X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
И та І в кінці прислівників

Завантажити презентацію

И та І в кінці прислівників

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Слайд 2

Прислівник Розділ науки про мову Морфологія Частина мови Самостійна, незмінна Означає ознаку дії, ознаку предмета, ознаку іншої ознаки Відповідає на питання Як? Де? Куди? Коли? Чому? Скільки? Навіщо? Синтаксична роль Обставина, частина присудка

Слайд 3

Змагання «Хто швидше». Наприклад: сміється весело (Як?) – способу дії І команда ІІ команда 1.Почулитут 1.Зустрівнедавно 2. Сказавспересердя 2.Виглядавгарно 3.Відвідуєщодня 3.Дужедобрий 4. Сказавнаперекір 4.Спеціальночекав 5.Зустрілисявчора 5. Гляньте вниз 6.Їдемошвидко 6.Розрізавнавпіл 7.Надзвичайноцікавий 7. Незнайшовніде

Слайд 4

Орфографічна розминка «Вітрила». Розмалювати, сонно, непорушно, невтомно, щоденно, негадано, незрівнянно, невгамовно, часто-густо, не по-нашому,

Слайд 5

ніколи, ненароком, нізвідки, Чернігів, оповідання «Свекор», безпечний, не виконувати, ходьба, нехтувати, виконується, милуєшся.

Слайд 6

Мало знати, потрібно й використовувати . Мало бажати, потрібно й робити. Й. Гете

Слайд 7

Десяте лютого Класна робота

Слайд 8

Чи простежується закономірність у написанні И та І в кінці прислівників восени – навесні докупи – укупі по-вовчи – втричі ? - Яких знань вам ще не вистачає?

Слайд 9

Десяте лютого Класна робота И та І в кінці прислівників

Слайд 10

Запам’ятаймо! У кінці прислівників відповідно до вимови пишемо И або І : згори, угорі, відтоді, звідти. Труднощі становлять прислівники, у яких перед И або І стоять Г, К, Х, Ж, Ч. У кінці прислівників пишемо И: 1) Після букв, що позначають тверді приголосні: восени, навскоки. 2) Після Г, К, Х: залюбки, верхи, навкруги. 3) У кінці прислівників з префіксом по -: по-заячи, по-ведмежи, подекуди. 4) Після Ч, якщо прислівник утворено від дієприслівника: стоячи, лежачи.

Слайд 11

І пишемо: У кінці прислівників після букв, що позначають м’які або пом’якшені приголосні: в цілості, навесні. У деяких прислівниках після Ч: тричі, вночі, удвічі. У кінці прислівників після Ж: насторожі.

Слайд 12

За допомогою вказаних префіксів утворити прислівники. Порівняти правопис слів правої й лівої колонок. Зробити висновок. Указати спосіб творення. сила п´ятниця Що { доба Що { мить днина хвиля

Слайд 13

Запишіть, вставляючи замість крапок потрібні кінцеві голосні та розподіляючи слова у дві колонки з И в кінці з І в кінці Безвіст..., увечер..., угор..., взнак..., уноч..., восен..., врешт..., довол..., насторож…, усередин..., догор..., опівдн..., опівноч..., зсередин..., навік..., узнак..., напровесн..., навскос..., завтовшк....

Слайд 14

Утворіть і запишіть прислівники, скориставшись схемою. Поясніть правопис кінцевого голосного. - Від якої частини мови утворилися прислівники? Яким способом? юнак батько приятель француз сусід ПО - - И

Слайд 15

Завдання Утворіть від поданих слів прислівники, поясніть написання кінцевої букви. По, молодець; по, заєць; в, ніч; три; без, вість; на, вік; за, в, глибина; на, в, круг; мовчати; по, люди; в, осінь.

Слайд 16

Усміхнімось ! Учитель розповідає учням про римлянина, який щоранку тричі перепливав Тибр. - Чому тобі смішно? – запитав він, коли помітив, що один з учнів посміхається. - Мені здається, що він мав би перепливти річку і вчетверте, щоб опинитися на тому березі, де залишив одяг.

Слайд 17

Завдання - переклад Перекладіть словосполучення українською мовою. З двома на вибір складіть речення. Вдвое больше. Немного подождать. Ехать верхом. Стоять молча. Поступить по-человечески. Втрое меньше.

Слайд 18

Завдання Вставити пропущені букви: Трич…, поноч…, по-заяч..., до реч..., щодоб..., верх..., вдвіч..., отутечк..., по-геройськ..., навесн..., вкуп…, трох..., щоноч.., по-молодецьк… У словах, які закінчуються на И, підкресліть третю від початку букву і прочитається закінчення вислову Франсуа Вольтера: “ Коли закінчуєш хорошу книгу, здається, що прощаєшся . . . .

Слайд 19

Культура мовлення. Гра «Коректор». А) Відредагуйте словосполучення, введіть їх у речення. село розташоване; розпечатувати конверт; розмовляти на українській мові тиск упав

Слайд 20

Культура мовлення. Гра «Коректор». А) Відредагуйте словосполучення, введіть їх у речення. село розташоване – село лежить; розпечатувати конверт – розкривати конверт; розмовляти на українській мові – розмовляти українською; тиск упав – тиск зменшився.

Слайд 21

Б) Відкривати, відчиняти, розгортати. «Українською мовою відчиняти можна двері, вікна, ворота, тобто те, що потребує певного фізичного зусилля рук людини. Якщо йдеться про початок функціонування певного закладу або про те, що стало відомим для всіх, то слід казати розгорнути»,- читаємо у Б. Антоненка – Давидовича.» - Відредагуйте речення. Відкрий вікно. На нашій вулиці відчинили нову крамницю. Я відкрила книжку і прочитала параграф.

Слайд 22

Відкрий вікно - Відчини вікно. На нашій вулиці відчинили нову крамницю. - На нашій вулиці відкрили нову крамницю. Я відкрила книжку і прочитала параграф. - Я розгорнула книжку і прочитала параграф.

Слайд 23

Гра “Вірю – не вірю”

Слайд 24

Чи вдалося досягти поставленої мети? - На уроці я навчився… - Я відчув… - Я не зрозумів…

Слайд 25

Домашнє завдання: Вивчити § 20, виконати за підручником вправу 223; скласти або знайти прислів´я з прислівниками на и-і.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська мова