X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Зображення загальнолюдських проблем боротьби добра і зла в тоталітарному радянському суспільстві (за романом І.Багряного «Сад Гетсиманський»)

Завантажити презентацію

Зображення загальнолюдських проблем боротьби добра і зла в тоталітарному радянському суспільстві (за романом І.Багряного «Сад Гетсиманський»)

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Створила: Гарнага-Гудкова Неля Петрівна, вчитель української мови та літератури Кам'янської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Кам'янської районної ради Черкаської області Зображення загальнолюдських проблем боротьби добра і зла в тоталітарному радянському суспільстві (за романом І.Багряного “Сад Гетсиманський

Слайд 2

Слайд 3

Людина – це найвеличніша з усіх істот. Людина – найнещасніша з усіх істот. Людина – найплідніша з усіх істот. І.Багряний

Слайд 4

Зображення загальнолюдських проблем боротьби добра і зла в тоталітарному радянському суспільстві (за романом І.Багряного “Сад Гетсиманський”

Слайд 5

Іван Багряний – представник когорти українських письменників- емігрантів - Які твори Багряного знаєте, читали? - Яке справжнє прізвище цього письменника?

Слайд 6

Теорія літератури Який художній твір називається романом? З якими видами роману ви знайомі? До якого виду відноситься роман І.Багряного “Тигролови”?

Слайд 7

Перевір себе Роман – це епічний твір, для якого характерне панорамне зображення дійсності, багатоплановість сюжету; у романі відображено великий проміжок часу, багато подій, задіяна чимала кількість персонажів. Види Історичний роман Автобіографічний роман Пригодницький роман

Слайд 8

Проблемне питання І група Бібліографи Чому автор обрав псевдонім “Багряний”? ІІ група Мовознавці Походження вислову “Сад Гетсиманський” ІІІ група Історики Тоталітарна система і її основні ознаки.

Слайд 9

Словник Багряний – густо-червоний, пурпуровий колір. Сад Гетсиманський – це місце, де Юда зрадив Ісуса. Тоталітарна система (режим) – той, що пов’язаний із відвертою терористичною диктатурою, репресіями, ліквідацією демократичних свобод і прав людини. Репресії – покарання, утиски, що їх використовує влада для збереження встановленого порядку.

Слайд 10

Слайд 11

З листа Винниченка до Багряного: “ Вельмишановний Іване Павловичу, велике спасибі Вам за присилку книги і за книгу. Вона – великий, вопіющий і страшний документ. Про неї можна говорити книгами, і, мабуть, чулі люди будуть так говорити”.

Слайд 12

Історія написання Роман Івана Багряного “Сад Гетсиманський вийшов у Німеччині в 1950 році. Він побудований на реальному життєвому матеріалі, який був добре знайомий і пережитий Багряним.

Слайд 13

Конфлікт – зіткнення, сутичка, протистояння двох протилежних сил. Коли на рубежі ХІХ та ХХ століть розпочався глобальний процес оновлення виражально-зображувальних засобів, обумовлених потребою глибокого відображення внутрішнього життя людини, почала змінюватись і сама природа конфлікту – він став менш відкритим, набував більшого психологізму, переходив у підтекстову сферу твору. Щоб простежити за таким конфліктом, захопитись ним, читачеві необхідно напружити свою інтелектуальну діяльність. Проблема – складне теоретичне чи практичне питання, яке потребує вирішення. Словник

Слайд 14

Мозкова атака Чому автор з-поміж безлічі українських імен дав своєму героєві ім'я Андрій? - Хто такі чумаки? Яку вдачу повинні мати?

Слайд 15

Словник Андрій в перекладі з грецької “мужній”, “хоробрий”. Апостол Андрій – Андрія Первозванного вважають першим благовісником Євангелія Христового на землях України. Чумацтво, чумакування – торговельно-візницький промисел, поширений в Україні від ХV століття до середини ХІХ століття.

Слайд 16

Проблемно-пошукове завдання І група Розкрити суть радянської “держави-тюрми”. Індивідуальне завдання Скласти інформаційне гроно щодо цитатної характеристики тоталітарної системи. ІІ група Андрій Чумак – уособлення добра. Індивідуальне завдання Скласти інформаційне гроно щодо рис характеру Андрія Чумака. ІІІ група Система біблійних образів. Індивідуальне завдання Скласти інформаційне гроно біблійних образів у романі.

Слайд 17

Біблія – живе джерело художнього слова. І.Багряний у своєму романі використовує біблійні образи як загальнолюдські символи, надаючи їм авторської інтерпретації. Це той фундамент, на якому тримається весь твір Сад Гетсиманський – це символічний образ країни зла, де на кожному кроці підстерігає зрада, страх і байдужість, це одвічне терзання людської душі між двома крайніми межами вибору – добром і злом.

Слайд 18

Юда – учень Христа, який зрадив учення і продав свого учителя первосвященикам і владі за тридцять срібняків. У романі в Юду перевтілюється священик Ніколай Жгут. Гріх біблійногоЮди і багрянівського Жгута не можна порівняти. Коли перший карається, свідомо заподіюючи собі смерть, цим самим накладаючи на себе прокляття, то другий живе спокійно, отруюючи своєю мораллю ближніх. У романі образи Каїна і Авеля як символи братовбивства контрастують з висловом “браття во хресті”, набувають багатьох смислів у сприйманні контрасту гасел і дій сталінського режиму…

Слайд 19

Запитання І група 1. Чи могла проіснувати довго така держава-тюрма? Які її перспективи? 3. З якою метою письменник створює образ країни-тюрми? ІІ група 1. З якою метою Андрій доводив, що він людина? 2. Чи можна вважати його життя знеціненим? ІІІ група 1. Чи можна страждання Андрія в тюрмі порівняти з муками Ісуса Христа в “Гетсиманськім саду”? 2. Чи виправдані муки Андрія?

Слайд 20

Закінчіть речення Іван Багряний назвав свій твір “Сад Гетсиманський” тому, що …….

Слайд 21

Створення психологічного портрета письменника Український письменник-емігрант Письменник документаліст Людина-гуманіст Прихильник державотворчої національної ідеї Глибоко віруюча людина Незламний борець за національну гідність Іван Багряний

Слайд 22

Чим цінна спадщина І.Багряного для сучасного читача? Для сучасного і прийдешніх поколінь роман повинен стати школою духовного гарту, школою усвідомлення не лише трагізму нашої долі, а й незламності духу, мудрості і впертості, впевненості, на засадах яких і необхідно утверджувати Українську державу, багату і незалежну.

Слайд 23

Слайд 24

Література 1. Багряний І. Автобіографія // Слово і час. — 1994. — №2. — С. б-8. 2. Енциклопедія українознавства (у 10 томах) / Головний редактор Володимир Кубійович. — Париж, Нью-Йорк: «Молоде Життя», 1954—1989.(укр.) 3. Історія української літератури XX століття. — К., 1994. — Кн. 2.— Ч. І 4. Клочек Г. Романи Івана Багряного «Тигролови» і «Сад Гетсиманський». — Кіровоград, 1998. — 77 с. 5. Ковальчук О. Новітній українець у саду страждань // Дивослово. — 1997.—№7. 6. Новий тлумачний словник української мови (у 4 томах)/ Укладачі: Василь Яременко, Оксана Ліпушко. -К.: «Аконіт», 1999.

Слайд 25

7. Сологуб Н. Біблійні образи в художній творчості І.Багряного // Мовознавство. — 1993. — №1.—С.43-47. 8. Таратута Тетяна. Вивчення творчості Івана Багряного в школі. Посібник для вчителя. - Тернопіль: Підручники і посібники, 2000. - 80 с. 9. Шугай О. Іван Багряний, або через терни Гетсиманського саду. — К, 1996. 10. Фото - кінофільм «Сад Гетсиманський» режисер і сценарист Ростислав Синько 11. Малюнки - журнал Дніпро

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська література