Роздуми про сенс життя, добро і зло в повісті Бориса Харчука "Планетник", в сучасному світі
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Роздуми про сенс людського життя, добро і зло в повісті Бориса Харчука "Планетник" Підготувала Галака Оксана Віталіївна, вчитель української мови та літератури Загальцівського НВО “Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок” Бородянського району Київської області
Крила А й правда. Крилатим ґрунту не треба. Землі немає. То буде небо. Немає поля. То буде воля. Немає пари. То будуть хмари. В цьому, напевно, правда пташина... А як же людина? А що ж людина? Живе на землі. Сама не літає. А крила має. Вони, ті крила, Не з пуху-пір’я, А з правди. Чесності і довір’я. У кого – з вічного Поривання. У кого – з вірності У коханні. У кого – з щирості До роботи. У кого – з щедрості На турботи. У кого – з пісні, Або з надії, Або з поезії, Або з мрії. Людина нібито не літає... А крила має. А крила має! Ліна Костенко
Завдання уроку: проаналізувати зміст повісті; визначити проблематику твору; дослідити, як у творі розкрито проблему добра і зла, сенсу життя людини; визначити ідею повісті; зробити висновки для себе.
«Запереч та аргументуй» у сільської жінки Олени Булиги став на квартиру молодий вчитель; вона брала з агронома велику платню за квартирування; Легенду про Планетника молодий агроном почув від сільських парубків; події легенди відбуваються у часи нападу монголо-татар на Україну;
Планетник служив у пана козачком; науку про світ Планетник отримав від матері; Планетник був чародієм, який своїм чаклуванням завдавав людям чимало клопоту; у Планетника з односельцями було взаєморозуміння; Планетник вирішив у пошуках кращої долі емігрувати в іншу країну; за жанром твір є пригодницькою повістю.
Теорія літератури Притча – твір, що містить повчання в алегоричній формі; ілюструє важливу ідею, торкаючись проблем моралі, загальнолюдських законів
“Прокоментуй” “Життя на землі залежить від життя сонця”; “Ти повинен знати стільки, скільки може знати людина”; “Хіба є більше зло, як тупа і сліпа заздрість”; “Усе живе. Усе для чогось призначене. Навіщо ж його мучити й нівечити” “Робити – це і є жити у згоді зі всім світом” “Прокоментуй”
“Дослідження – пошук” (працюємо в групах) І група – заповнити таблицю “Зло у повісті “; ІІ група – заповнити таблицю “Добро у повісті”; ІІІ група – заповнити таблицю “Зло і добро в сучасному житті, Україні”
“Продовж речення” Ідея твору: уславлення… … …; засудження … … … . Кожну хвилину свого життя я повинен (повинна) … .
Домашнє завдання Сенкан “Планетник”. Написати міні-твір на 5-7 речень “Чи хотів би я бути Планетником?” 3. Підготувати інформацію про життєвий та творчий шлях Євгена Гуцала. 4. Читати оповідання “Сім”я дикої качки”.
Схожі презентації
Категорії