X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
ПОТОЧНИЙ СТАН ВЕДЕННЯ СОЦІАЛЬНОГО ДІАЛОГУ В УКРАЇНІ

Завантажити презентацію

ПОТОЧНИЙ СТАН ВЕДЕННЯ СОЦІАЛЬНОГО ДІАЛОГУ В УКРАЇНІ

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

ПОТОЧНИЙ СТАН ВЕДЕННЯ СОЦІАЛЬНОГО ДІАЛОГУ В УКРАЇНІ www.ntser.gov.ua Київ - 2013

Слайд 2

ЗМІСТ ІСТОРІЯ ФОРМУВАННЯ ІНСТИТУТУ СОЦІАЛЬНОГО ДІАЛОГУ Міжнародні контакти та співпраця Діяльність Національної ради Територіальні тристороннні соціально-економічні ради Галузевий та локальний рівень соціального діалогу

Слайд 3

ІСТОРІЯ ФОРМУВАННЯ Процес інституалізації соціального діалогу в Україні був об’єктивно спричинений соціально-економічними реформами, розпочатими у листопаді 1990 року 1 листопада 1990 року Верховною Радою УРСР прийнято Концепцію переходу Української РСР до ринкової економіки Концепція і Програма переходу Української РСР до ринкової економіки базувалась на положеннях: Декларації про державний суверенітет України (від 16 липня 1990 року) Закону УРСР «Про економічну самостійність Української РСР» (від 3 серпня 1990 року) Положенням Концепції започатковано формування інституту ринку праці: засобам виробництва, фінансам, робочій силі, частково житлу та об'єктам соцкультпобуту надано статус товару, їх формування і використання підпорядковувалося законам товарно-грошового обігу Мета перебудови економіки Української РСР створення системи ринків, погоджена взаємодія яких забезпечує розподіл економічних ресурсів, адекватних суспільним потребам

Слайд 4

РИНКОВІ ТРАНСФОРМАЦІЇ Створено Федерацію незалежних профспілок України (до ФПУ увійшли 34 галузеві профспілки та обласні міжгалузеві профоб’єднання, які репрезентували 95 % всіх організованих у профспілки трудящих) 6 жовтня 1990 року 27 жовтня 1990 року Створено Незалежну профспілку гірників 21 грудня 1990 року Створено Державну службу зайнятості (централізований інститут спеціальних державних органів з регулювання зайнятості населення, професійної орієнтації, працевлаштування, соціальної підтримки тимчасово непрацюючим громадянам) З метою вдосконалення регулювання відносин у галузі праці при переході України до ринкової економіки Верховна Рада УРСР внесла зміни і доповнення до Кодексу законів про працю Української РСР (прийнятого 1971 року), яким визнавалося право громадян Української РСР на працю, що включає також право на вільний вибір професії, роду занять і роботи Трансформації економічних, соціальних, політичних, суспільних, духовних відносин в Україні, спричинили об’єктивні умови для ринкової інституціалізації професійних спілок. Масові акції протесту працівників спонукали до перегляду статусу і функцій профспілок

Слайд 5

НОВИЙ ЕТАП СОЦІАЛЬНОЇ РЕФОРМИ РОЗПОЧАТО З ПРОГОЛОШЕННЯМ НЕЗАЛЕЖНОСТІ Створено Координаційний комітет сприяння зайнятості населення 1991 рік 16 червня 1992 року Прийнято Закон України “Про об'єднання громадян” (профспілки отримали законодавче визнання як громадська організація) Укладено першу Угоду між Урядом України і профспілковими об'єднаннями України 1993 рік Створено Національну раду соціального партнерства Прийнято Закон України “Про колективні договори і угоди” Укладено першу Тарифну угоду між КМУ і всеукраїнськими профспілками Схвалено Концепцію соціального забезпечення населення (перша комплексна національна програма соціального захисту) Утворено Національну службу посередництва і примирення, територіальні відділення 1992 рік 1 червня 1993 року 1993 рік 1 грудня 1993 року 17 листопада 1998 року Протягом цього часу унормовано статус, основні завдання та ролі соціальних партнерів – організацій роботодавців і профспілок, їх організацій та об'єднань Перехід до нової політико-економічної системи господарювання з приватною власністю, багатоукладною економікою й ринковим регулюванням потребували удосконалення усієї системи соціальних інститутів

Слайд 6

ПІДПИСАННЯ УКАЗУ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ “ПРО РОЗВИТОК СОЦІАЛЬНОГО ДІАЛОГУ В УКРАЇНІ” Підписано Указ Президента України “Про соціальний діалог в Україні” 29 грудня 2005 року 1 серпня 2006 року Прийнято розпорядження КМУ “Про затвердження плану заходів щодо розвитку соціального діалогу в Україні” Прийнято Закон України “Про Кабінет Міністрів України” відповідно до ст.20 закону КМУ «виступає стороною соціального діалогу на національному рівні 23 грудня 2010 року Ухвалено Закон України “Про соціальний діалог в Україні” Ухвалено Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення сторін колективних договорів” (визначено рівні колективних переговорів та їх сторони) 16 жовтня 2012 року 2010 рік За роки незалежності в Україні в основному сформовано правові засади реалізації державної політики, які заклали основи організаційного оформлення вітчизняної системи соціального діалогу Політичну підтримку соціальний діалог як інструмент підвищення ролі професійних спілок і організацій роботодавців та їх об’єднань у формуванні економічної та соціальної політики держави здобув після підписанням Указу Президента України «Про розвиток соціального діалогу в Україні» Прийнято Закон України “Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності” Прийнято Закон України “Про організації роботодавців” 1999 рік 2001 рік

Слайд 7

ЗМІСТ Історія формування інституту соціального діалогу МІЖНАРОДНІ КОНТАКТИ ТА СПІВПРАЦЯ Діяльність Національної ради Територіальні тристороннні соціально-економічні ради Галузевий та локальний рівень соціального діалогу

Слайд 8

ВСТАНОВЛЕННЯ ДВОХСТОРОННІХ ЗВ'ЯЗКІВ Соціально-економічною радою Фландрії (Бельгія) Соціально-економічною радою Франції Тристоронньою комісією із соціально-економічних питань Польщі Тристоронньою радою Литовської Республіки Європейським соціально-економічним комітетом Міжнародною асоціацією соціально-економічних рад та подібних до них інституцій Національною радою встановлено двосторонні зв’язки із 5 6 2007 рік 1 2 3 4 2008 рік У червні у Римі, Національну тристоронню соціально-економічна раду прийнято дійсним членом Міжнародної асоціації соціально-економічних рад та подібних до них інституцій (за одностайним рішенням делегатів соціально-економічних рад 45 країн ) ряд зустрічей міжнародну конференцію Проведено з представниками Комісії з міжнародних відносин та членами робочої групи ЄСЕСК з підготовки звіту по Україні в рамках розроблення поглибленої угоди між Україною та ЄС «Залучення громадянського суспільства до процесу розвитку відносин між Євросоюзом та Україною»

Слайд 9

МІЖНАРОДНА СПІВПРАЦЯ 18 вересня 2013 року делегація Федерації роботодавців України зустрілася з представниками ЄЕСК 28-30 вересня 2013 року секретар Національної ради відвідав офіс ЄЕСК м. Брюссель Під час зустрічі було досягнуто домовленостей щодо підписання Меморандуму про співпрацю між НТСР та ЄЕСК В ході візиту були досягнуті домовленості щодо основних критеріїв і параметрів майбутнього Меморандуму про співпрацю, підписання якого планується у 2014 році 2009 рік Проведено тристоронню робочу зустріч на тему “Світова економічна криза: наслідки та відповіді України” за участю представників сторін соціального діалогу та науковців України експертів Міжнародного бюро праці представників Міжнародної організації роботодавців  і Європейського інституту профспілок 2010 рік Організовано міжнародну конференцію «Відносини ЄС-Україна: роль громадянського суспільства. Зміни у промисловості та економічна криза в Україні» 2013 рік

Слайд 10

ПЕРСПЕКТИВИ СПІВПРАЦІ НАЦІОНАЛЬНОЇ РАДИ З ЄВРОПЕЙСЬКИМИ ПАРТНЕРАМИ Посилення контактів та взаємного обміну досвідом між організаціями громадянського суспільства в державах-членах ЄС та в Україні, зокрема проведення професійних семінарів, підвищення кваліфікації Сприяння процесу інституційної розбудови та консолідації організацій громадянського суспільства, зокрема, серед іншого, лобістську діяльність, неформальне спілкування, візити та семінари Забезпечення інформованості українських представників щодо організації в рамках ЄС консультацій та діалогу між соціальними громадськими партнерами з метою інтеграції громадянського суспільства до політичного процесу в Україні ОСНОВНІ НАПРЯМКИ СПІВРОБІТНИЦТВА 21 листопада 2013 року відбулася зустріч членів Президії Національної ради з групою членів ЄЕСК в рамках їх візиту до України, з позиціонуванням Національної ради, як основної інституції від української сторони в спільній Платформі громадянського суспільства

Слайд 11

ЗМІСТ Історія формування інституту соціального діалогу Міжнародні контакти та співпраця ДІЯЛЬНІСТЬ НАЦІОНАЛЬНОЇ РАДИ Територіальні тристороннні соціально-економічні ради Галузевий та локальний рівень соціального діалогу

Слайд 12

Національна тристороння соціально-економічна рада (НТСЕР, Національна рада) – постійно діючий орган, що утворюється Президентом України для визначення та зближення позицій, досягнення спільних домовленостей та прийняття узгоджених рішень сторонами соціального діалогу, які представляють інтереси працівників, роботодавців та органів виконавчої влади Національна рада утворена Указом Президента України №347/2011 від 2 квітня 2011 року, відповідно до Закону України "Про соціальний діалог в Україні" Порядок роботи секретаріату Національної ради визначається Положенням, затвердженим Указом Президента України №366/2012 від 30 травня 2012 року НАЦІОНАЛЬНА ТРИСТОРОННЯ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНА РАДА МЕТА Підвищення ролі професійних спілок і організацій роботодавців та їх об'єднань у формуванні економічної та соціальної політики держави Подальший розвиток соціального діалогу як одного з головних чинників забезпечення соціальної стабільності розвитку громадського суспільства, запобігання суспільним конфліктам ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ФУНКЦІЇ Вироблення консолідованої позиції сторін соціального діалогу щодо стратегії економічного і соціального розвитку України шляхом вирішення існуючих проблем у цій сфері Підготовка, надання узгоджених рекомендацій і пропозицій Президентові України, Верховній Раді України та Кабінету Міністрів України з питань формування і реалізації державної економічної та соціальної політики, регулювання трудових, економічних, соціальних відносин Дорадчі Консультативні Узгоджувальні

Слайд 13

ФУНКЦІЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ РАДИ Національна рада виконує дорадчі, консультативні та узгоджувальні функції шляхом вироблення спільної позиції та надання рекомендацій і пропозицій сторін соціального діалогу (п.2 ст.12 Закону) щодо: формування і реалізації державної економічної та соціальної політики, регулювання трудових, економічних, соціальних відносин проектів законодавчих та інших нормативно-правових актів з питань соціальної та економічної політики і трудових відносин, державних програм економічного та соціального розвитку, інших державних цільових програм державних соціальних стандартів та рівня оплати праці основних економічних і соціальних показників проекту Державного бюджету України на відповідний рік ратифікації Україною конвенцій Міжнародної організації праці, міждержавних угод та нормативних актів ЄС з питань, що стосуються прав працівників і роботодавців створення сприятливого середовища для розвитку соціального діалогу, ефективної діяльності суб'єктів господарювання, професійних спілок, організацій роботодавців та їх взаємодії з іншими інститутами громадянського суспільства впровадження міжнародного і вітчизняного досвіду з організації та ведення соціального діалогу інших питань, які сторони вважають значущими для забезпечення конституційних прав і гарантій громадян, суспільної злагоди, соціально- економічного розвитку держави 1 2 3 4 5 6 7 8

Слайд 14

СКЛАД НАЦІОНАЛЬНОЇ РАДИ Склад Національної ради визначено статтею 11 Закону України “Про соціальний діалог в Україні» Національна рада складається з рівної кількості повноважних представників сторін соціального діалогу національного рівня і об'єднує 60 членів, які здійснюють свої повноваження на громадських засадах НТСЕР 20 членів сторони органів виконавчої влади, які призначаються Кабінетом Міністрів України 20 членів профспілкової сторони, які делегуються репрезентативними об'єднаннями профспілок, які мають статус всеукраїнських 20 членів сторони роботодавців, які делегуються репрезентативними об'єднаннями організацій роботодавців, які мають статус всеукраїнських

Слайд 15

ЗМІСТ Історія формування інституту соціального діалогу Міжнародні контакти та співпраця Діяльність Національної ради ТЕРИТОРІАЛЬНІ ТРИСТОРОНННІ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНІ РАДИ Галузевий та локальний рівень соціального діалогу

Слайд 16

Територіальні (регіональні) тристоронні соціально-економічні ради (ТТСЕР) були створені в Україні відповідно до Указу Президента України №1871 від 29 грудня 2005 року «Про розвиток соціального діалогу в Україні» УТВОРЕННЯ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ (РЕГІОНАЛЬНИХ) ТРИСТОРОННІХ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИХ РАД Протягом 2006-2007 років в Україні створено Республіканську тристоронню соціально-економічну раду Автономної Республіки Крим 24 обласні тристоронні соціально-економічні ради (в усіх областях країни) 2 міські тристоронні соціально-економічні ради у містах Києві та Севастополі ТЕРИТОРІАЛЬНІ РАДИ РОЗГЛЯДАЮТЬ ПИТАННЯ: Забезпечення продуктивної зайнятості населення в регіонах Підвищення ефективності виробництва підприємств, розташованих на відповідній території Збільшення розміру заробітної плати Регулювання трудових та соціально-економічних відносин 1 2 3 4

Слайд 17

ОРГАНАМИ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАДИ БУЛО ВРАХОВАНО НИЗКУ ПРОПОЗИЦІЙ І РЕКОМЕНДАЦІЙ, СХВАЛЕНИХ РІШЕННЯМ ТТСЕР Республіканська ТСЕР АР Крим програми розвитку села в АР Крим до 2015 року створення єдиних дозвільних центрів затвердження положення про використання коштів, передбачених в бюджеті АР Крим на фінансову підтримку промислових підприємств Дніпропетровська ОТСЕР видано розпорядження облдержадміністрації щодо врегулювання цінової ситуації на споживчому ринку з відповідними дорученнями посадовцям Житомирська ОТСЕР ініційовано питання щодо передачі Житомирського НДІ радіоелектроніки у підпорядкування Міністерства оборони України Закарпатська ОТСЕР видано спільне розпорядження облдержадміністрації та облпрофради про посилення соціального діалогу між органами влади та профспілками Івано-Франківська ОТСЕР пропозиції ради враховані під час затвердження обласної програми зайнятості населення Кіровоградська ОТСЕР до обласної програми «Центральний регіон - 2015» включені пропозиції з питань охорони здоров’я, оплати праці та соціального діалогу Львівська ОТСЕР здійснені заходи з ліквідації заборгованості місцевих бюджетів перед суб’єктами господарювання за виконані роботи Миколаївська ОТСЕР розроблено комплекс заходів щодо виходу із кризи ДП «Суднобудівний завод ім. 61 комунара» Харківська ОТСЕР видано розпорядження щодо оптимізації маршрутів пасажирських перевезень та оплати праці працівників бюджетної сфери

Слайд 18

СУЧАСНИЙ СТАН СОЦІАЛЬНОГО ДІАЛОГУ НА ТЕРИТОРІАЛЬНОМУ РІВНІ Пропозиції та рекомендації, схвалені рішенням територіальних рад, є обов'язковими для розгляду органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування відповідно до Закону України «Про соціальний діалог» Територіальні ради беруть участь у погодженні та прийнятті головних програмних документів щодо економічного і соціального розвитку регіону Проектів територіальних програм економічного та соціального розвитку Формування місцевого бюджету на відповідний рік Нормативно-правових актів, що приймаються органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування та стосуються регулювання економічних і соціально-трудових відносин суб'єктів соціального діалогу відповідної адміністративно-територіальної одиниці Оплата праці, забезпечення гідних умов праці на підприємствах, в установах і організаціях, розташованих на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці Створення сприятливого середовища для ефективної діяльності підприємств, професійних спілок та організацій роботодавців, що діють на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці Інших питань, що належать до компетенції територіальної ради, які сторони вважають значущими

Слайд 19

ЗМІСТ Історія формування інституту соціального діалогу Міжнародні контакти та співпраця Діяльність Національної ради Територіальні тристороннні соціально-економічні ради ГАЛУЗЕВИЙ ТА ЛОКАЛЬНИЙ РІВЕНЬ СОЦІАЛЬНОГО ДІАЛОГУ

Слайд 20

ГАЛУЗЕВИЙ ТА ЛОКАЛЬНИЙ РІВЕНЬ СОЦІАЛЬНОГО ДІАЛОГУ Профспілкова сторона ГАЛУЗЕВИЙ РІВЕНЬ Сторона роботодавців Сторона органів виконавчої влади Всеукраїнські профспілки та їх об'єднання, що діють у межах певного виду економічної діяльності Всеукраїнські об'єднання організацій роботодавців, що діють у межах певного виду економічної діяльності Відповідні органи виконавчої влади ЛОКАЛЬНИЙ РІВЕНЬ Сторона працівників Сторона роботодавців Первинні профспілкові організації (вільні обрані для ведення колективних переговорів представники працівників) Роботодавець та/або уповноважені працівники роботодавця

Слайд 21

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ! Соціальний діалог є значущим інструментом для вирішення складних соціально-економічних проблем, дієвим механізмом сприяння поліпшенню умов праці та підвищення соціальної злагоди, соціальної справедливості, передумовою стабільності суспільного розвитку, основною артерією, через яку соціальні партнери вносять свій вклад у зростання економіки та забезпечення високих соціальних стандартів СОЦІАЛЬНИЙ ДІАЛОГ – ДІЄВИЙ МЕХАНІЗМ ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМ

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Соціологія