Корекційні вправи з української мови після проміжної діагностики.
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Корекційні вправи з української мови після проміжної діагностики. Підготувала: вчитель початкових класів ЗЗОШ № 92 Репетун Т.В.
Логічне мислення. Завдання цього блоку скеровані на розвиток логічного мислення дитини, за яке відповідає ліва півкуля мозку. Завдання подані на вербальному (словесному) рівні.
Виділення суттєвого Мета: розвиток логічного мислення, за яке відповідає ліва півкуля мозку, навчити розрізняти суттєві та несуттєві ознаки того чи іншого поняття, предмета, явища. * Завдання: вибрати з дужок два слова, які найбільше пов’язані з даним).
Приклад: газета ( папір, фото, програма, оголошення, інформація, телебачення). Газету друкують на папері, вона завжди містить інформацію. Але не в кожній газеті є фото, програма, оголошення. Сніг (опади, сніжки, рукавиці, сніжинки, санки). Речення (оповідання, знак питання, зміст, слова, кома). Бібліотека (школа, читач, книга, квиток, стіл). Малина (кущ, варення, ліс, ягода, чай). Телефон (дзвінок, шнур, зв’язок, апарат, квитанція).
Добери антонім Мета: сприяти розвитку розумових здібностей, збагаченню словникового запасу, точності висловлювання, розвитку здатності по різному дивитися на речі, вміння бачити дипольність багатьох явищ. Завдання: дібрати один антонім до всіх прикметників у лівому стовпчику.
Добери синоніми Мета: сприяти розвитку красномовності, збагаченню словникового запасу, образності висловлювання, підвищенню загальної культури мовлення, розумінню краси української мови. Завдання: з’єднати стрілками слова або вирази, які мають однакове значення.
Не второпаю Обхідним шляхом Не до снаги Не збагну Відібрало мову З дорогою душею Манівцями Не під силу За милу душу Заціпило Добери синоніми
Класифікації Мета: розвивати уміння класифікувати, систематизувати, добирати назви, аргументувати вибір. Завдання: слова з останніх двох стовпчиків за змістом віднести до стовпчиків №1, №2. Відповідний номер підкреслити.
№1 №2 корона капці валянки 1,2 ковзани 1,2 берет кеди панамка 1,2 вінок 1,2 капелюх сандалі чоботи 1,2 туфлі 1,2 Класифікації
Розподіли слова на стовпчики: телеграма, лагідний, над, зошит, глечик, біля, охайний, здоровий, міст, розумний, від, без. №1 №2 №3 килим під спокійний
Виключення понять. Що зайве? Кит, дельфін, крокодил, щука, акула. Оен, ено, нео, ное, кне. К2р5, л6в4, б1д7,с5ф8, ц91ш. 31, 452, 759, 284, 678. 6, 8, 7, 2, 4.
Мовні аналогії Мета: розвивати навички аналізу відношень між поняттями, смислового зв’язку між ними. Підібрати слово з п’яти запропонованих за зразком.
Риба – луска; птах – (гніздо, пір’я, дзьоб, лелека, літак). Яблука – яблуня; жолуді – (кабан, дуб, шишка, листя, парк). Картина – художник; вірш – (поет, напам’ять, рима, читання, урок). Мовні аналогії
Евристичне мислення. Завдання скеровані на розвиток еври-стичного (творчого, нестандартного) мислення, за яке відповідає права півкуля мозку. Матеріал подано в стилі “відгадай”. Головна умова тренінгу – мінімум втручань вчителя. Ефективна групова форма роботи, особливо ігровий варіант КВК.
Мовні головоломки. Мета: підвищення інтелектуального рівня учнів, підвищення швидкості та гнучкості мислення (здатність на швидке переключення на нову ідею).
Мовні головоломки. Якщо ТО Молоко = 213141 Компот = 412516 Сік = 784 Кава = 4909 Какао = Сік ківі = 4941 784 4804
Макарони = 2,4,6,8 Кетчуп = 2,5 Сосиска = 2,4,7 Борщ = Хліб = Часник = Якщо То Какао = 49491 Сік ківі = 784 4808 2 3 25
Інтелектуальний тренінг. З року в . З дня на . З ранку до . Ві нок Ри тон д е н ь в е ч о р а р а
Ребуси МІ + 100 = Г + 1 + А = С + 3 + БОК = Р + 1+ А = ПЛЮС + О = ПОЛЮС РУКА + Ч = РУЧКА ПАН + Л = ПЛАН
Дзеркальні анаграми. Естонія – 22 = тон Індія – 20 = дія Туніс – 20 = ніс Гватемала – 32 = тема Кіт – тік гул – луг мир - Рим Си * Ба * Ку * Шра * Утвори нові слова, “віднявши” кілька літер.
Схожі презентації
Категорії