Досвід створення та діяльності TDM організацій на території Угорщини
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Досвід створення та діяльності TDM організацій на території Угорщини Віґ Томаш TDM координатор vig@itthon.hu
Дефініції Туристична дестинація – цільова територія, яка приймає туристів: географічна одиниця, з самостійною туристичною привабливістю, яка надає туристам комплексне враження (на базі туристичних продуктів), та задовольняє всі потреби туристів. Управління туристичними дестинаціями: Довгострокова, організована співпраця партнерів (місцеві самоврядування, підприємства, громадські та фахові організації, тощо), які всі туристичні продукти та послуги дестинації рахують однією одиницею, для того, щоб оптимізувати задоволення туристів, враховуючи всі точки зору сталого розвитку.
Мета діяльності ТДМ організації: сформувати та забезпечити системи сталого розвитку та конкурентоспроможності в регіоні, де приймають туристів.
Система ТДМ організації має чотири рівні: Місцевий рівень (один населений пункт, чи співпраця декількох), Середній рівень (мікрорегіон, не обов'язково на території одного району), Регіональний рівень (регіон, область), Національний рівень. Діяльність кожного рівня забезпечують ТДМ організації. Наприклад, в одному регіоні на початку можуть бути 15-20 місцевих, 3-5 середніх та 1 регіональна ТДМ організація. Рівні організацій
Специфічні умови щодо створення системи ТДМ організації За кордоном вже декілька років працюють ТДМ організації, і кожна країна має свою специфічну структуру. Успішно працюють ТДМ організації в таких країнах, як Австрія, Франція, Німеччина, Швейцарія, Великобританія. Наша мета – створення аналогічної системи на території Угорщини. Основна мета – повертати керівництво туризму від політики до фахівців Не панацея – проте важливий крок до правильного напрямку Не обов'язково – але має вплив на всіх учасників туристичного сектору Не являється метою створення однакової системи у кожному регіоні, але треба застосовувати однакові принципи для кожного рівня, враховуючи всі особливі специфікації території. Введення системи, вимагає досконалої підготовки – найважливішій критичний етап - це створення. Система будується на існуючу систему, інтегрує їх. Слабкість системи – добровільність, та пов'язані з нею - фінансові небезпеки. Важливою є - регульована підтримка.
Основні властивості ТДМ системи Будується знизу: основа системи - співпраця всіх учасників (місцеві самоврядування, підприємництва) в галузі туризму. Особисті інтереси та представництва всіх учасників надають можливість формувати наступні рівні (районні, регіональні, тощо). На цьому рівні участь у роботі безпосередньо приймає лише верхівка представництва. Партнерство: організацію (систему) може створити лише співпраця декількох партнерів. Самостійна дієздатність: для організацій треба забезпечити основну юридичну та економічну/фінансову середовища, яка надають можливість бути дієздатними. Професіоналізм (Компетентність): лише у наявності задовільного рівня компетентності (туристичний менеджмент) система може діяти.
Можливі джерела фінансування ТДМ організації Асоціаційні внески: Річні членські внески Річні обов'язкові додатки Державна підтримка (місцеве самоврядування, держава); Підтримка від місцевого самоврядування (наприклад: Повернення туристичного податку) Регулярна або непостійна обласна фінансова підтримка Пожертвування (фонди, спонсори, приватні особи); Конкурси; Доходи від торгової діяльності та реалізації різних заходів (продаж сувенірів, надання послуг); Повернення туристичного податку; Доходи від спільного майна.
Хто може стати учасником конкурсу щодо створення ТДМ організації? Пропонована форма діяльності: На місцевому та середньому рівні асоціація, на регіональному рівні неприбуткове товариство. Мотиви: Конкурентний нейтралітет, Простіша та ефективніша діяльність, 3. Конкретне відзначення форми діяльності ТДМ організації є спеціальним елементом конкурсу між туристичними дестинаціями. Бенефіціаром може бути та організація (асоціація або неприбуткове товариство), яка містить в собі всі попередньо передбачені умови ТДМ організації, але членами можуть бути фактично всі туристичні організації. Одне місцеве самоврядування може бути членом лише однієї місцевої ТДМ організації!
Вимоги від місцевих ТДМ організацій 1. 1. Членство та інші професійні вимоги: Дестинація має мати власний туристично-інформаційний офіс. Менеджмент-організація (робоча організація) має мати самостійний back office (наприклад, це може бути і Турінфоцентр) Одне місцеве самоврядування може бути членом лише одної місцевої ТДМ організації!
Стосовно складу організації: у будь-якому випадку до складу мають входити: Місцеве самоврядування, та їхні компетентні установи Туристичні підприємства, серед них Представники готелів, мотелів, сільських садиб (ті, які мають від загальних місць для проживання мінімум 40%, або на території дестинації у них ночують мінімум 60% туристів). З членів асоціації мінімум 10% мають бути представниками інших туристичних організацій, підприємництва, ресторани, тощо. Мінімум 1 громадська організація Турінфоцентри, діяльність яких пов’язана з ТДМ організації. Вимоги від місцевих ТДМ організацій 2.
Вимоги, які пов'язані до сталого розвитку та до обчислюваної економічної діяльності організації: ТДМ організація має мати розроблений план фінансування та діяльності мінімум на 5 років (як додаток до заяви ще додаються декларації для підтвердження цих фактів та бізнес-план на 5 років). Місцеве самоврядування з того часу як підписали угоду на 5 років необхідне: 20% від туристичного податку та додаткові інші фінансові підтримки має давати для ТДМ організації для забезпечення її діяльність та на туристичний розвиток або Забезпечувати 40% річної витрати діяльності ТДМ організації Річна фінансова підтримка самоврядування не може бути менше ніж 4 мільйони форинтів. Учасники-підприємництва від членських внесків фінансують діяльність ТДМ організації у розмірі мінімум 20% річних витрат тобто мінімум 2-3 мільйони форинтів. Вимоги від місцевих ТДМ організацій 3.
3. Очікувальні вимоги від ТДМ менеджера Фахові вимоги менеджера : Вища туристична, економічна, географічно-туристична освіта або : Мінімум 3-річна практика у сфері туризм/менеджер проекту/регіональний розвиток та володіння іноземною мовою хоча б на середньому рівні; Плюс заявити, що протягом наступних 3 років закінчує спеціальні курси по ТДМ. Вимоги від місцевих ТДМ організацій 4.
Результати конкурсу щодо ТДМ Результати конкурсу в цифрах Регіони Загальні кошти на 2007-2008 рр. Отримані заяви Виплачені гроші Загальна сума здійснених інвестицій Кількість підтриманих проектів Виділені гроші по підписаними угодами Кількість заяв з існуючою угодою млн. форінтів млн. форінтів млн. форінтів млн. форінтів шт. млн. форінтів шт. Південно-Альфйолдський 248 34,8 - - - - - Південно-Задунайський 625 362,64 288,62 340,33 6 184,03 4 Окремо Балатон 225 109,95 107,66 126,65 2 50,04 1 Північно-Альфйолдський 600 211,32 207,98 244,68 4 0 0 Північна-Угорщина 1105 755,19 378 445,28 11 32,04 1 Середньо-Задунайський 739 809,55 511,21 601,43 11 110,83 2 Окремо Балатон 325 322,81 155,98 183,5 3 110,83 2 Середньа-Угорщина 229 139,77 49,38 58,17 1 0 0 Західно-Задунайський 252 320,12 221,22 260,26 4 164,11 3 Окремо Балатон 70 169,81 166,34 195,69 3 164,11 3 Разом 3798 2633,39 1656,41 1950,15 37 491,01 10
desztinaciomenedzsment.hu Фінансування ТДМ проектів у 2010 р. Регіон Балатон За планом на 2009-2010 рр. (млн. форинтів) Південно-Альфйолдський 508 Південно-Задунайський 600 Південно-Задунай 300 Північно-Альфйолдський 600 Північна-Угорщина 2010 Середньо-Задунайський 990 Середньо-Задунай 330 Середня-Угорщина 388 Західно-Задунайський 250 Західно-Задунай 100 Разом: 6076 млн. форинтів
Конкурс на 2011 рік Попередні вимоги конкурсу: Реєстрація в ТДМ системи (постійно від 15 грудня 2010 р.) - До реєстрації включені: · участь у конкурсах по ТДМ · інші туристичні заяви може подавати лише член ТДМ організації · доступ до ТДМ інформаційної системи. Реєструватися можуть лише асоціації та неприбуткові товариства дійсна на невизначений термін
В рамках конкурсу підтримуються наступні заходи на місцевому та на регіональному рівні: 1.) розвиток продукту/проект менеджмент 2.) забезпечення діяльності туристичної інформаційної системи 3.) Постійне співробітництво, підтримання зв'язків 4.) Рекламна діяльність 5.) Проведення навчання, формування погляду 6.) Моніторинг 7.) Вимірювання задоволеності клієнтів, збір зворотних реагувань 8.) Розвиток інфраструктури та придбання засобів Конкурс на 2011 рік
Конкурс на 2011 рік Типи допустимих витрат: 1.) Витрати на підготовку 2.) Витрати на здійснення - Витрати проект менеджменту - Витрати використаних послуг - Витрати будівництва (ремонт, перетворення, розширення) - Витрати щодо придбання засобів - Придбання нематеріальних активів - ПДВ та інші податки - Власна діяльність - Підтримка фінансування заробітної плати Конкурс фінансує 85 % від загальної суми проекту.
Постійно підтримуються наступні дії: Help Desk Організація заходів Desztinaciomenedzsment.hu Учать у процесі конкурсу Розробка закону по туризму Виступи, проведення круглих столів Постійне підтримання зв'язків між асоціацією ТДМ Співробітництво між управлінням туризму ТДМ координація
ТДМ = можливість! Діяльність ТДМ організації сприятливе для місцеве самоврядування тому, що: Фінансування сектору туризму має декілька джерел У керуванні місцевих та регіональних туристичних організацій здійсниться сучасний погляд менеджменту та стратегія: у керуванні процесів реалізується професійна компетенція, на основі досягнення результатів, діяльність управління організації можна оцінити, здійсниться професіоналізм у процесі прийняття рішень. Спільне прийняття рішень пов'язаних з туризмом, надає підтримку та професіоналізм на всіх рівнях Діяльність турінфоцентрів утримує асоціація
ТДМ = можливість! Що до цього має додавати місцеве самоврядування: має бути ініціатором співпраці - без мерії не утворюється ТДМ організація має активно брати участь у створенні та діяльності організації фінансувати організацію так, щоб її структура підійшла для участі у різних конкурсах, включати ТДМ організацію у прийняття рішень Використовувати туристичний податок для туристичного розвитку
Повчання та досвіди вітчизняного процесу створення ТДМ Має бути взаємна довіра між мерією та членами; Асоціацію утворює не місцеве самоврядування – воно лише пропонує свою компетенцію та джерела; Асоціація може ефективно працювати коли для неї забезпечена вся необхідна інфраструктура та професійний менеджмент; Добре, коли голова асоціації підприємець, і знає ринкові процеси; Треба збирати багато членів – ТДМ організація не просто бізнес декількох підприємців; Створення асоціації не гарантує автоматично і наявність туристів – для отримання позитивних результатів треба працювати разом мінімум 1—2 роки Фінансову підтримку мерії (членські внески) мерія сама може відзначити; До успіху обов'язкове пристрасність, настійливість та бажання “так, разом ми це зробимо”.
Схожі презентації
Категорії