному представникові від команд до дошки. Запишіть у три колонки прийменники: прості, складні і складені: Між, з-за, за, заради, поміж, над, з метою, кругом, під час, у справі, посеред, на чолі.
Літературна хвилинка. Усний переказ тексту (найвищий бал – 15 б.). Уважно прослухайте уривок з роману Станіслава Маринчика “Днів і ночей таємниці”, перекажіть, назвіть прийменники. Є старовинна легенда про те, що колись усі закохані були дуже щасливими. Вони не знали, що таке обман, зрада, і сила їхнього кохання та лебединої вірності містилася у величезному люстрі, в яке щодня заглядала богиня кохання. Щоразу дивлячись у те люстро, вона спостерігала, як закохані пестять і голублять одне одного, і як тільки у якоїсь пари виникав конфлікт, богиня кохання посилала до них своїх підопічних, які втихомирювали закоханих. Між ними знову встановлювалися мир, злагода, щастя. Дуже довго жили так закохані пари. Але в небі були і недобрі боги. Одного разу, коли богині кохання не було вдома, до її оселі завітала богиня заздрощів, і раптом вона побачила це величезне люстро і вирішила заглянути в нього. Незнане видовище відкрилось перед її зором: мільйони закоханих пристрасно пестили одне одного, і щасливо втішалися. І заздрісне серце богині від лютого зла блискавично вискочило з грудей і, мов велетенський камінь, впало посередині дзеркала. Воно враз розлетілося на безліч дрібнесеньких друзок, тих скалок виявилось стільки, скільки живе на землі людей, і кожна друзка стала належати окремій людині. Коли богиня кохання повернулася додому і побачила, що її чарівного люстра немає, вона гірко заплакала, і щирі її сльози рясно окропили кожну скалочку, які стали після цього володіти чарівною силою. Наприклад, якщо зустрічалися двоє закоханих і їхні скалочки своїми краями точно підходили одна до одної, тоді між ними виникала вірна і довга любов. Такого шлюбу розбити було не можна. Та оскільки скалок тих кружляло над землею дуже багато, то майже неможливо, щоб всі вони змогли кожною зазубринкою пристати одна до одної. Більшість скалок не підходять одна одній. Тому так мало щасливих закоханих, тому так часто розпадаються шлюби. Але інколи буває й таке, що дві людських долі зустрічаються, і не примірявши країв своїх скалок, розходяться в різні боки. І дуже жаль, що вони пройшли мимо свого щастя ...
Конкурс капітанів. (найвища кількість балів -10 б.) Виразно прочитайте уривки з вірша “Моя Ічня” Любові Карпенко, знайдіть прийменники, зробіть морфологічний розбір їх. Посеред степу, що пропах росою І м’ятою, й духмяним чебрецем, Чарівна Ічня пишною красою Віків загадку у собі несе. Понад садами щебет солов’їний, Берізка з кленом в вальсі обнялись. Моя ти Ічне, золота перлино, - Сам Бог на тебе з неба задививсь.
ІУ. Підведення підсумків. Учитель коментує навчальні досягнення учнів, оцінює якість пізнавальної діяльності (активність, послідовне та чітке доведення думки, обдуманість відповіді, швидке знаходження відповіді), оголошує команду-переможця. Оцінювання учнем власної участі в роботі команди.
У. Домашнє завдання. Складіть речення з прийменниками: з метою, під час, в напрямку, понад, з-за, поряд з.
Схожі презентації
Категорії