КОНСПЕКТ ПРОЧИТАНОГО (ПУБЛІЦИСТИЧНОЇ СТАТТІ)
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Відбирати найсуттєвіше — справа такої надзвичайної ваги, що неможливий справжній читач, котрий не був би водночас дослідником. Я. Коменський
— Що ви робите? — спитав він кожного. І почув різні відповіді. — Піднімаю на гору каміння,— сказав перший. — Заробляю собі на хліб,— відповів другий. — Я будую храм,— сказав третій.
Комунікативний практикум Відповісти на питання: 1. Чи помічали ви, що прочитане суттєво краще засвоюється та запам’ятовується, якщо читання супроводжується конспектуванням? Прочитайте слова Я. Коменського, що стали епіграфом нашого сьогоднішнього уроку, поясніть їх. 2. Поясніть слова філософа Сенеки: «Читання за допомогою пера стає кров’ю та плоттю».
3. Навіщо нам взагалі потрібен конспект? 4. Яку вимогу до конспекту можна назвати головною? 5. Які труднощі виникають у вас під час конспектування? 6. Як ви намагаєтеся подолати ці труднощі?
Завдання для груп. Група 1 Складіть монологічне висловлювання в публіцистичному стилі на тему: «Уміння складати конспект прочитаного — запорука успішного навчання». Які мовні засоби ви будете використовувати?
Група 2 Порівняйте різні визначення конспекту як лінгвістичного терміна. Складіть своє визначення. Конспект — послідовне викладення змісту тексту. Конспект — найбільш розгорнута форма запису в процесі самостійної роботи над книгою. Конспект — стислий переказ головних думок автора
Група 3 Види конспекту. Переваги і недоліки кожного виду. Коментар учителя. Конспекти можуть бути цитатними, вільними (зміст тексту автор конспекту переказує власними словами), змішаними (поєднання вільного і цитатного видів). Найбільш прийнятним у процесі навчання вважається змішаний конспект, бо він дозволяє, з одного боку, ущільнювати текст, переказуючи його своїми словами, а з іншого — заносити дослівно найбільш важливі цитати.
Група 4 Відредагуйте пам’ятку «Як складати конспект прочитаного», розставивши пункти у правильному порядку та сформулювавши пропущений другий пункт.
Група 5 Розкажіть про вимоги до скорочення слів. Розшифруйте загальноприйняті позначки. Акад.— академік; вид-во — видавництво; гл.— глава; год.— година; гр.— громадянин; див.— дивись; довж.— довжина; заг.— загальний; зб.— збірник; ін.— інші; ін-т — інститут; і т. д.— і так далі; і т. ін.— і таке інше; літ.— літературний; м.— місто; мед.— медичний; напр.— наприклад; млн —мільйон; муз.— музичний; н. е.— нашої ери;
о.— острів; обл.— область; пор.— порівняй; р.— рік, річка; ст.— станція, століття; т.— том; хв.— хвилина; ц. р.— цього року.
У конспектах використовують також різноманітні позначки. Наприклад: !!! — дуже важливо; ? — сумнівно; NB! — звернути увагу; PS — приписка.
Дописати конспект. Підкреслити у конспекті ключові слова і словосполучення. Для майбутніх філологів: складіть презентацію для учнів 8–9 класів «У пошуках мудрості. Вчимося писати конспект». Домашнє завдання
Схожі презентації
Категорії