Числівник: загальне значення
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Мета уроку * поглибити знання учнів про числівник як частину мови, дати відомості про поділ числівників на групи за значенням та будовою; формувати вміння знаходити числівники в текстах; * розвивати логічне мислення, пам'ять, вміння використовувати числівники у власних висловлюваннях; * виховувати любов до рідного слова, повагу до українських звичаїв та традицій, історії свого народу.
У канадських преріях на просторах Альберти переселенці з України створили найбільше у світі “пасхальне яйце”. Незвичайний пам’ятник встановлено у 1975 р. Писанка заввишки 9,6 м, завширшки 6,5 м, загальна її висота – 11м. На розробку, виготовлення та встановлення незвичайного монумента затрачено 12 тис. годин часу, використано понад 2 т алюмінієвих конструкцій. Велетенська Писанка зоріє в небесах, як душа України, краса України у канадському містечку Вегревіль.
Кількісними називаються числівники, котрі позначають кількість предметів і відповідають на питання скільки? Серед них виділяють власне кількісні (три, п'ять, сімнадцять, тридцять вісім); дробові (дві третіх, сім цілих три десятих); збірні (семеро,десятеро); неозначено-кількісні (кілька, багато, чимало)
Числівники змінюються за відмінками, а порядкові ще й за числами і родами; В реченні може виступати будь-яким членом речення: підметом, присудком, означенням, додатком, обставиною
Гетьман Іван Мазепа народився 20 березня 1632 року в Мазепинцях на Київщині. Походив зі старого українського роду Мазепів. І вже його діди і прадіди служили в козацькім війську. Ставши гетьманом, Іван Мазепа почав щиро думати над тим, щоб визволити Україну з-під залежності всіх сусідів. Але мусив чинити дуже обережно, бо тоді ( від 1682 до 1725 р. ) панував у Росії цар Петро І, дуже лютий тиран. Іванові Мазепі було дуже нелегко боронити інтереси України. Гетьман Іван Мазепа народився 20 березня 1632 року в Мазепинцях на Київщині. Походив зі старого українського роду Мазепів. І вже його діди і прадіди служили в козацькім війську. Ставши гетьманом, Іван Мазепа почав щиро думати над тим, щоб визволити Україну з-під залежності всіх сусідів. Але мусив чинити дуже обережно, бо тоді ( від 1682 до 1725 р. ) панував у Росії цар Петро І, дуже лютий тиран. Іванові Мазепі було дуже нелегко боронити інтереси України.
1. Летiли качки: одна попереду, двi позаду, двi попереду, одна позаду, одна мiж двома i троє вряд. Скiльки було качок? 2. Мати, дочка, брат, сестра, дядько — скiльки було родичiв? 3. Летiла зграя гусей та й сiли вони в лiсi. Як посiдають по двоє, то одне дерево зайве лишається, а як по одному, то одному нiде сiсти. Скiльки було гусей i дерев?
ЗАВДАННЯ: побудувати діалог на одну з тем («На вокзалі», «У крамниці»), використовуючи числівники
Завдання: від поданих кількісних числівників утворити порядкові за зразком: Дев’ять – дев’ятий Один – три – сорок – сто – вісім – чотирнадцять – двадцять – тридцять один –
Скільки « ніг» має учительський стіл? Скільки синів було у царя з казки «Царівна-жаба»? Скільки разів треба відміряти , щоб один раз відрізати? Чорногуз,бусел, бузько… Скільки місяців становить півроку? Скільки поверхів має наша школа? Який числівник використали у творенні цього слова? Скільки буде два рази по п’ятнадцять? Яка оцінка раніше була найкраща?
Яка частина мови називається числівником? Які числівники називаються кількісними, а які – порядковими? Наведіть приклади. Що нового про числівник як частину мови ви дізналися на цьому уроці? Що на сьогоднішньому уроці було для вас найцікавішим? Чи задоволені ви підсумками своєї роботи?
Всім учням: Параграф 49 ( вивчити правила – с.188, 190) Вправа 449 – с. 190 Додатково: Достатній рівень: підібрати сім-вісім прислів’їв та приказок, в яких зустрічаються числівники ( наприклад: «Семеро одного не ждуть», «Сім п’ятниць на неділю») Високий рівень: Напишіть казку «Якби зникли числівники»
Урок підготувала Урок підготувала учитель української мови та літератури Дігтярівського навчально-виховного комплексу Криса Олена Павлівна
Схожі презентації
Категорії