Алгоритм роботи над помилками
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Буквена Пов’язана з буквою Пов’язана з буквою 1)ненаголошені [е], [и] в корені слова: село, зимовий 2) написання сумнівного приголосного: косьба, легкий 3)подовження приголосних звуків: життя, збіжжя Небуквена 1) апостроф: сім’я, торф’яний 2)дефіс: темно-синій, жовто-блакитний 3)риска(знак переносу) по-ле, во-до-грай
1.Запиши слово правильно. 2.Назви орфограму. 3.Наведи власні приклади. 4.Виконай додаткові завдання на закріплення орфограми.
доріжка-доріжечка стежка-стежечка кружка-кружечка уподібнення приголосних (оглушення дзвінких приголосних глухими) казка-казочка книжка-книжечка галузка-галузочка
1.Розбери слово за будовою(усно) і визнач, у якій частині слова допущено помилку. 2.Виділи орфограму, пригадай, як вона називається і повтори потрібне правило. 3.Запиши слово правильно, добери ряд своїх прикладів. 4. Запиши слово у словничок або запам’ятай його написання.
Слово, у якому до -пущено помилку Назва орфограми Правило приклади сказати написання префіксів з,с е ― тільки перед к,п,т,х,ф списати, створити, сфотографувати, скопіювати
1.Випиши речення, в якому допущено помилку. 2.Підкресли потрібну орфограму. 3.Пригадай назву пунктограми і повтори відповідне правило. 4.Запиши приклад речення з пунктограмою.
Хтось, може, зорями сумними у снах юнацьких не побув. (Л.Костенко). Кома при вставних словах Вставні слова на письмі виділяються комою Фортецю, певно, легше взять ворожу. (Л.Костенко).
1.Знайди слово (словосполучення, речення),у якому допущено помилку. 2.З’ясуй, у чому суть помилки. Пригадай правило, за яким слово пишеться правильно. 3. Запиши слово (словосполучення, речення) правильно; підбери подібні приклади.
Слово, у якому допущено помилку Назва орфограми правило приклади посивілий творення дієприкметників Дієприкметник минулого часу утворюється за допомогою суфікса -л- побілілий почорнілий Найбільш спритнішим виявився Сергій (а треба найбільш спритним) Ступені порівняння прикметників Складна форма найвищого ступеня утворюються за допомогою слова найбільш і прикметника в початковій формі найбільш вдалий, найбільш зручний Сьогодні я написала два листи друзям узгодження іменника з числівником іменник (і прикметник) у формі Н.в. мн. два фармацевти, три флакони, чотири дні
Літери е, и, о, що передають ненаголошені голосні Чергування о,е з і Чергування о,е після шиплячих Чергування голосних у дієслівних коренях и,і після шиплячих г,к,х Озимина, вересень, кошеня сходу-схід, семи-сім чернетка-чорний, шестидесятий-шостий ломити-ламати, нести-ніс, терти-витирати шибка, кипіти, хижаки,щітка
уподібнення зміна приголосних Подвоєння і подовження спрощення легко косьба Птах-птаство,муха-мусі, козак-козацький Розрісся, стаття, міддю Радість-радісний, щастя-щасливий
1)початок речення Цвітуть сади, пшениця колоситься.(М.Луків) 2)позначення власних імен,географічних назв, назв державних і релігійних свят, урядових нагород (Тарас Шевченко,Львів, Президент України, День Перемоги, Різво, Хрест князя Володимира Великого)
1) складні слова (мовно-літературний, англо-український) 2)префікси казна- , хтозна- , будь-, (хтозна-коли, будь-який) 3)поєднання префікса по- і суфіксів –е, -и, -ому, -ему (-єму) у прислівниках (по-перше, по-народному) 4) суфікси -небудь, -таки, -то, -от (хто-небудь, де-таки) 5) модальні частки бо, но, то, от, таки, (скажи-но, як-от)
1)написання не,ні (неволя, не знаючи,ніде, ні в чому) 2)формотворчі частки хай, нехай, бодай, б,би (хай, пише, прочитав би, бодай не зросла) 3) префікси у прикметниках найвищого ступеня порівняння най-, як-, що- (найздібніший , якнайбільший, щонайкращий) 4) числівники,що закінчуються на –сотий, -тисячний, -мільйонний, -мільярдний (десятитисячний, трьохмільйонний) 5)прислівники із суфіксами –о, -е,(-є), -й, -ки, -у(ю),-а(я), -і (повсюди, наяву, спідлоба, мимоволі) 6)прості,складні і складені сполучники (бо, для того щоб, проте, зате) 7)складні слова (суспільнокорисний, складносурядний)
Схожі презентації
Категорії