Мандрівний спосіб життя Григорія Сковороди
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Біографія З 1769 р. мислитель рішуче відмовляється від будь-яких офіційних посад, обираючи долю мандрівного філософа . Протягом 70 - 80-х років ХМІІІ ст. Г.Сковорода перебував у багатьох містах і селах Слобідської та Наддніпрянської України і поза її межами. На цей час припадає період його активної філософської творчості.
Філософські погляди Філософія Г.Сковороди – християнський містицизм, як специфічний тип філософствування . ______________ Найбільш важливим, глибоким у людини є її емоційно-вольове начало – ”серце”. Із серця випливає все: і думка, і стремління, і почуття. Вся моральність людини повинна теж бути звернена на “серце”. Звідси і вимога: “пізнай себе”, “поглянь у себе”.
Одним з основоположних принципів його філософствування є концепція “двох натур”. Все існуюче має дві натури: зовнішню, видиму, і внутрішню, невидиму.
Макрокосм – це природний світ відчутних, видимих речей і явищ. Він є тінню справжньої невидимої “натури” – Бога. Він єдиний, і єдність ця складається з видимої та невидимої натури, які не розривні і в той же час “незіллянні”, тому що Бог не є самою природою. ______________ Мікрокосм – це малий світ (людина). Теж складається з видимої та невидимої натури. В людині є тілесне і духовне, тлінне і вічне, але істинним у ній є невидиме, а тілесне є лише тінню цього невидимого.
Символічний світ (Біблія) – цей третій світ існує як посередник між макрокосмом і мікрокосмом. Він складається з двох “натур” – “видимої” (знак, предметна образність символу) й “невидимої”(смисл, тлумачення сенсу символу.
Етико-моральне вчення про “сродну працю”- центральна серцевина філософії Григорія Сковороди. Це наука про людину, про її щастя і шлях його досягнення, про благо, добро і зло, про сенс життя . ______________ “ Нерівна рівність” – визнання тільки однієї неминучої нерівності – нерівність здібності і покликання в одному і тому ж виді діяльності. Ця нерівність не є соціальною, вона здебільшого має природне походження.
“ Бог подібний до багатого водограю, що наповнює різні посудини відповідно до їхнього об ’ єму. Над водограєм напис: “Неоднакова всім рівність”. Ллються з різних рурок рівні струмені у різні посудини, що стоять довкола водограю. Менша посудина має менше, але тим однакова вона з більшою, що так само повна.” Розмова, звана Алфавіт, чи Буквар Світу.
Його творчість є важливим вузловим пунктом у розвитку філософської думки України. Саме Г.Сковорода і є засновником української класичної філософії. _________________ Він був у першу чергу видатним мислителем України. Мислителем який вписав незгасаючу сторінку в драматичний літопис українського народу. Сковорода навчав в Україні, саме українців. Навчав свій народ на своїй землі. _________________ Він став пророком, який своїм взором охопив частину або й ціле людство, але був нерозривно зв ’ язаний з душею свого народу. _________________ Старечими ногами, вимірюючи безмежні українські степи, від села до села, від хутора до хутора, він сповіщав свою правду людям, яким і присвятив до останку все своє життя. В цьому велич і повнота духу цього лицаря святої борні зі злом і темрявою
Схожі презентації
Категорії